Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Wprowadzając najnowocześniejszą technologię sekwencyjnego podwójnego turbodoładowania w silnikach Diesla, firma Opel wzbogaciła swoją ofertę o najszybszego siedmiomiejscowego kompaktowego vana z silnikiem wysokoprężnym i technologią Start-Stop.

Zafira Tourer z silnikiem 2.0 CDTI BiTurbo o mocy 143 kW/195 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm osiąga prędkość maksymalną 218 km/h. Nowy silnik BiTurbo nie tylko rozwija znaczną moc, ale także jest bardzo oszczędny. Znakomitym osiągom samochodu towarzyszy zużycie paliwa na poziomie zaledwie 5,6 l/100 km w cyklu mieszanym.

Zaawansowana technologia sekwencyjnego dwustopniowego doładowania w modelu Zafira zapewnia imponującą moc silnika, dynamiczną reakcję na otwarcie przepustnicy oraz świetną elastyczność w dużym zakresie prędkości obrotowej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h oraz elastyczność na piątym biegu w przedziale 80-120 km/h wynoszą odpowiednio 8,9 i 8,5 sekundy.
zafira tourer biturbo
Zafira Tourer, nagrodzona między innymi „Złotą Kierownicą” przyznaną w 2012 r. przez czytelników europejskich czasopism motoryzacyjnych, wyróżnia się prestiżowym m.in. wykończeniem przedziału pasażerskiego i zastosowaniem unikatoweych dla tego segmentu technologii podnoszących bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Na szczególną uwagę zasługują takie rozwiązania jak mechatroniczne zawieszenie FlexRide, kamera Opel Eye z przodu pojazdu, reflektory adaptacyjne AFL+ oraz panoramiczna szyba czołowa, dzięki której wnętrze pojazdu jest rozjaśnione naturalnym światłem.

Funkcjonalność przedziału pasażerskiego Zafiry Tourer zwiększa system Flex7 nowej generacji z funkcją Lounge Seating zapewniającą maksimum komfortu pasażerom w drugim rzędzie.

Nowy silnik 2.0 BiTurbo poszerza bogatą ofertę zespołów napędowych dostępnych w Zafirze Tourer. Oferta ta obejmuje obecnie pięć silników Diesla i cztery silniki benzynowe, a także wersje zasilane LPG oraz gazem ziemnym (CNG Turbo). Tak duży wybór zaspokaja potrzeby szerokiej grupy klientów. „Opel wzbogacił udaną Zafirę Tourer
o nowe i atrakcyjne rozwiązania będące owocem niemieckiej myśli technicznej” – mówi prezes firmy Opel, Thomas Sedran. „Jako jedyna marka oferujemy zaawansowany silnik BiTurbo w segmencie vanów. Taka jednostka to idealne połączenie znakomitych osiągów, niskiego zużycia paliwa oraz jakości godnej klasy premium w siedmiomiejscowym modelu”.

Opel przyjmuje już zamówienia na Zafirę Tourer z nowym i mocnym dieslem BiTurbo. Ceny modelu w Polsce w wersji Cosmo rozpoczynają się od 123 650 złotych, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w kwietniu 2013 r.

Silnik BiTurbo: elastyczność i płynne przyspieszanie bez efektu „tubo-dziury”
Silnik CDTI BiTurbo o mocy 143 kW/195 KM z zaawansowaną technologią sekwencyjnego turbodoładowania i podwójnym intercoolerem zadebiutował we flagowym Oplu Insignia na początku 2012 r. Teraz będzie on montowany także w Zafirze Tourer. Z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym współpracują dwie turbosprężarki o różnych średnicach. W zależności od zapotrzebowania na moc uruchamiają się one osobno lub jednocześnie. Głównym założeniem rozwiązania było zapewnienie szybkiego zwiększenia ciśnienia powietrza doładowywanego przy niskiej prędkości obrotowej, a jednocześnie utrzymanie dynamicznej reakcji na operowanie przepustnicą w średnim zakresie obrotów. System działa płynnie i elastycznie, co kierowca odczuwa jako ciągłość przyspieszania bez nagłego spadku mocy przy określonej prędkości obrotowej silnika.

Mniejsza turbosprężarka charakteryzuje się mniejszą bezwładnością i szybko uruchamia się przy niskich prędkościach obrotowych. Zapewnia to bezpośrednią i natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia bez niepożądanego efektu „turbodziury”.

Już przy 1 250 obr./min kierowca ma do dyspozycji 320 Nm momentu obrotowego, czyli 80 procent z maksymalnej wartości 400 Nm dostępnej między 1 750 a 2 500 obr./min.

