Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
renault_logoObroty Grupy Renault w trzecim kwartale 2012 roku wyniosły 8 447 milionów euro, czyli o 13,3% mniej w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku. Obroty sektora samochodowego spadły o 14,4% do poziomu 7 928 mln euro.

Wyniki handlowe: istotne fakty w trzecim kwartale 2012 roku
W sytuacji wzrostu światowego rynku samochodowego o 5,5% sprzedaż Grupy Renault w trzecim kwartale 2012 roku wyniosła 596 064 samochody - co oznacza spadek o 5,8% ze względu na niekorzystną sytuację na rynku europejskim, a w szczególności francuskim. Grupa Renault utrzymała natomiast dynamikę sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich, gdzie odnotowała wzrost o 7,7%.

W Europie, gdzie rynek nadal się kurczy (-9,3%), sprzedaż Grupy Renault spadła o 18,4% (8,5% udziału w rynku), ze względu na niekorzystny mix geograficzny związany z dużym spadkiem na rynkach francuskim (-11,7%), włoskim (-23,3%) i hiszpańskim (-18,9%). Spadek we Francji można wyjaśnić bardzo wysoką wartością odniesienia - w trzecim kwartale 2011 roku nastąpił duży wzrost działalności i wydań samochodów, które nie zostały wyprodukowane w poprzednich kwartałach na skutek tsunami w Japonii.

Na wyniki Grupy miała również wpływ restrukturyzacja oferty handlowej w Wielkiej Brytanii i polityka obrony cen w Europie. Jeszcze przed wprowadzeniem Clio IV marka Renault uplasowała się na trzecim miejscu w Europie z 6,8-procentowym udziałem (-1,2 p.) w rynku samochodów osobowych i dostawczych. Marka Renault utrzymała pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych w Europie dzięki udziałowi w rynku na poziomie 13,9% (-0,8 p.).

Marka Dacia uzyskała 1,7% udziału w rynku, co oznacza wzrost (0,3 p.) w stosunku do roku 2011.

Grupa Renault utrzymała dynamikę sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich. Po raz pierwszy ponad połowa sprzedaży  (55%, +7 p.) została zrealizowana poza Europą.
Path: div
Words: 921
„Więcej
W regionie Ameryki Środkowej i Południowej Grupa odnotowała wzrost o 19,7% przy wzroście na rynku wynoszącym 8,6%, na co miały w szczególności wpływ zachęty podatkowe w Brazylii. W kraju tym, który umocnił się na pozycji drugiego co do wielkości rynku Grupy, marka Renault zdobyła 6,7% udziału (+0,9 p.) dzięki zwiększeniu sprzedaży o 34,5%. W ciągu niespełna roku Duster zdobył pozycję lidera w swoim segmencie.

W regionie Eurazji wzrost sprzedaży wyniósł 12,4%, co odpowiada wzrostowi rynku pomimo chwilowych trudności produkcyjnych. Rynek rosyjski potwierdził swoją pozycję trzeciego rynku Grupy.

W regionie Euromed-Afryki sprzedaż wzrosła o 4% przy średnim wzroście rynkowym 9,8%. Grupa umocniła się na pozycji lidera w Algierii, gdzie ma 26,8% udziału w rynku (+1,4 p.), ale straciła 3,6 punktu jeśli chodzi o udział w rynku tureckim (13,6%) głównie ze względu na zakończenie sprzedaży modelu Symbol z silnikiem wysokoprężnym.

W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż spadła o 8,4% pomimo wzrostu na rynku o 7,1%. Grupa odnotowała bardzo dobre wyniki przy okazji debiutu rynkowego Dustera w Indiach, które są obecnie piętnastym rynkiem zbytu Grupy (1,6% udziału w rynku) i kontynuuje realizację planu restrukturyzacji w Korei Południowej.

Obroty kwartalne dla poszczególnych sektorów działalności
W trzecim kwartale 2012 roku obroty Grupy spadły o 13,3% do 8,447 mld euro  (również -13,3% bez uwzględnienia różnic kursowych).

Obroty sektora samochodowego spadły o 14,4% do poziomu 7 928 mln euro. Za ten spadek odpowiada w 16,3 punktu zmniejszenie sprzedaży Grupy w stosunku do trzeciego kwartału 2011 i wysprzedaż samochodów znajdujących się na stanie w sieci (z uwzględnieniem ujemnego wpływu zmiany mixu geograficznego o -0,7 p.). Wpływ mixu i ceny jest dodatni (+3,1 p.) między innymi dzięki świadomej polityce obrony marży jednostkowej w Europie i wzrostowi cen na rynkach pozaeuropejskich. Wpływ różnic kursowych jest nieodczuwalny. Na saldo w wysokości -1,2 p. składają się inne zakresy działalności, m.in. sprzedaż gotowych samochodów, komponentów i podzespołów mechanicznych dla partnerów Grupy (-1 p.), co ma związek ze spadkiem na rynkach europejskich.

Obroty sektora finansowania sprzedaży (RCI Banque) wyniosły 519 mln euro, co daje wzrost o 6,8% w stosunku do analogicznego okresu roku 2011. Średnia wartość portfela w trzecim kwartale 2012 roku wyniosła 24,3 mld euro, co oznacza wzrost o 6,3%. Liczba nowych umów finansowania spadła o 2,3% do poziomu 229 699 nowych umów.

Sytuacja finansowa
W trzecim kwartale nadal prowadzono program refinansowania działalności Grupy. Sektor samochodowy zaciągnął pożyczki średnioterminowe na kwotę ponad 800 mln euro. Kwota ta obejmuje emisję obligacji 5-letnich w wysokości 600 mln euro oraz 2-letnich obligacji „Dim Sum” o wartości 750 mln chińskich jenów (92 mln euro). RCI Banque przeprowadził również dwie emisje obligacji na kwotę 124 mln euro: emisję w koronach norweskich na kwotę 500 mln oraz emisję na kwotę 80 mld wonów koreańskich.

Ponadto RCI Banque dokonał trzech lokat na łączną kwotę 160 mln euro i przeprowadził operację sekurytyzacji portfela kredytów włoskich na kwotę 300 mln euro.

Perspektywy
Zmiany na rynku samochodowym w Europie w ciągu trzeciego kwartału br. doprowadziły do zmiany szacunków perspektyw tego rynku w roku 2012 - w najlepszym przypadku spadek wyniesie 8%, podczas gdy szacunki z lipca przewidywały -6 do -7%. Na rynku francuskim spadek wyniesie w najlepszym przypadku 13%, podczas gdy według przewidywań miało to być -10 do -11%. Dla przypomnienia, przewidywania z początku 2012 r. zakładały spadek na rynku europejskim o 3 do 4%, a na rynku francuskim od 7 do 8%.

W tych niesprzyjających warunkach, pomimo dynamicznego wzrostu na rynkach pozaeuropejskich, łączna sprzedaż Grupy nie osiągnie poziomu z ubiegłego roku.

Grupa utrzymuje swój cel uzyskania dodatniego operacyjnego free cash flow w sektorze samochodowym w roku 2012. Stałe pogarszanie się sytuacji na rynku europejskim jest niemniej powodem do niepokoju.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
ABC Colorex Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o.o.