Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
BMW Group sprzedała w ubiegłym roku na całym świecie 2 324 809 (‑8,4%) samochodów marek BMW, MINI i Rolls-Royce, po raz kolejny zdobywając pozycję lidera w segmencie samochodów premium.

Przy sprzedaży wynoszącej 686 069 pojazdów BMW Group sprzedała w czwartym kwartale o trzy procent (+3,2%) więcej pojazdów wszystkich marek niż w roku ubiegłym. Sprzedaż pojazdów hybrydowych typu plug-in wzrosła w stosunku do roku ubiegłego o prawie czterdzieści procent (38,9%), co świadczy o dużym zainteresowaniu klientów tym wariantem napędu.

- Skutkom pandemii koronawirusa przeciwstawiliśmy dużą zwinność w zarządzaniu sprzedażą i produkcją. Dzięki temu udało nam się zakończyć rok mocnym czwartym kwartałem i ponownie wylądować na czele segmentu premium na całym świecie - podkreślił Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klientów, marki i sprzedaż. - Dzięki naszym technologiom Efficient Dynamics i ponad 135 tysiącom zelektryfikowanych pojazdów sprzedanych w Europie spełniliśmy z nawiązką nasze cele w zakresie emisji CO2 w UE, osiągając nawet wartości o kilka gramów niższe od ustawowego limitu - dodał Nota.

Konsekwentne i szybkie dostosowywanie kanałów sprzedaży

W związku z pandemią koronawirusa i dążeniem klientów do jak najbardziej bezkontaktowego procesu sprzedaży, BMW Group konsekwentnie rozwijała w ciągu ostatniego roku cyfryzację sprzedaży: na ponad sześćdziesięciu rynkach pracownicy działu sprzedaży mogą doradzać klientom i sprzedawać pojazdy niezależnie od ich lokalizacji. Na przykład za pomocą udostępniania ekranu możliwe jest wspólne konfigurowanie pojazdu lub demonstrowanie go na żywo w salonie.

W drugim etapie firma wdrożyła proces sprzedaży online dla swoich partnerów detalicznych na kluczowych rynkach, poprzez witryny internetowe o dużej liczbie odwiedzin, a w 2021 r. rozszerzy tę ofertę na dodatkowe rynki.

Dobre wyniki modeli w górnym segmencie luksusowym

Marka BMW zakończyła ubiegły rok, dostarczając 2 028 659 (–7,2%) pojazdów na całym świecie. Znacząco przyczyniły się do tego świetne wyniki sprzedaży modeli w górnym segmencie luksusowym, która dzięki serii 7 i 8 oraz BMW X7 wzrosła o 12,4% w stosunku do ubiegłego roku, osiągając w sumie wartość 115 420 egzemplarzy. Od 2018 r. sprzedaż tych wysoce rentownych modeli wzrosła łącznie o ponad 70%.

Wzrost sprzedaży pojazdów zelektryfikowanych o ponad 30% świadczy o rozwoju mobilności elektrycznej

Jako pionier elektromobilności, BMW Group sprzedała w ubiegłym roku na całym świecie łącznie 192 646 zelektryfikowanych pojazdów BMW i MINI, czyli o jedną trzecią (+31,8%) więcej niż w roku ubiegłym. Mobilność elektryczna jest zatem istotną siłą napędową rozwoju firmy, nawet w wartościach bezwzględnych. Sprzedaż pojazdów w pełni elektrycznych wzrosła o trzynaście procent, a pojazdów hybrydowych typu plug-in o prawie czterdzieści procent. W Europie pojazdy zelektryfikowane stanowiły już piętnaście procent łącznej sprzedaży.

BMW Group rozszerzyła swoją ofertę pojazdów zelektryfikowanych (w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in) do trzynastu modeli oferowanych na łącznie 74 rynkach na całym świecie. Do 2023 roku BMW Group planuje rozszerzyć swoją ofertę zelektryfikowanych modeli do 25, z czego ponad połowa będzie w pełni elektryczna. Po ubiegłorocznej premierze całkowicie elektrycznego MINI* oraz BMW iX3* w 2021 r. w Dingolfing rozpocznie się produkcja również całkowicie elektrycznego BMW iX oraz BMW i4 w Monachium.

