Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Za pośrednictwem Miejskiego Zakładu Komunikacji miasto kupuje osiem fabrycznie nowych miejskich autobusów zasilanych olejem napędowym.

To kolejny krok w stronę wycofania z taboru najstarszych pojazdów, czyli wysłużonych jelczy. 8 września 2020 r. Miejski Zakład Komunikacji podpisał umowę na dostawę pojazdów z firmą Solaris.

- MZK sukcesywnie od lat odnawia flotę autobusową i tramwajową. Niedawno podpisaliśmy umowę na dostawę pięciu nowoczesnych, pięcioczłonowych tramwajów, a dziś – na zakup ośmiu nowych autobusów zasilanych olejem napędowym - mówi prezes MZK w Toruniu Zbigniew Wyszogrodzki.

Przetarg na dostawę ośmiu fabrycznie nowych, zasilanych olejem napędowym autobusów ogłoszono 17 marca 2020 r. Oferty otwarto 28 maja 2020 r. Do przetargu stanęły cztery firmy: Solaris Bus&Coach z ofertą 10.437.288,00 zł brutto, EvoBus Polska sp. z o.o. z ofertą 13.792.728,00 zł brutto, Man Truck&Bus Polska sp. z o.o. z ofertą 11.680.080,00 zł brutto i Busimport Pl sp. z o.o. z ofertą 10.332.000,00 zł brutto.

Za najkorzystniejszą uznano ofertę Solaris Bus & Coach S.A. (10.437.288,00 zł brutto). Zadecydowały o tym względy techniczne, w tym przyszłe niższe koszty eksploatacji. Dostawy planowane są w terminie 270 dni od daty podpisania umowy.

Ze strony MZK umowę podpisał Prezes Zarządu MZK w Toruniu sp. z o.o. Zbigniew Wyszogrodzki, zaś ze strony wykonawcy - Dyrektor Sprzedaży Region Północ Solaris Bus& Coach S.A. Adam Milewski.

- Autobusy będą wyposażone w silniki spełniające najnowsze normy EURO 6, przystosowane dla osób niepełnosprawnych, niskopodłogowe, wyposażone zgodnie z toruńskim standardem, tj. między innymi w system cyfrowego monitoringu wizyjnego przedziału pasażerskiego i kabiny kierowcy, automat do sprzedaży biletów, klimatyzację, WIFI, ładowarki USB oraz system detekcji i gaszenia pożaru komory silnika - wylicza prezes Wyszogrodzki.

- To kolejna dostawa na rynek polski i kolejna dostawa do Torunia. Od 15 lat Solaris jest liderem, jeśli chodzi o dostawy autobusów miejskich w kraju. Pozyskujemy bardzo dużo zamówień. Tutaj zaoferowaliśmy autobus najnowszej generacji, w Toruniu już w pewnym sensie znany, bo ponad 20 podobnych już tu jeździ, ale w stosunku do poprzedników ten będzie po pewnym liftingu, co będzie dla pasażerów miłą niespodzianką, jeśli chodzi o wygląd - zapewnia Dyrektor Sprzedaży Region Północ Solaris Bus& Coach S.A. Adam Milewski. - W kwestii wyposażenia nowe wozy będą miały wszystko, co nowoczesne autobusy mieć powinny. A co do silnika, to trzeba tu wyjaśnić, że będzie to już czwarta generacja silnika spełniającego normę EURO 6, gdzie niektóre parametry norm emisji spalin spadły dziesięciokrotnie w stosunku do silników, które mają autobusy dostarczone do Torunia w 2018 roku.

Prezes MZK Zbigniew Wyszogrodzki i Dyrektor Sprzedaży Region Północ Solaris Bus& Coach S.A. Adam Milewski

Warto tu przypomnieć, że od ponad roku po toruńskich ulicach jeździ 14 autobusów hybrydowych i 21 zasilanych olejem napędowym, a pod koniec lipca 2020 r. rozstrzygnięto przetarg na dostawy sześciu autobusów elektrycznych i wykonanie infrastruktury do ich ładowania. Nowe pojazdy dostarczy Solaris Bus & Coach S.A. za 16.730.091,00 zł brutto. Za zaprojektowanie oraz wybudowanie infrastruktury do ładowania autobusów elektrycznych odpowiadać będzie konsorcjum firm Ekoenergetyka – Polska i Westa Building za kwotę 4.679.190.26 zł brutto. Na realizację zamówienia obaj wykonawcy mają 18 miesięcy. Podpisanie umowy nastąpi jesienią 2020 r., po zakończeniu kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Wirthwein Polska Sp. z o.o.
Kempny Komponenty
WOLMOT Sp. z o.o.
GABEC
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
LINEX Sp. z o.o.