Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
W piątek w Rzymie Fiat uzgodnił ze związkowcami przeniesienie produkcji nowej wersji przebojowego auta Panda z polskich Tychów do Włoch.

Zdaniem "Gazety Wyborczej" może to nas kosztować utratę tysięcy miejsc pracy.

Pod koniec zeszłego roku na spotkaniu z premierem Włoch Silvio Berlusconim Fiat przedstawił plan przeniesienia produkcji nowej Pandy do zakładów Pomigliano d'Arco pod Neapolem.

Fiat zdecydował się na to, chociaż na przeniesienie produkcji Pandy do Włoch wyda aż 700 mln euro. Do zatwierdzenia inwestycji brakowało tylko zgody związkowców na warunki pracy zbliżone do warunków w Polsce. Chodzi o pracę na trzy zmiany przez sześć dni w tygodniu (teraz pod Neapolem pracują na dwie zmiany pięć dni w tygodniu), zwiększenie liczby godzin nadliczbowych, skrócenie przerw oraz ograniczenie prawa do absencji i strajku.

Spełniając polityczne zamówienie Rzymu Fiat bije nie tylko w fabrykę w Tychach, ale też w cały przemysł samochodowy Polski.

Więcej w "Gazecie Wyborczej".
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Galwanizer Sp. z o.o.
MESH Works Inc.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
YETICO S.A.