Nazwa supersamochodu brzmi Hussarya.
Stylistyka nadwozia jest wynikiem konsekwentnie prowadzonych prac od 2008 roku zmierzających do stworzeniem polskiego supersamochodu Arrinera Hussarya i zatwierdzonym designem wersji produkcyjnej. Prace nad obecną stylistyką Arrinery Hussarya trwały 14 miesięcy, podczas których bryła nadwozia została poddana m.in. badaniom aerodynamicznym przy prędkości 360 km/h. Szereg analiz i testów przeprowadzono przy współpracy z Politechniką Warszawską (MEiL) pod kierownictwem prof. nzw. dr hab. inż. Janusza Piechny.
„Arrinera Hussarya została stworzona z myślą o miłośnikach szybkich i pięknych samochodów, osób poszukujących zarówno emocji, dużej dawki adrenaliny, jak i nutki ekstrawagancji połączonej z praktycznością codziennych rozwiązań” - Łukasz Tomkiewicz (Prezes Zarządu).
Arrinera Hussarya nie zmieniła najważniejszych wymiarów bazowych, przyjęta stylistyka spowodowała efekt optycznej lekkości, korespondując z aktualnymi trendami na świecie.
Inspiracją dla Arrinery Hussarya był ruch i dlatego poświęcono bardzo dużo czasu na uzyskanie jak najwyższej doskonałości aerodynamicznej. W konsekwencji aktualny design w dużej mierze „został stworzony przez strugi powietrza opływające bryłę supersamochodu”- Pavlo Burkatskyy (główny stylista firmy).
Nadkola supersamochodu Arrinera Hussarya zostały mocno zaakcentowane podkreślając stabilność i ogromną moc. Połączenie muskularnej sylwetki i lekkości nadało supersamochodowi Arrinera Hussarya cechy drapieżnika - siłę i szybkość.
„Sam wyraz Arrinera wywodzi się z języka baskijskiego oraz włoskiego i oznacza w wolnym tłumaczeniu - prawdziwie opływowy” - Łukasz Tomkiewicz (Prezes Zarządu).
Jednym z akcentów, które będą świadczyć o ekskluzywności supersamochodu Hussarya, będzie fakt posiadania własnej palety barw lakieru, stworzonej przez jedną z najbardziej znanych firm w branży.
Spoilery - hamulce aerodynamiczne
Supersamochód Arrinera Hussarya jest także wyposażony w dwa wychylane spoilery, które przy prędkościach wynoszących ponad 150 km/h zachowują się jak hamulec aerodynamiczny, ustawiając się pod kątem 50 stopni, dzięki czemu skraca się droga hamowania. W przyszłości m.in. te spoilery posłużą także jako elementy aktywnej aerodynamiki.
Limitowana seria “33”
Na przełomie sierpnia i września Arrinera Automotive S.A. planuje zaprezentować wygląd tzw. 'serii 33'. Będzie to limitowana wersja Arrinery Hussarya, która zostanie wyprodukowana jedynie w ilości 33 sztuk. Te unikalne egzemplarze będą się różniły m.in. wyposażeniem oraz elementami stylistycznymi wnętrza i nadwozia, zastrzeżonymi tylko dla tej serii.
Rezerwacja supersamochodu Arrinera Hussarya „33” będzie możliwa wyłącznie po wpłaceniu zaliczki.
Testy i produkcja
W 2011 roku Arrinera Automotive S.A. podpisała list intencyjny dotyczący uruchomienia produkcji supersamochodu Arrinera przez SILS Centre Gliwice Sp. z o.o., członka Ferrostaal Automotive GmbH, Essen, Niemcy ( www.ferrostaal-automotive.com ). SILS Centre Gliwice Sp. z o.o. posiada wieloletnie doświadczenie we współpracy z międzynarodowymi koncernami samochodowymi oraz wszystkie niezbędne certyfikaty, potwierdzające najwyższy poziom świadczonych usług.
Testy supersamochodu Arrinera Hussarya zaplanowane są m.in. w kompleksie badawczym IDIADA w Hiszpanii. Wprowadzenie do sprzedaży nie nastąpi wcześniej niż pod koniec 2013 roku.
Supersamochód Arrinera będzie oferowany, zarówno z kierownicą po lewej jak po prawej stronie.