W średnim zakresie prędkości obrotowej obie turbosprężarki pracują jednocześnie. Większa z nich wstępnie spręża zasysane powietrze, a mniejsza odpowiada za jego pełną kompresję. Odpowiednio sterowany zawór obejściowy przepuszcza część spalin do większej turbiny. Takie rozwiązanie zapewnia stałą elastyczność i płynne przyspieszanie.

Przy wyższej prędkości obrotowej (od około 3 000 obr./min) całość gazów spalinowych jest kierowana do większej turbosprężarki, co pozwala utrzymać jednostajne dostarczanie mocy przy wyższych prędkościach.

Przepływ powietrza zasysanego jest regulowany zgodnie z prędkością obrotową silnika i potrzebami obydwu turbosprężarek. Przy niskiej prędkości obrotowej dodatkowa chłodnica powietrza, połączona tylko z małą turbosprężarką, zapewnia dopływ niewielkiej ilości powietrza bezpośrednio do komory spalania. W średnim zakresie obrotów większa i mocniejsza turbosprężarka jest uruchamiana stopniowo. Większy strumień powietrza jest chłodzony przez dużą chłodnicę.

W modelu Zafira Tourer BiTurbo pojedynczy moduł intercoolera został podzielony wewnętrznie tak, aby można było w nim zmieścić zarówno chłodnicę mniejszą, jak i większą. To odmienne rozwiązanie w porównaniu z Insignią BiTurbo, gdzie więcej miejsca pod maską pozwoliło na rozdzielenie chłodnic. Obydwie chłodnice w Zafirze Tourer BiTurbo są chłodzone powietrzem.

System Start/Stop pomaga ograniczyć zużycie paliwa w ruchu miejskim. Zafira Tourer BiTurbo to wyjątkowo oszczędny siedmiomiejscowy minivan, zużywający 5,6 litrów paliwa na 100 kilometrów (przy emisji CO2 149 g/km). Standardowo samochód wyposażony jest w sześciobiegową przekładnię manualną.

Innowacyjny i funkcjonalny mobilny salon
Mocna i elastyczna Zafira Tourer BiTurbo idealnie sprawdza się zarówno w podróżach z całą rodziną, jak i w delegacjach służbowych. Eleganckiej stylistyce towarzyszy przestronne wnętrze z pomysłowym układem foteli Flex7. Trzeci rząd siedzeń można złożyć, uzyskując całkowicie płaską podłogę bagażnika. Trzy osobne fotele w drugim rzędzie po złożeniu również nie wystają ponad poziom podłogi. Ponadto fotele z drugiego rzędu można przesuwać niezależnie od siebie wzdłuż osi pojazdu w zakresie 210 mm.

Pasażerowie podróżujący w drugim rzędzie mogą korzystać z unikatowego opcjonalnego systemu Lounge Seating, który zapewnia miejsce i komfort na poziomie sedana klasy wyższej. Dzięki pomysłowemu mechanizmowi oparcie środkowego fotela w drugim rzędzie można złożyć i obrócić w taki sposób, że zamienia się ono w wygodny podłokietnik dla pasażerów skrajnych miejsc. W takiej konfiguracji fotele skrajne można przesuwać wzdłużnie w zakresie 280 mm, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie pojazdów. Zakres regulacji jest o 70 mm większy niż w przypadku standardowych foteli oraz o 80 mm większy niż w poprzedniej wersji Zafiry. Skrajne fotele można także przesunąć o 50 mm w kierunku środka kabiny w celu powiększenia przestrzeni na ręce. Połączenie regulacji wzdłużnej i poprzecznej zapewnia maksimum komfortu i poczucie podróżowania w „salonie na kołach” doskonale dostosowanym do indywidualnych potrzeb w zakresie przestrzeni i ergonomii. Taki nacisk na osobistą wygodę sprawia, że Zafira Tourer to nie tylko funkcjonalny pojazd rodzinny. Projektanci Opla starali się, aby przestronne wnętrze auta sprzyjało odpoczynkowi zarówno w trakcie wyjazdów służbowych, jak i dalekich wypraw wakacyjnych.

Dzięki przestronnej kabinie i elastycznej konfiguracji foteli Zafira Tourer może pomieścić jednocześnie 710 litrów bagażu i pięć osób. Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń pojemność bagażnika wzrasta do 1860 litrów. Do dyspozycji kierowcy i pasażerów jest ponad 30 schowków i przegródek, w tym wielofunkcyjna konsola środkowa FlexRail. W skład tego modułowego systemu wchodzi pojemny schowek oraz uchwyty na kubki. Całość można przesuwać po aluminiowych prowadnicach do żądanej pozycji. W ten sposób przestrzeń między przednimi fotelami jest optymalnie zagospodarowana, a z elementów systemu można korzystać tam, gdzie jest to najwygodniejsze.

