Manutan
Stokvis Tapes
Sandvik
VIA
Aalberts
Gotec
19-20 maja br. w Krakowie po dwuipółletniej przerwie odbyła się 11. edycja Forum MotoSolutions - best practices w przemyśle motoryzacyjnym. Znów stacjonarnie i na żywo rozmawialiśmy i dyskutowaliśmy o aktualnych problemach naszej branży. Od poprzedniego spotkania realia w jakich działa sektor motoryzacyjny zmieniły się diametralnie.

- Gdy w listopadzie 2019 roku rozstawaliśmy się z uczestnikami poprzedniego Forum nikt z nas nie wiedział, że spotkamy się dopiero w 2022 roku - mówi Rafał Orłowski, Partner w AutomotiveSuppliers.pl, organizatora wydarzenia. - Przez ponad dwa lata kolejne fale pandemii COVID-19 uniemożliwiały przeprowadzenie naszego wydarzenia w formie stacjonarnej.

A lista wyzwań od początku 2020 roku rosła. Najpierw pierwsza fala pandemii koronawirusa i lockdown całego europejskiego przemysłu motoryzacyjnego. Później, restart, niedobory półprzewodników i rosnące koszty surowców i frachtu. W tym roku poza wspomnianymi już czynnikami na sytuację w naszej branży odciska się rosyjska inwazja na Ukrainę, Polski Ład i szybujące do góry koszty energii.

Skala wyzwań przed jakimi stoi przemysł motoryzacyjny spowodowała, że postanowiliśmy przyspieszyć tegoroczną edycję Forum i zorganizowaliśmy ją w II połowie maja. Agendę dopasowaliśmy do aktualnej sytuacji. Zaproszeni prelegenci, przedstawiciele zakładów produkcyjnych i eksperci mówili i dyskutowali o tym jak funkcjonować w obliczu zakłóceń na rynkach globalnych związanych m. in. z pandemią COVID-19, łańcuchami dostaw i sytuacją makroekonomiczną.


Wydarzenie obejmowało także debatę „Sektor motoryzacyjny w nowych realiach gospodarczych i geopolitycznych” oraz panel dyskusyjny„Polska hubem elektromobilności”. Co z nich wynika? Między innymi to, że niestabilność zamówień i cen surowców to nowa „normalność”, w której musi funkcjonować motoryzacja. Wiemy też, że zakład Stellantis w Tychach jeszcze w tym roku rozpocznie całkowicie nową produkcję - crossoverów, które będą dostępne także w wersji w 100 procentach elektrycznej a termin rozpoczęcia budowy fabryki aut elektrycznych Izera w Jaworznie złapał kolejne opóźnienie.

O tym jak bardzo znów potrzebna była możliwość spotkania i rozmów na żywo niech świadczą liczby - w 11. Forum MotoSolutions wzięło udział ponad 250 uczestników z kraju i zagranicy, w tym 22 wystawców. - Skala zainteresowania tegoroczną edycją znacząco przekroczyła nasze oczekiwania - mówi Małgorzata Zborowska-Stęplewska, Partner w AutomotiveSuppliers.pl. - Menadżerowie zarządzający zakładami produkcyjnymi bardzo potrzebowali mieć możliwość wymienić się doświadczeniami z ostatnich kilkudziesięciu bardzo trudnych miesięcy.

MotoSolutions to nie tylko prezentacje i debaty. Na zakończenie pierwszego dnia uczestnicy wzięli udział w bankiecie, podczas którego wręczyliśmy, już po raz siódmy, Nagrody Polskiego Przemysłu Motoryzacyjnego. Uroczysty bankiet to także doskonała okazja do wymiany opinii, doświadczeń, nawiązywania nowych znajomości ale przed wszystkim do dobrej zabawy.

Skala tegorocznego wydarzenia, jego format, zaprezentowane zagadnienia oraz liczba uczestników potwierdzają, że Forum MotoSolutions należy do najważniejszych konferencji motoryzacyjnych nie tylko w Polsce ale w Europie Środkowo-Wschodniej.

Chcielibyśmy serdecznie podziękować za udział w 11. Forum MotoSolutions
wszystkim uczestnikom, wystawcom oraz Partnerom wydarzenia,
bez których trudno byłoby osiągnąć tegoroczny sukces.

Już dziś zapraszamy do kontaktu firmy
zainteresowane współpracą i udziałem w 12. edycji Forum.


Partner Główny
Dell
Partnerzy Branżowi
BNPP dbr77 edison
ewl infor mitsibushi electric
  infor  
 
Partnerzy Wspierający
 infor    infor
 
Partnerzy Bankietu
 
 
edison
 


 

0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

HMT HELDENER METALLTECHNIK POLSKA Sp. o.o. & CO Sp. komandytowa
Craemer GmbH
Shot Blasting Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
Poli
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.