Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Duża konkurencja na rynkach, stale ewoluujące potrzeby klientów i rosnące ceny surowców wymagają szukania oszczędności i optymalizacji procesu sprzedaży.

Jednym z nowoczesnych rozwiązań, które wspierają biznes w tym zakresie jest metodologia Kanban wykorzystana w oprogramowaniu IT, które oferuje swoim partnerom SIRIT Poland, jedyny oficjalny dystrybutor złączek do pneumatycznych układów hamulcowych marki SIRIT w regionie CEE.

Jak działa oprogramowanie kanban?
Produkty SIRIT są używane w układach hamulcowych samochodów ciężarowych, naczep, pojazdów rolniczych i autobusów oraz w kolejnictwie. Złączki są synonimem wysokiej jakości, jednak na przewagę konkurencyjną wpływa sposób ich dostawy oraz doradztwo techniczne w zakresie montażu. - Nasza filozofia jest ściśle związana z koncepcją lean (eliminacja wszelkich przejawów marnotrawstwa) oraz just-in-time (realizacja dostaw wyłącznie wówczas, gdy istnieje zapotrzebowanie na materiały produkcyjne). Nasze oprogramowanie stale monitoruje stany magazynowe klientów i, gdy zbliża się minimalny poziom zapasów, realizujemy dostawę - tłumaczy Fabrizio Cottura, CEO SIRIT Poland.

Dane odnośnie do wielkości zapasów pozyskiwane są dzięki kodom kreskowym umieszczonym na pudełkach ze złączkami. Kody te są skanowane zarówno przy wysyłce złączek do klientów, jak i przyjęciu produktów na magazyn. Rejestrowane jest każde pobranie surowców, co odnotowywane jest w systemie i przekazywane do SIRIT Poland. Dodatkowo, co miesiąc, analizowana jest wielkość sprzedaży z poprzedniego okresu i na tej podstawie opracowywane są wymagania dotyczące pożądanego poziomu zapasów.

Skala oszczędności dla średniej wielkości firmy
Dzięki temu, że SIRIT Poland w każdym miesiącu analizuje poziom sprzedaży złączek pneumatycznych, możliwe jest wyznaczanie minimalnego poziomu zapasów i wielkości partii ponownego zamówienia. Prowadzi to do wielu korzyści organizacyjnych dla klientów, w tym stabilności zaopatrzenia, eliminacji nadwyżek materiałowych oraz wysokiej częstotliwości monitoringu w oparciu o trend sprzedażowy. Ważne są także efekty ekonomiczne związane z oszczędnościami w kosztach zaopatrzenia (na poziomie 3-8 proc.) oraz w wymiarze pracy kierownika ds. zakupów (6 roboczogodzin miesięcznie).

SIRIT Poland zapewnia swoim klientom darmowy dostęp do pojemników z kodami kreskowymi. Pozwala to na oszczędności czasowe w wymiarze 24 godzin (na początku wdrażania systemu), które są związane z brakiem wymogu znakowania pudełek.

Klienci korzystają też z oprogramowania SIRIT, którego utrzymanie jest po stronie firmy. Pozwala to na osiągnięcie oszczędności kosztowych oraz czasowych, bowiem stworzenie własnego programu kanban jest znaczącą inwestycją.

Wymierne korzyści dotyczą również samej procedury monitorowania poziomu zapasów. Dzięki rejestrowaniu pobrania materiałów, w biurze zakupów można osiągnąć oszczędność czasu na poziomie 4 roboczogodzin miesięcznie. Redukcja czasu jest związana także z codziennym sprawdzaniem przez SIRIT Poland poziomu zapasów w magazynach klientów i realizowaniem natychmiastowych dostaw (4 godziny miesięcznie) oraz aktualizowaniem stanów magazynowych po zakończeniu wysyłki towarów (też 4 godziny miesięcznie).

System wykorzystywany przez SIRIT Poland może wywoływać obawy związane z wprowadzeniem zmiany i komputeryzacją magazynu. Jednak statystyki pokazują jasno, że przekłada się on na konkretne oszczędności, które, w przypadku średniej wielkości firmy, wynoszą około 8 proc. od wartości dostawy w skali roku.

Pełna wersja artykułu jest dostępna w najnowszym wydaniu kwartalnika.
automotivesuppliers pl review 56 Pobierz kwartalnik
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
FORTY Sp. J. A. Korczyński, M. Tytkowska
Galwanizer Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.