Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
seat_logoSEAT S.A zamknął pierwszy kwartał 2017 z najwyższą sprzedażą od 2001 roku. Dostawy na całym świecie wzrosły aż do 117 300 pojazdów, czyli o 14,0% w porównaniu do tego samego okresu w 2016 roku.
Marka kontynuuje świetną passę - cały 2016 rok był dla niej rekordowy pod względem wyników sprzedaży globalnej. SEAT przekazał wówczas Klientom ponad 400 000 nowych samochodów, a także zanotował aż 143 miliony euro zysku operacyjnego.

SEAT S.A. wydał w marcu br. 53 200 samochodów, co oznacza wzrost o 14,4% w stosunku do ubiegłego roku (46 500 szt.). Poza sukcesem modelu Ateca na umocnienie wyników firmy wpływ miały również wzrosty globalnej sprzedaży Leona i Alhambry.
Znakomity pierwszy kwartał SEAT-a     

Także Ibiza zakończyła rok dobrym wynikiem - sprzedażą na poziomie ponad 150 000 pojazdów. SEAT czwarty rok z rzędu zanotował rezultat wyższy w porównaniu z rokiem poprzednim - na koniec 2016 roku sprzedał 408 700 samochodów. Oznacza to, że w ciągu 4 lat poprawił swój wynik o prawie 30%.
Rośnie liczba rejestracji w Polsce

W ciągu pierwszego kwartału 2017 Polacy zarejestrowali ponad 2 800 samochodów SEAT-a, czyli o ponad 25% więcej niż przed rokiem. W samym marcu hiszpański producent może pochwalić się jeszcze bardziej imponującym wynikiem – polscy Klienci zarejestrowali o 51% więcej aut SEAT-a niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku (1 397 vs. 923 szt.).

- Liczba rejestracji samochodów marki nieustannie się rozpędza, co bardzo nas cieszy. Jest to niewątpliwie wpływ największej w dziejach marki ofensywy produktowej SEAT-a. W samym 2017 roku na polskie drogi wyjechały nowe Leony po faceliftingu, nowe Mii by COSMO, a także nasz pierwszy SUV - Ateca - który wkrótce pojawi się również w sportowej odsłonie FR. Jesteśmy także przekonani, że nowa generacja Ibizy, jaką właśnie wprowadzamy na rynek, jeszcze bardziej wzmocni nasze wyniki - mówi Jakub Góralczyk, Kierownik ds. PR SEAT.
Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży
Sukces SEAT-a to także efekt wzrostu dostaw na pięciu najważniejszych rynkach marki. Są to: Hiszpania, w której w pierwszym kwartale sprzedano 24 700 pojazdów (+ 16,6%), Niemcy 20 600, + 10,1%), Wielka Brytania (16 800; + 25,2%), Francja (6 400, + 12,3%) i Włochy (5 300, + 17,9%).
Znakomity pierwszy kwartał SEAT-a     
Marka intensywnie rozwija się też w innych częściach Europy: spektakularne wzrosty zanotowano w Austrii (4 800; + 31,9%) i Szwajcarii (2 500; + 78,5%). Wyniki globalne SEAT-a napędzają takie rynki jak Meksyk (6 800, + 11,0%) i Turcja (4 900; + 10,4%).

- Zamknęliśmy pierwszy kwartał z wynikami lepszymi od szacowanych, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni. Jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się marek w Europie – potwierdzają to nasze wyniki na najważniejszych rynkach dla SEAT-a - mówi Wayne Griffiths, Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu SEAT-a.
Większe wydatki na badania i rozwój

Największa ofensywa produktowa w historii SEAT-a, z czterema nowymi modelami w latach 2016-2017, przyniosła rekordową liczbę inwestycji i wydatków na badania i rozwój. SEAT w 2016 roku przeznaczył na ten cel 862 miliony euro, o 47% więcej niż w poprzednim roku. Środki te zostały spożytkowane m.in. na badania nad nową platformą MQB A0, którą jako pierwsza w grupie Volkswagen wykorzystuje nowa, piąta generacja Ibizy. Od 2012 roku hiszpański producent zainwestował w B&R aż 3 miliardy euro.

Ateca, Arona i…
Latem do salonów dealerskich trafi nowa Ibiza, zaś w drugiej połowie roku – crossover Arona, zbudowany na tej samej platformie, czyli nowej A0 MQB. Oba modele, produkowane w Hiszpanii, dołączą do modelu Ateca, którego sprzedaż rozpoczęła się w ubiegłym roku, a także do nowego SEAT-a Leona po faceliftingu, który jest w sprzedaży od stycznia.

W 2018 roku światło dzienne ujrzy trzeci SUV w ofercie hiszpańskiego producenta. Większy brat modelu Ateca będzie pozycjonowany o segment wyżej od swojego poprzednika jako flagowy model producenta. Nowy samochód będzie dostępny w dwóch wersjach: 5- i 7-osobowej.

- Ten model zapewni marce nowych Klientów, poprawi jej wizerunek i będzie mieć bardzo ważny wpływ na naszą zdolność generowania marży - mówi Luca de Meo, Prezes SEAT S.A. - Nowy SUV zostanie zaprojektowany w Barcelonie, a wyprodukowany w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu, sercu grupy Volkswagen, co jeszcze bardziej zacieśni więzi pomiędzy producentami - dodaje.

Zainteresowanie marką nie maleje – SEAT dynamicznie rośnie w siłę, a jego wyniki rozpalają apetyt na więcej, co potwierdzają ambitne plany rozwoju w przyszłości.

SEAT jest jedyną firmą z sektora motoryzacyjnego, która projektuje, rozwija i produkuje samochody w Hiszpanii. SEAT, będący częścią Grupy Volkswagen, to międzynarodowy koncern z siedzibą w Martorell koło Barcelony, eksportujący około 81% swojej produkcji do ponad 80 krajów za pośrednictwem ponad 1700 salonów dealerskich. W 2016 roku SEAT osiągnął zysk operacyjny na poziomie 143 mln euro, co jest najlepszym wynikiem w historii marki, oraz ogólnoświatową sprzedaż wynoszącą około 410 200 pojazdów.

Grupa SEAT zatrudnia 14 500 wykwalifikowanych pracowników w trzech zakładach produkcyjnych w Barcelonie: Zona Franca, El Prat de Llobregat i Martorell, gdzie powstają między innymi niezwykle popularne modele Ibiza i Leon. Ponadto firma produkuje modele Ateca i Toledo w Republice Czeskiej, model Alhambra w Portugalii oraz model Mii na Słowacji.

Międzynarodowy koncern ma swoje Centrum Techniczne, które działa jako centrum wiedzy, skupiając 1000 inżynierów, będących siłą napędową innowacji dla tego największego hiszpańskiego inwestora przemysłowego stawiającego na badania i rozwój. SEAT stosuje już w swoich pojazdach najnowszą technologię łączności i jest obecnie zaangażowany w globalny proces digitalizacji firmy w celu promowania mobilności przyszłości.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Lubricant Polska Sp. z o.o.
ProfilGate
Takoni Sp. z o.o.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.