Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
sseGrupa Enea S.A. została kolejnym członkiem klastra „Polski Autobus Elektryczny - łańcuch dostaw dla elektromobilności”.

Dzięki współpracy firm z sektora motoryzacji oraz energetyki przyspieszą prace badawczo-rozwojowe oraz wdrożeniowe w zakresie e-mobilności.

Klaster „Polski Autobus Elektryczny – łańcuch dostaw dla elektromobilności” został utworzony z inicjatywy firmy Solaris w listopadzie ubiegłego roku. Do współpracy przystąpiły takie firmy, jak: EC Grupa, Ekoenergetyka Polska, Impact Clean Power Technology, Medcom, Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych KOMEL, SKB Drive Tech oraz Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Politechnika Poznańska i Politechnika Warszawska. Liderem przedsięwzięcia jest firma Solaris. Teraz do tego grona dołączyła Grupa Enea, która jest wiceliderem polskiego rynku energetycznego.

„Liczymy na to, że dzięki nowemu partnerowi nasze projekty badawczo-rozwojowe i prace wdrożeniowe przyspieszą. Dzięki współpracy z firmą wytwarzająca i dystrybuującą energię elektryczną zyskujemy nowe możliwości, m.in. w zakresie testowania autobusów elektrycznych jak również możliwości ich ładowania” - mówi dr inż. Dariusz Michalak, Wiceprezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.

„Zaangażowanie w rozwój elektromobilności jest jednym z naszych głównych celów strategicznych, a innowacyjne rozwiązania z tym związane mają stanowić podstawę budowania potencjału i pozycji Grupy w średnio i długoterminowej perspektywie. Jako wicelider polskiego rynku produkcji energii elektrycznej widzimy w rozwoju elektromobilności wielką szansę. Dołączając do grona uczelni, jednostek naukowych i przedsiębiorstw, będziemy chcieli wykorzystać naszą wiedzę, doświadczenie i pomysły, które przyczynią się do wspólnego wypracowania innowacyjnych rozwiązań technicznych w tym obszarze” – powiedział Mirosław Kowalik, prezes Enei.

Celem klastra jest współpraca na rzecz rozwoju e-mobilności w szczególności autobusów elektrycznych i komponentów służących do ich budowy, które będą oparte na rozwiązaniach technicznych wypracowanych w Polsce. Prace rozwojowe dotyczą w szczególności: opracowania dedykowanej konstrukcji autobusu miejskiego dla pojazdów elektrycznych, zarządzania energią w celu poprawy operacyjności pojazdów elektrycznych, poprawy parametrów technicznych napędów elektrycznych oraz magazynów energii, opracowania innowacyjnych metod ładowania baterii, wypracowania nowych standardów w obszarze kształcenia kadr inżynierskich w zakresie e-mobility. Dzięki dołączeniu Enei, klaster będzie mógł także wypracować systemowe rozwiązania w zakresie powstawania infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych.

Członkowie klastra nie wykluczają możliwości dołączenia do niego innych firm działających w obszarze e-mobilności.

Firma Solaris do tej pory sprzedała już ponad 120 autobusów elektrycznych, które jeżdżą m.in. w: Austrii, Czechach, Hiszpanii, Niemczech, Norwegii, Szwecji i w Polsce. W roku 2017 autobus elektryczny marki Solaris został wybrany najlepszym autobusem roku w prestiżowym międzynarodowym konkursie „Bus of the Year”.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
TIMRET Sp. z o.o.
Kempny Komponenty