BMW M GmbH stawia czoła obecnym wyzwaniom najbardziej udanym rokiem w swojej niemal 50-letniej historii

Dzięki wzrostowi sprzedaży o 6% (144 218 egzemplarzy) BMW M GmbH po raz kolejny zakończyła ubiegły rok jako najbardziej udany w swojej historii. Do sukcesu sprzedażowego BMW M przyczyniły się w szczególności modele M Power i M Performance serii X oraz nowy model X6 M50i*. W ubiegłym roku swoje światowe premiery świętowały zarówno nowe BMW M3, jak i BMW M4. Oba modele trafią na rynek w pierwszym kwartale tego roku.

Modele MINI ELECTRIC i John Cooper Works szczególnie popularne wśród klientów

W tym trudnym roku sprzedaż marki MINI osiągnęła poziom 292 394 egzemplarzy (‑15,8%) w niezwykle konkurencyjnym segmencie. Szczególną popularnością cieszyły się w ubiegłym roku całkowicie elektryczne MINI ELECTRIC* z 17 580 sprzedanymi pojazdami oraz modele John Cooper Works, których sprzedano łącznie 20 565 sztuk (+20,8%).

Rolls-Royce Motor Cars: wyjątkowy wynik w wyjątkowym roku

W ubiegłym roku marka Rolls-Royce Motor Cars sprzedała łącznie 3756 pojazdów (‑26,4%). Wynik ten osiągnięto mimo chwilowej nieobecności najlepiej sprzedającego się modelu marki, Ghost, na rynku, która była związana z wprowadzeniem nowej generacji Ghosta pod koniec roku 2020. Zapotrzebowanie klientów na wszystkie modele utrzymywało się na wysokim poziomie przy rekordowym poziomie zamówień indywidualnych. Debiut nowego Ghosta był najważniejszym wydarzeniem mijającego roku, które z wielką uwagą śledzili klienci, media i opinia publiczna. Liczba zamówień na nowy model zapewnia komplet zamówień do drugiej połowy 2021 roku i dalej. Rolls-Royce Motor Cars nadal dąży do długoterminowego, zrównoważonego wzrostu.

BMW Motorrad osiąga drugi najlepszy wynik sprzedaży w historii

Pomimo wyzwań związanych z pandemią BMW Motorrad była w stanie przekazać klientom w 2020 roku 169 272 motocykle i skutery, osiągając tym samym drugi co do wielkości wynik sprzedaży w historii. Taki rezultat podkreśla udaną strategię rozwoju BMW Motorrad. Pozytywny wynik był skutkiem wprowadzenia na rynek trzynastu nowych modeli oraz silnego portfolio produktów BMW Motorrad.

Sprzedaż BMW i MINI według regionów i rynków

BMW Group zwiększyła swoją sprzedaż w Chinach o siedem procent (7,4%) w stosunku do ubiegłego roku, dostarczając 777 379 pojazdów BMW i MINI. Tym samym BMW Group odnotowała najlepszą roczną sprzedaż na tym ważnym rynku od momentu wejścia na rynek chiński w 1994 roku. Piąty co do wielkości rynek firmy – Korea Południowa – osiągnął w 2020 roku znaczący wzrost sprzedaży o jedną trzecią (+30,5%) z 69 872 sprzedanymi egzemplarzami.

W Stanach Zjednoczonych BMW Group sprzedała w ubiegłym roku łącznie 306 870 egzemplarzy (-18,0%). W trudnych warunkach naznaczonych pandemią koronawirusa zarówno ożywienie popytu konsumentów, jak i ścisła oraz efektywna współpraca ze sprzedawcami detalicznymi przyniosły silny czwarty kwartał.

W Europie w tym nadzwyczajnym roku naznaczonym ograniczeniami w handlu całkowita sprzedaż BMW i MINI była o prawie szesnaście procent (912 621 sztuk) niższa niż w roku ubiegłym. Na swym rodzimym rynku niemieckim BMW Group odnotowała spadek o 13,3% (287 143 egzemplarzy).
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bodycote Polska Sp. z o.o.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
Impel Group
Mondi Simet Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.