Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Na targach Busworld 2019 w Brukseli zaprezentowano pierwszy w Europie autobus z napędem na ogniwa paliwowe Toyoty o nazwie H2.City Gold.

Zbudowała go portugalska firma CaetanoBus SA. Dostawcą napędu elektrycznego zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi jest Toyota.

Współpraca obu firm rozpoczęła się we wrześniu 2018 roku. CaetanoBus SA to największy producent autobusów w Portugalii. Toyota od lat współpracuje z koncernem Salvador Caetano m.in. przy produkcji Land Cruisera 70 na rynek afrykański.

- CaetanoBus to nasz wieloletni partner, którego atutami są znaczne możliwości technologiczne i dobra znajomość rynku, dlatego postanowiliśmy wspólnie rozwijać sprzedaż napędów na ogniwa paliwowe w Europie - powiedział dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

- Z niecierpliwością czekam na pierwsze reakcje klientów na ten nowy sposób wykorzystania naszej technologii ogniw paliwowych - kontynuował van Zyl.

Autobus na ogniwa wodorowe

Specjaliści Toyoty i CaetanoBus nad nowym autobusem wodorowym pracują od 2018 roku. Projekt ten udowadnia, że napęd na ogniwa paliwowe Toyoty Mirai może być z łatwością wykorzystany także w znacznie większych pojazdów.

W przypadku autobusu zestaw (inaczej niż w Mirai) zestaw ogniw paliwowych będzie umieszczony na dachu. Łącznie będzie też miał 5 zbiorników na wodór o łącznej pojemności 37,5 kg. Tankowanie wodoru pod ciśnieniem 350 barów potrwa jedynie 9 minut i wystarczy na przejechanie do 400 km (w zależności od trybu jazdy oraz ustawień klimatyzacji).

Jedyną substancją emitowaną podczas jazdy będzie para wodna. To rozwiązanie pozwala wprowadzić do użytku w miastach bezemisyjne autobusy, których możliwości użytkowe nie są ograniczone przez długi czas ładowania baterii.

Jazdy testowe nowego autobusu w różnych miastach Europy odbędą się już w najbliższych miesiącach, zaś do sprzedaży pojazd trafi w połowie 2020 roku.
Owocna współpraca CaetanoBus i Toyoty

- Nasza współpraca z Toyotą trwa od wielu lat. Rozszerzenie jej o autobusy miejskie na ogniwa paliwowe przeznaczone na europejski rynek pozwala nam zademonstrować nasze światowej klasy możliwości technologiczne i inżynieryjne. Ten projekt sprawia, że władze europejskich miast mogą na nowo zdefiniować swoje strategie czystego transportu i podnoszenia jakości życia w miastach - powiedział José Ramos, prezydent Salvador Caetano Indústria.
Toyota Environmental Challenge 2050

Toyota wprowadza na rynek nowe technologie w ramach strategii Toyota Environmental Challenge 2050. W gamie elektrycznych pojazdów na wodór Toyoty znajdują się obecnie samochody osobowe, wielkogabarytowe ciężarówki, auta dostawcze, wózki widłowe i autobusy miejskie.

H2.City Gold produkcji CaetanoBus to drugi autobus na wodór z napędem Toyoty po modelu Sora, oferowanym przez Toyotę w Japonii.

0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Craemer GmbH
QualityHUB24
Kempny Komponenty
WOLMOT Sp. z o.o.
BARIBAL Group