Penetracja zasolonej wody może spowodować powstanie korozji na końcówce zewnętrznego cylindra. Po upływie pewnego czasu, powiększająca się korozja może doprowadzić do pęknięcia zewnętrznego cylindra podczas operowania klapą tylną. Klapa tylna może nagle opaść, a złamane części mogą spowodować obrażenia osób będących blisko pojazdu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 16 440 pojazdów, o numerach VIN (* - oznacza dowolną cyfrę lub literę):
- Mazda3 Hatchback (produkowane od 17.12.2008 r. do 10.08.2013 r.): JMZ BL**** ** 100118 – 575554,
- Mazda5 (produkowane od 16.06.2010 r. do 01.04.2015 r.): JMZ CW**** ** 100041 – 159564
- Mazda6 Hatchback (produkowane od 02.10.2007 r. do 31.08.2012 r.): JMZ GH**** ** 102007 – 509238
- Mazda6 Wagon (produkowane od 04.12.2007 r. do 31.08.2012 r.): JMZ GH**** ** 116434 – 509236
- Mazda6 Wagon (produkowane od 31.07.2012 r. do 25.12.2015 r.): JMZ GJ**** ** 100083 – 345447
- Mazda CX-3 (produkowane od 10.02. do 26.12.2015 r.): JMZ DK**** ** 100043 – 143515
- Mazda CX-5 (produkowane od 17.11.2011 r. do 26.12.2015 r.): JMZ KE**** ** 100107 – 482452.