Opcjonalna panoramiczna szyba czołowa sprawia, że wnętrze Zafiry Tourer jest bardziej otwarte i lepiej doświetlone. Kierowca i pasażerowie mają zapewnioną doskonałą widoczność przez szybę, której górna krawędź sięga aż nad oparcia przednich foteli. Wraz z panoramicznym dachem przeszklona powierzchnia może rozciągać się aż do tylnej części pojazdu, rozświetlając jego wnętrze i zwiększając wrażenie przestronności.

Technologie podnoszące komfort i bezpieczeństwo
Zafira Tourer BiTurbo wyposażona jest w nowe rozwiązania zapewniające relaksującą jazdę przy najwyższym poziomie komfortu i bezpieczeństwa. Kamera Opel Eye nowej generacji zamontowana z przodu pojazdu, wysoko oceniona przez Euro NCAP, jest podstawą rozwiązań wspomagających prowadzenie pojazdu, takich jak system ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu (LDW), ulepszona funkcja rozpoznawania znaków drogowych (TSR) identyfikująca jeszcze więcej znaków, kontrola odległości od pojazdu poprzedzającego oraz system ostrzegania przed kolizją czołową. Nowa kamera Opel Eye zwiększa także funkcjonalność reflektorów adaptacyjnych AFL+ o inteligentną regulację zasięgu świateł (ILR).

W Zafirze Tourer zastosowano liczne czujniki ultradźwiękowe zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy. Nowościami są także system monitorowania martwego pola (SBSA) ostrzegający kierowcę przed ryzykiem kolizji w trakcie zmiany pasa ruchu oraz zaawansowany asystent parkowania (APA), który automatycznie wykrywa miejsce na parkingu i pomaga zaparkować pojazd. Przy manewrowaniu przydaje się także kamera cofania.

Maksymalny komfort dzięki zawieszeniu FlexRide
Opracowane przez firmę Opel mechatroniczne podwozie i zawieszenie FlexRide są teraz dostępne także w Zafirze Tourer BiTurbo. System ten zapewnia wyższy komfort, podnosi bezpieczeństwo i poprawia dynamikę jazdy. Adaptacyjne zawieszenie automatycznie dostosowuje się do warunków drogowych, prędkości w zakrętach, ruchu pojazdu oraz stylu prowadzenia.

Czujniki umieszczone w nadwoziu przekazują informacje do modułu sterowania trybem jazdy (DMC), który z kolei koryguje charakterystykę podwozia stosownie do warunków jazdy. FlexRide może pracować w trzech różnych trybach: „Standard” przeznaczonym do spokojnej, codziennej jazdy, „Tour” o podwyższonym komforcie oraz „Sport” do jazdy dynamicznej.

„Standard” to tryb uniwersalny, natomiast w trybie „Sport” wrażenia z jazdy stają się bardziej wyraziste – silnik, podwozie i układ kierowniczy zyskują bardziej bezpośrednią charakterystykę. „Tour” nadaje się z kolei do pokonywania dalekich tras w maksymalnym komforcie.

Niezrównana oferta zespołów napędowych w jednobryłowym segmencie
Opel jest jednym z nielicznych producentów samochodów, który oferuje siedmiomiejscowego kompaktowego vana z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi oraz fabrycznymi instalacjami LPG i CNG zasilającymi turbodoładowane jednostki. Zafira Tourer jest więc pojazdem wszechstronnym nie tylko ze względu na funkcjonalność kabiny, ale także na zróżnicowanie typów napędu.

Rozbudowana oferta zespołów napędowych Zafiry Tourer obejmuje odmiany wysokoprężne z manualnymi i automatycznymi skrzyniami biegów w czterech wariantach mocy: 81 kW/110 KM, 96 kW/130 KM, 121 kW/165 KM oraz najnowszym BiTurbo
143 kW/195 KM. Na początku marca podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie Opel zaprezentuje nową generację silników 1.6 Turbo CDTI ECOTEC, które pod maską Zafiry Tourer będą montowane już latem. Turbodoładowany diesel 1.6 rozwija moc
100 kW/136 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy imponująco niskim zużyciu paliwa (4,1 l/100 km) i emisji CO2 na poziomie 109 g/km. Zafira Tourer z układem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) spełnia wymagania przyszłej normy emisji spalin EURO 6.

