Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
alt30 sierpnia br. miało miejsce uroczyste przekazanie 10 autobusów hybrydowych marki Volvo do miasta Inowrocław.

Jest to efekt realizacji umowy podpisanej w marcu br. pomiędzy przedstawicielami Volvo Bus Corporation i Miastem Inowrocław.

Przekazane właśnie pojazdy w czerwono-żółtych barwach, to Volvo 7900 Hybrid - wyprodukowane we wrocławskiej fabryce niskopodłogowe autobusy z napędem hybrydowym. Od dzisiaj będą przeznaczone na potrzeby transportu publicznego w Inowrocławiu.

Firma Volvo w ramach umowy zapewni MPK Inowrocław także wsparcie po sprzedaży. W okresie 60 miesięcy od dnia przekazania autobusów do Inowrocławia, Volvo będzie wykonywało na swój koszt wszelkie przewidywane, planowane do wykonania przeglądy, konserwacje i wymiany, oraz niezbędne naprawy, za wyjątkiem napraw i wymiany opon oraz napraw powypadkowych.
DSC 0279 Małgorzata Durda - Dyrektor ds. Sprzedaży Autobusów, Volvo Polska, przekazując symboliczny klucz do nowych autobusów, powiedziała: „Miło mi  przekazać te innowacyjne autobusy hybrydowe miastu, które rozwija się w sposób zrównoważony, dbając w równym stopniu o infrastrukturę, co o środowisko naturalne, jakość powietrza, jak i komfort mieszkanców. Potwierdza to inwestycja w nowoczesny, niskoemisyjny tabor autobusowy. Inowrocław to miasto - uzdrowisko. Wiemy, że kwestie związane z troską o środowisko miejskie mają tu kluczowe znaczenie. Nasz niskoemisyjny autobus hybrydowy doskonale wpisuje się w prowadzoną w tym zakresie politykę miasta, m.in. dzięki cichej eksploatacji i znacznie niższemu zużyciu paliwa od tradycyjnych pojazdów napędzanych silnikiem diesla. Mam nadzieję, nowe, ekologiczne autobusy  zachęcą mieszkańców do częstszego korzystania  z transportu publicznego”.

Seryjna produkcja autobusu hybrydowego Volvo rozpoczęła się we wrocławskiej fabryce w 2010 roku. Volvo 7900 Hybrid zużywa do 39% mniej paliwa i w odpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niż analogiczne autobusy w wersji diesel. Do tej pory firma sprzedała już ponad 2000 hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach. W Polsce, oprócz Inowrocławia autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we flocie PKM Świerklaniec na liniach miejskich w Tarnowskich Górach oraz we flocie MPK Wrocław.

Wprowadzenie do produkcji miejskiego autobusu hybrydowego stanowiło początek strategii firmy Volvo związanej z elektromobilnością. W kolejnych krokach firma wprowadziła na rynek hybrydę przegubową, a w 2014 roku elektryczną hybrydę Volvo 7900. Natomiast w czerwcu 2015 roku  miała miejsce oficjalna prezentacja w pełni elektrycznego autobusu Volvo, zorganizowana w Göteborgu dla międzynarodowego grona klientów i dziennikarzy.

Podstawowe informacje o autobusach hybrydowych Volvo 7900 Hybrid, Euro 6:
  • Do 39% niższe zużycie paliwa w porównaniu z analogicznym autobusem napędzanym silnikiem diesla.
  • O 40-50% niższa emisja spalin.
  • Cicha eksploatacja bez produkcji spalin na przystankach.
  • Pojazd zasilany elektrycznie/ olejem napędowym lub biodieslem.
  • Wyposażony w silnik elektryczny, akumulatory i mały silnik diesla.
  • Silnik diesla (Volvo D5) spełnia najnowsze standardy UE dotyczące emisji spalin, Euro 6.
  • System napędowy to hybryda równoległa, co oznacza, że silnik wysokoprężny i silnik elektryczny mogą pracować niezależnie od siebie.
  • Akumulatory są ładowane energią generowaną podczas hamowania pojazdu.
  • Silnik elektryczny jest wykorzystywany przede wszystkim do przyspieszenia od stanu zatrzymania do 15 -20 km / godz.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RADMOT Sp. z o.o.
Craemer GmbH
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.