Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
arrinera 20 lipca Arrinera Automotive S.A. - spółka zależna od notowanej na NewConnect spółki inwestycyjnej VENO - zaprezentowała strategię rozwoju.

Obejmuje ona debiut na NewConnect, budowę trzech samochodów sportowych, uruchomienie ich produkcji w Polsce oraz rozwój klastra technologicznego. Flagowym produktem spółki jest 'Arrinera' - samochód z segmentu 'supercars'.

Do najważniejszych celów strategicznych naeży obecnie przygotowanie wersji produkcyjnej tego auta w roku 2012 oraz jednoczesne udoskonalanie i rozwój
jego konstrukcji: stworzenie różnych typów nadwozi, w tym także w wersji roadster, a także opracowanie wersji Arrinery do wyścigów na tor.

Głównym założeniem przy projektowaniu kolejnych generacji Arrinery jest to, iż pojazd nie musi być kolejnym najszybszym samochodem na świecie: nie ma to bowiem - jak się okazuje - tak dużego znaczenia dla ostatecznych użytkowników,  gdyż i tak nie ma możliwości rozwinąć na publicznej drodze prędkości ponad 400 km/h. Najwięcej emocji natomiast dostarczają kierowcom takie parametry, jak przyspieszenie do 100 km/h w granicach 3 sekund, przeciążenie w zakręcie wynoszące ponad 1g, doskonałe hamulce czy przewidywalne zachowanie samochodu w pełnym zakresie prędkości. Na rok 2012 planowane jest także uzyskanie dla auta homologacji European Community Small Series Type Approval (ECSSTA) oraz pozyskanie minimum 30 dealerów samochodów na całym świecie.

W ramach realizacji swojej strategii zarząd Arrinera Automotive podpisał umowę na wyłączność negocjacji dotyczącą przejęcia 50% udziałów w spółce Fenix Automotive Ltd z Wielkiej Brytanii, realizującej obecnie projekt budowy samochodu sportowego 'Fenix'. Zarząd planuje dopięcie transakcji do połowy sierpnia. Dzięki tej inwestycji Arrinera Automotive będzie mogła realizować strategię budowy grupy z bardzo silną pozycją na światowym rynku małoseryjnych samochodów z segmentów 'supercars' i sportowych, uzyska dostęp do zagranicznych rynków zbytu, dokona transferu technologii i know-how z Wielkiej Brytanii do Polski, a także uzyska wiedzę na temat pozyskiwania klientów dla swoich produktów, operując na bardzo elitarnym i prestiżowym rynku producentów samochodów sportowych.

Przypomnieć należy, iż spółkę Fenix Automotive kontroluje Lee Noble - światowej klasy brytyjski konstruktor aut sportowych - który, jest członkiem Rady Nadzorczej Arrinera Automotive oraz jej akcjonariuszem.

Arrinera Automotive ma w planach uruchomienie produkcji samochodów w Polsce, jednakże Spółka nie zamierza sama budować fabryki: koncentruje się obecnie na znalezieniu odpowiedniego podwykonawcy w naszym kraju, a rozmowy z potencjalnymi partnerami posiadającymi bardzo wysokie kompetencje w budowie samochodów już trwają.

Kolejnym krokiem w realizacji strategii będzie rozpoczęcie pracy nad nowym autem: tym razem z klasy 'fun car'. Jest to pojazd jedno- lub dwuosobowy, całkowicie otwarty, nie posiada bagażnika, ma masę do 500 kg i moc w granicach 200-300 KM, natomiast cena jest nie wyższa niż 70 tysięcy GBP.

W założeniach Zarządu docelowa produkcja wszystkich trzech modeli samochodów wynieść ma 600-700 sztuk rocznie.

W niedalekiej przyszłości Arrinera Automotive zakłada również zawiązanie klastra technologicznego z czołowymi polskimi uczelniami i instytutami w celu stworzenia wersji auta z silnikiem elektrycznym, a także z innymi silnikami napędzanymi alternatywną energią.

Obecnie Arrinera Automotive jest na etapie przygotowań do debiutu na NewConnect.

VENO S.A. inwestuje  w profesjonalnie zarządzane przedsiębiorstwa lub pomysły rozwijane przez fachowców z danej branży. Strategia VENO zakłada, iż łączne zaangażowanie Spółki w nowych projektach nie przekracza 30 proc. udziałów w kapitale zakładowym. VENO na bieżąco doradza na poziomie strategicznym, jednak nie ingeruje w bieżące zarządzanie firmami.

Do portfolio VENO należą zarówno spółki oferujące produkty, jak i usługi. Na swoim koncie Spółka ma już zamknięte z dużym sukcesem inwestycje kapitałowe.

0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

HQ Plastics
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
Etyfol
Etisoft Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.