Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych samochodach marki Renault Clio IV istnieje możliwość przetarcia elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego o krawędź osłony nadkola przedniego i/lub możliwość wypadnięcia tłoczka z cylinderka hamulcowego koła tylnego.
W przypadku samochodów objętych ryzykiem uszkodzenia elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego może to skutkować powolnym lub gwałtownym wyciekiem płynu hamulcowego z
elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego spowodowany jego przetarciem o krawędź wadliwie zamontowanej osłony nadkola przedniego. W przypadku samochodów objętych ryzykiem wypadnięcia tłoczka z cylinderka hamulcowego koła tylnego przy hamowaniu w szczególnych warunkach (użycie hamulca ręcznego podczas jazdy, połączone z silnym hamowaniem) szczęka hamulcowa ulega przemieszczeniu, które może doprowadzić do wypadnięcia tłoczka z cylinderka hamulcowego koła tylnego, z jednoczesnym wyciekiem płynu hamulcowego. Może to skutkować zaświeceniem się kontrolki sygnalizującej spadek poziomu płynu hamulcowego poniżej stanu minimalnego, długim skokiem pedału hamulca oraz zmniejszeniem skuteczności układu hamulcowego.
Powyższe dotyczy:
1) samochody objęte ryzykiem uszkodzenia elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego:
egzemplarze CLIO IV wyprodukowane od początku produkcji do dnia:
- 04/03/2013 dla samochodów wyprodukowanych w fabryce Bursa (Turcja),
- 14/04/2014 dla samochodów wyprodukowanych w fabryce Flins (Francja).
2) samochody objętych ryzykiem wypadnięcia tłoczka z cylinderka hamulcowego koła tylnego:
egzemplarze CLIO IV hatchback wyposażone w silniki D4F, H4B lub K9K, z wyłączeniem egzemplarzy wyposażonych seryjnie w felgi aluminiowe 17” lub automatyczną skrzynię biegów, wyprodukowane od początku produkcji do dnia:
- 03/02/2014 dla samochodów wyprodukowanych w fabryce Bursa (Turcja),
- 04/02/2014 dla samochodów wyprodukowanych w fabryce Flins (Francja).
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 6 472 samochody (lista nr VIN w załączeniu).