Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Volkswagen jest gotowy, by postawić kolejny krok na drodze swojej transformacji: nowa fabryka, w której będzie powstawać elektryczny model Trinity zostanie zbudowana niedaleko głównego zakładu w Wolfsburgu; inwestycja pochłonie ok. 2 mld euro.

Nowa fabryka będzie kluczowym elementem największej modernizacji w historii głównej siedziby Volkswagena. Prace budowlane w dzielnicy Warmenau w Wolfsburgu mają rozpocząć się już wiosną 2023 roku, a podczas budowy będą zachowane najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla netto model Trinity, który będzie wykorzystywać najnowsze technologie zacznie zjeżdżać z taśmy w 2026 roku. Nowy obiekt stanie się wzorcem dla stopniowego przekształcania produkcji w głównej fabryce w Wolfsburgu oraz we wszystkich innych zakładach produkcyjnych Volkswagena na całym świecie.

„Decyzja Rady Nadzorczej o budowie nowej fabryki to niezwykle ważny krok
dla transformacji naszej marki i przyszłości Wolfsburga. Dzięki temu podtrzymamy konkurencyjność głównej fabryki i damy pracownikom solidną, długoterminową perspektywę" – powiedział Prezes Zarządu Volkswagena, Ralf Brandstätter. „Dzięki modelowi Trinity i nowej fabryce wyznaczymy standardy w przemyśle motoryzacyjnym i sprawimy, że Wolfsburg stanie się jednym z najważniejszych ośrodków przemysłu motoryzacyjnego” – dodał.

„Decyzja, by zbudować supernowoczesną fabrykę przyjaznych dla środowiska, elektrycznych samochodów w Wolfsburgu-Warmenau to potwierdzenie, że Dolna Saksonia jest centrum przemysłowym. Trinity dołączy do produkowanych wcześniej w naszym landzie takich hitów Volkswagena, jak Golf czy Beetle. To będzie więc hattrick Dolnej Saksonii. Krok po kroku tutejsza produkcja zbliża się osiągnięcia neutralnego bilansu emisji CO2. Ochrona środowiska ma dziś najwyższy priorytet w produkcji samochodów” – powiedział premier Dolnej Saksonii, Stephan Weil.

„To historyczny moment dla Wolfsburga. Siedziba naszej firmy jeszcze zyska na znaczeniu” – powiedziała Daniela Cavallo, przewodnicząca Rady Generalnej i Rady Zakładowej Grupy. Cavallo podkreśliła także korelację między fabryką Trinity a centrum technologicznym Campus Sandkamp, które także powstanie w Wolfsburgu. Jego specjaliści zajmą się opracowaniem skalowalnej platformy dla pojazdów elektrycznych SSP. Pierwszym autem, w którym znajdzie ona zastosowanie, będzie właśnie Trinity. „Fabryka Trinity będzie wzorem dla działających już zakładów Volkswagena. Będziemy w Wolfsburgu rozwijać akumulatory, systemy ładowania i pracować nad cyfryzacją, a w centrum tego programu znajdzie się Trinity. To wszystko sprawi, że w trakcie transformacji miejsca pracy będą bezpieczne” – dodała.

„Decyzja Grupy Volkswagen dotycząca fabryki Trinity to kolejny pozytywny sygnał dla motoryzacji ‘made in Lower Saxony’. Supernowoczesny zakład będzie łączył wszystkie obszary elektromobilności: od nowej platformy, przez oprogramowanie aż po systemy asystujące kierowcy” – powiedział dr Bernd Althusmann, minister ds. ekonomicznych Dolnej Saksonii.

Innowacyjna linia produkcyjna rewolucyjnego samochodu
Projekt Trinity będzie wzorcem dla kolejnych samochodów w pełni elektrycznej oferty Volkswagena i ważnym punktem strategii ACCELERATE. Oznacza to znacznie krótszy czas ładowania i zasięg ponad 700 kilometrów. Samochód będzie neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla netto i wyposażony w najnowocześniejsze oprogramowanie, a także technicznie gotowy do jazdy automatycznej (poziom 4). Na bazie nowej platformy SSP powstanie ok. 40 milionów pojazdów. Model Trinity będzie pierwszym autem, w którym SSP zostanie wykorzystana.

Volkswagen zamierza również znacząco skrócić czas potrzebny na wyprodukowanie jednego samochodu. Celem na 2026 rok jest zaledwie 10 godzin. Będzie to możliwe dzięki ograniczeniu liczby wersji, komponentów, większej automatyzacji, uproszczeniu linii produkcyjnych i nowym systemom logistycznym. W Campusie Sandkamp powstaną plany współpracy między wszystkimi obszarami działalności Volkswagena, które pozwolą zoptymalizować wszystkie procesy. To centrum badawczo-rozwojowe powstanie kosztem 800 mln euro, a jego zadaniem będzie napędzanie mobilności przyszłości. W 2030 roku w głównym zakładzie w Wolfsburgu także będą produkowane samochody elektryczne zbudowane na platformie SSP.

„Koncentrujemy się na innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązaniach. Budowa nowej fabryki w Wolfsburgu-Warmenau daje nam, krok po kroku, możliwość dostosowania istniejącego zakładu do wymogów przyszłości. Projekt Trinity oznacza zupełnie nowy sposób myślenia, produkcji i współpracy. Trzeba odwagi, by kształtować przyszłość. W ten sposób Wolfsburg stanie się wzorcem innowacyjnych koncepcji produkcyjnych – dla Volkswagena i całej branży” – powiedział dr Christian Vollmer, Członek Zarządu Volkswagena, odpowiedzialny za produkcję.

Trinity sprawi, że automatyczna jazda będzie szeroko dostępna do 2030 roku
Dzięki strategii ACCELERATE Volkswagen będzie gotowy na głębokie zmiany w przemyśle motoryzacyjnym. Marka postawiła na elektromobilność, a cała grupa przyspiesza działania w innych ważnych obszarach: integracji oprogramowania z pojazdem oraz cyfrowych doświadczeń klienta. Staną się one kluczowymi kompetencjami Grupy Volkswagen. Wdrażając modele biznesowe oparte na danych, Volkswagen stara się przyciągnąć nowe grupy klientów i pozyskać dodatkowe źródła przychodów. Do 2030 roku Volkswagen sprawi również, że automatyczna jazda stanie się dostępna dla wielu osób.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RADMOT Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
Etyfol
GREG-PLAST
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
Linde  Material Handling Polska Sp. z o. o.