Silniki benzynowe montowane w Zafirach Tourer rozwijają obecnie moc od 85 kW/115 KM do 103 kW/140 KM. Wkrótce dołączy do nich mocniejsza jednostka 1.6 z bezpośrednim wtryskiem o mocy 125 kW/170 KM.

Dla zwolenników paliw alternatywnych i ekologicznych Opel przygotował Zafirę Tourer z instalacją LPG o mocy 103 kW/140 KM, wyposażoną w silnik 1.4 LPG ecoFLEX Turbo. Jednostka ta oferuje jednakowe wartości mocy i maksymalnego momentu obrotowego (200 Nm w przedziale 1850-4900 obr./min) przy zasilaniu benzyną i tańszym LPG. W trybie LPG Zafira Tourer 1.4 LPG Turbo ecoFLEX zużywa zaledwie 8,6 litrów tego paliwa na 100 kilometrów, co odpowiada emisji 139 g CO2 na kilometr.

Na rynku jest także dostępna Zafira Tourer ecoFLEX z silnikiem przystosowanym do spalania sprężonego gazu ziemnego (CNG). Samochód wyróżnia się największym zasięgiem na gazie w swojej klasie, który wynosi 530 kilometrów, a więc znacznie powyżej progu 500 kilometrów. Zafira Tourer 1.6 CNG Turbo ecoFLEX rozwija 110 kW/150 KM mocy i 210 Nm momentu obrotowego, rozpędzając się do 200 km/h. Pojazd zużywa w cyklu mieszanym 4,7 kg (7,2 m3) gazu ziemnego na 100 kilometrów, emitując CO2 w ilości 129 g/km. Silnik 1.6 Turbo może pracować zarówno na samym biogazie, jak i na jego mieszance z gazem ziemnym. W przypadku stosowania biogazu ślad węglowy pojazdu spada niemal do zera.

Ciąg dalszy sukcesów Opla w segmencie jednobryłowym
Nowa Zafira Tourer BiTurbo to najnowszy model w długiej historii sukcesów Opla w segmencie pojazdów jednobryłowych. Opel zapoczątkował nową klasę pojazdów w 1999 r., kiedy to na rynku pojawił się pierwszy siedmiomiejscowy jednobryłowy kompaktowy van, czyli pierwsza generacja Zafiry. Rok później Opel uzupełnił ofertę o mały samochód jednobryłowy Agila. W 2003 r. zadebiutował mniejszy krewniak Zafiry – Opel Meriva. Przez kolejne lata modele były ulepszane i modernizowane. Drugą generację Zafiry i Merivy wprowadzono odpowiednio w 2005 i 2010 r. Zafira Tourer, będąca trzecią odsłoną Zafiry, jest dostępna od 2011 r.

Zafira drugiej generacji, Zafira Tourer oraz ich mniejsza siostra Meriva zostały wyróżnione dziesiątkami nagród. Zafira, w tym jej odmiana Tourer, zdobyła ponad 40 nagród w całej Europie, począwszy od prestiżowej „Złotej Kierownicy” w Niemczech w latach 1999, 2005 i 2012 aż do „Samochodu Roku” na kilku europejskich rynkach. Meriva była nagradzana w Europie ponad 20 razy.

Oczekuje się, że nowa Zafira z silnikiem wysokoprężnym BiTurbo będzie szczególnie popularna w Niemczech i Szwajcarii, dokąd trafi prawdopodobnie więcej niż połowa łącznej liczby tych pojazdów sprzedanych w Europie. Wzrost sprzedaży szczególnie imponująco przedstawia się w Niemczech, gdzie udział Zafiry w segmencie zwiększył się o ponad 6 procent w ujęciu rok do roku (styczeń-grudzień 2011 r. i styczeń-grudzień 2012 r.). Blisko 6‑procentowy wzrost w tym samym okresie odnotowano we Włoszech. W Szwajcarii wzrost wyniósł ponad 5 procent.

Nieprzerwanie od 2007 r. Zafira jest liderem segmentu w Wielkiej Brytanii. W Europie Wschodniej, a w szczególności w Rosji, Zafira zajmuje tę pozycję od 2011 r. Badania rynku przeprowadzone przez firmę Opel we Francji i w Niemczech wykazały, że najważniejszymi cechami modelu, które skłoniły klientów do jego zakupu, są stylistyka nadwozia, bogate wyposażenie i przestronność.

Od premiery w 2003 r. Meriva wspięła się na szczyt swojego segmentu (MPV-B) w całej Europie. Jej pozycja jest szczególnie silna w Niemczech, Hiszpanii, Austrii i Portugalii, gdzie Meriva jest liderem segmentu ze znaczną przewagą w stosunku do innych modeli w rankingu.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Impel Group
ProfilGate
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.