Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
groupe renault logoW III kwartale 2017 roku obroty Grupy Renault osiągnęły 12,218 miliarda euro. Sprzedaż Grupy Renault wzrosła o 9,4% do poziomu 866 233 samochodów, przy średnim wzroście rynkowym wynoszącym 3,4%.

W Europie sprzedaż Grupy zwiększyła się o 4,9%, podczas gdy wzrost na rynku wyniósł 1,4%. Sukces Nowego Koleosa, ZOE Z.E. 40 i gamy Dacia pozwolił Grupie na zwiększenie udziałów w rynku o 0,3 punktu do poziomu 9,9%. Na rynkach pozaeuropejskich Grupa odnotowała wzrost o 13,5%, szczególnie dynamiczny w Ameryce Środkowej i Południowej (+14,0%) oraz regionie Eurazji (+24,3%). Grupa utrzymuje swoje cele na rok bieżący.

W trzecim kwartale 2017 roku przychody Grupy Renault osiągnęły 12,218 miliarda euro (+15,9%). Bez uwzględnienia konsolidacji AwtoWAZ, obroty wzrosły o 9,8% do 11,584 miliarda euro (+12,2% bez uwzględnienia różnic kursowych).

Jest to kolejny kwartał, w którym Grupa odnotowała wzrost sprzedaży (o 9,4% do poziomu 866 233 samochodów), a także swoich udziałów w rynku (+0,2 punktu do poziomu 3,8%).

W Europie sprzedaż Grupy wzrosła o 4,9% przy średnim wzroście rynkowym 1,4%. Łącznie Grupa sprzedała i zarejestrowała w tym kwartale 397 097 samochodów. Udział Grupy w rynku europejskim wyniósł 9,9%, co oznacza wzrost o 0,3 punktu.

Marka Renault odnotowała wzrost o 2,9%, w szczególności dzięki wprowadzeniu Nowego Koleosa i sukcesowi modelu ZOE Z.E. 40. Clio jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie, a Captur zajmuje pierwsze miejsce w segmencie crossoverów tej kategorii.

Marka Renault utrzymała pozycję lidera na rynku samochodów elektrycznych dzięki sprzedaży 7697 samochodów w tym kwartale. Sprzedaż Renault ZOE osiągnęła poziom 6665 sztuk, co oznacza wzrost o 67%.

Marka Dacia odnotowała w trzecim kwartale 2017 roku wzrost o 10,3% związany z wynikami sprzedaży Sandero (+12%).

Na rynkach pozaeuropejskich Grupa umocniła swoją pozycję dzięki sukcesom nowych modeli. Sprzedaż Grupy wzrosła o 13,5% przy średnim wzroście rynkowym na poziomie 5,5%.

W Eurazji wielkość sprzedaży Renault wzrosła o 24,3%, przy ogólnym wzroście na rynku wynoszącym 15,5%. Udział Grupy w rynku, łącznie z marką Łada, zwiększył się o 1,8 punktu, do 24,6%.

Na rynku rosyjskim, który jest drugim rynkiem zbytu Grupy pod względem liczby sprzedawanych samochodów, sprzedaż wzrosła o 22,9% (łącznie z marką Łada). Dzięki sukcesowi modeli Łada Vesta, Łada Xray i Renault Kaptur, Grupa osiągnęła udział 28,2%, co oznacza wzrost o 1,2 punktu.

W Turcji sprzedaż samochodów Grupy wzrosła o 40,6%. Jej udział w rynku zwiększył się o 3,5 punktu do 18,8%, dzięki Nowemu Mégane Sedan, który został sprzedany i zarejestrowany w liczbie ponad 8412 sztuk w ciągu tego kwartału.

W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wzrosła o 21,1% przy średnim wzroście na rynku na poziomie 4,7%. W Chinach Grupa sprzedała w trzecim kwartale 16 807 samochodów, co daje wzrost o 123,6%. Sprzedaż Renault Samsung Motors w Korei Południowej odnotowała spadek o 8,2%

ze względu na brak nowych modeli w sytuacji dużej konkurencji na rynku, po okresie silnego wzrostu w 2016 roku związanego z wprowadzeniem modeli SM6 i QM6.

W regionie Ameryki Środkowej i Południowej sprzedaż wzrosła o 14,0% przy ogólnym wzroście na rynku wynoszącym 7,1%. Grupa uzyskała udział w rynku w wysokości 7,3%, czyli większy o 0,4 punktu. Grupa Renault doskonale wykorzystała ożywienie na rynku brazylijskim, który odnotował wzrost o 14,6%. Jej sprzedaż wzrosła o 24,8%, a udział w rynku osiągnął 8,5% (+0,7 punktu), dzięki dobrym wynikom nowych modeli Captur i Kwid. Wprowadzony w lipcu Kwid sprzedał się już w liczbie 13 600 sztuk.

Na rynku argentyńskim, który odnotował wzrost o 18,5%, sprzedaż Grupy wzrosła o 7,7% w oczekiwaniu na wprowadzenie modelu Kwid.

W regionie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii sprzedaż Grupy spadła o 1,3% pomimo wzrostu na rynku o 4,2%. W Indiach sprzedaż spadła o 20,7% w stosunku do trzeciego kwartału 2016 roku w oczekiwaniu na wprowadzenie modelu Captur, który trafi do sprzedaży na początku listopada.

W Iranie utrzymała się tendencja z pierwszego półrocza. Sprzedaż wzrosła o 28,1% dzięki sukcesowi modeli Tondar i Sandero. Udział Grupy w rynku zwiększył się o 0,8 punktu do 10,5%.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
LINEX Sp. z o.o.
MESH Works Inc.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.