Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
vw poznan logo Budowa obiektu znajdującego we wschodniej części zakładu rozpoczęła się wiosną 2018. W maju wmurowano kamień węgielny, a 13 miesięcy później hala o powierzchni 46 tys. m2 została oddana do użytku.

Nowy obiekt ma powierzchnię blisko 6 boisk piłkarskich. Obok przestrzeni magazynowej i zamkniętej strefy przyjęć towarów w nowo wybudowanym budynku znajduje się także przestrzeń socjalno-administracyjna.
 
Hala 44

W hali tej pracuje ok. 140 pracowników w systemie 3 zmianowym.  W magazynie znajduje się blisko 10 tys. pojemników z częściami do produkcji samochodów  VW Caddy i VW Transporter, są to m.in. silniki, resory, szyby boczne, tapicerka drzwi, ściany grodziowe, zbiorniki paliwa. Ze względu na gabaryty i ilość wariantów tych materiałów przed dostarczeniem ich na linię montażową następuje ich sekwencjonowanie, czyli przygotowanie wybranych części w odpowiedniej kolejności zgodnie z zapotrzebowaniem linii produkcyjnych.

Dietmar Mnich, Dyrektor Zakładu w Poznaniu: - Oddanie hali logistycznej do użytku oznacza zamknięcie  pierwszego, ważnego etapu rozbudowy zakładu w Poznaniu. Nowa hala logistyczna umożliwi nam integrację powierzchni logistycznych znajdujących się do tej pory się poza terenem zakładu. Dzięki temu zredukowany zostanie w znacznym stopniu ruch wahadłowy ciężarówek pomiędzy Poznaniem i Swarzędzem -.
 
Halla 44_wnetrze2
 
Budowa hali logistycznej w pobliżu obszaru produkcji pozwoliła na wyłączenie z ciągłego obiegu 10 ciężarówek, które dotychczas wykonywały 260 przejazdów na tej trasie Poznań - Swarzędz każdego dnia.

Jörg Pott Dyrektor Logistki w Zakładzie Poznań - Bezpośrednie połączenie z halą produkcyjną otwiera nam także możliwości wdrożenia innowacyjnych procesów dostarczania materiałów na linie produkcyjne -.

Kolejnym planowanym działaniem optymalizacyjnym w zakresie redukcji transportów, a co za tym idzie także emisji CO₂ w logistyce jest budowa łącznika technologicznego, którym poprzez naziemny transport autonomicznymi wózkami odbywać się będą dostawy części z zaplecza logistycznego na halę montażu. pozwoli wyeliminować kolejnych 5 ciężarówek z ruchu wewnątrzzakładowego.  Rozpoczęcie budowy łącznika planowane jest jeszcze na ten rok.

Każdego dnia do zakładu w Poznaniu transportowanych jest ponad milion części i podzespołów do produkcji samochodów. Zgodnie z polityką środowiskową 98 proc. z nich transportowana jest w pojemnikach wielokrotnego użytku.  Pozostałe 2 proc. stanowią opakowania z papieru i drewna, które poddawane są recyclingowi.

Dalsza rozbudowa zakładu

Budowa zaplecza logistycznego oznacza zakończenie I fazy rozbudowy zakładu w Poznaniu. W połowie 2020 roku zakończy się II kluczowy dla przyszłości tego zakładu etap tj; rozbudowa hali spawalni. Od początku swojej działalności Volkswagen Poznań zainwestował w swoje lokalizacje ponad 10 miliardów złotych. W latach 2019 i 2020 planowane inwestycje w nowe hale, maszyny i urządzenia wyniosą kolejne 2 miliardy złotych.

0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RABUGINO Sp. z o.o.
TIMRET Sp. z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
Takoni Sp. z o.o.