Główną ideą przyświecającą tym zmianom jest chęć wzmocnienia pozycji firmy na kluczowych rynkach, m.in. poprzez podniesienie standardów obsługi klientów. Dotychczasowa działalność koncernu opierała się na filozofii zaspokajania potrzeb klientów w ściśle określonych obszarach. Zgodnie z japońskim wzorcem, poszczególne spółki koncernu realizowały oddzielnie cele w zakresie produktowym i usługowym. Dziś FANUC się zmienia - w jedną, silną i jeszcze bardziej efektywną organizację.
Jedna, silna i efektywna firma FANUC Polska stworzona z myślą o klientach
Połączenie wszystkich polskich spółek FANUC w jedną, silną strukturę ma zapewnić poprawę elastyczności i efektywności działania, przy podobnym poziomie zasobów i narzędzi. Efektem tych działań wyraźnie zauważalnym dla klientów ma być przede wszystkim znacznie wyższy standard ich obsługi.
Konrad Grohs, prezes FANUC Polska Sp. z o.o. zapewnia: - Dzięki połączeniu spółek mamy możliwość uzyskania i lepszego wykorzystania efektów synergii pomiędzy naszymi strukturami, dotychczas funkcjonującymi niezależnie. To z kolei pozwoli nam na zaoferowanie klientom bardziej zaawansowanych rozwiązań, na jeszcze bardziej konkurencyjnych warunkach.
Firma FANUC jest od 6 lat obecna w Polsce. Ta japońska firma przywiązuje ogromną wagę do ciągłego samodoskonalenia, przez co jest głęboko zaangażowana w poszukiwania nowych, unikalnych w całej branży rozwiązań. To także znakomity przykład tego, w jaki sposób producent najnowszej technologii podąża za głosem rynku i jak odpowiada na jego rzeczywiste potrzeby.
Wsparcie przedsiębiorców w zwiększaniu ich konkurencyjności
To wciąż aktualna misja polskiego oddziału FANUC. FANUC Polska w czasie swojej dotychczasowej obecności na rynku zainstalował ok. 1500 robotów przemysłowych oraz 4000 sterowań CNC, wspierając procesy optymalizacji produkcji poszczególnych firm. - Roboty, obrabiarki sterowane numerycznie i systemy CNC są tworzone po to, aby producenci mogli oszczędzać. W branżach, gdzie oszczędności były najbardziej potrzebne, klienci już zaczęli korzystać z optymalnych rozwiązań - mówi Konrad Grohs. Widząc konieczność większego zaangażowania się w proces rozwoju polskiego rynku przemysłowego, firma FANUC oferuje polskim producentom dostęp do wszystkich swoich produktów tj. robotów przemysłowych, sterowań CNC, a także zaawansowanych technologicznie centrów obróbkowych. Jednocześnie stara się przekonywać firmy, że nie warto koncentrować się jedynie na samej wartości zakupu maszyny, ale analizować ten zakup w szerszej perspektywie. Najbardziej istotne powinno być to, w jaki sposób środki przeznaczone na zakup inteligentnych maszyn przełożą się na obniżenie kosztów produkcji, poprawę jej jakości, zapewnienia powtarzalności tej jakości, a w końcu także zmniejszenie ilości zwrotów reklamacyjnych. To wszystko ma olbrzymi wpływ na wiarygodność firmy.
Japońska jakość i polskie wsparcie techniczne
Przedstawiciele Zarządu firmy oczekują, że FANUC Polska Sp. z o.o. jako nowa, wzmocniona organizacja będzie w stanie zapewnić klientom szeroki dostęp do wiedzy i prawie 60-letniego doświadczenia, szybszą i bardziej elastyczną obsługę, a także większe wsparcie techniczne gwarantowane przez polskich inżynierów.
- Już dziś słyszymy, że nasi klienci doceniają fakt, że produkty FANUC charakteryzuje ponadprzeciętny wskaźnik niezawodności, a obsługa techniczna zasługuje na miano kompetentnej i wyjątkowo sprawnej w działaniu. Mimo dotychczasowych sukcesów oraz dobrych relacji z klientami nie zamierzamy spoczywać na laurach. Chcemy i nadal będziemy pracować na rzecz poprawy konkurencyjności polskiego sektora produkcji na różnych płaszczyznach. Z doświadczenia wiemy, że nowoczesna automatyka przemysłowa to najlepsza gwarancja utrzymania wysokiej wydajności zakładu, przy najniższych możliwych kosztach - dodaje Konrad Grohs.
Firma FANUC od początku swojego istnienia jest nastawiona na dynamiczny rozwój technologii CNC na światowych rynkach. Motywacją do zmian w zakresie swojej strategii, jest niezmiennie chęć utrzymania i umacniania pozycji lidera w branży automatyki przemysłowej i robotyki oraz sukcesywnego poszerzania rynku zbytu. Obecnie FANUC może pochwalić się ponad 50 proc. udziałem w światowym rynku automatyki, ponad 30 proc. udziałem w Europie, ponad 50 proc. udziałem w Chinach, które dziś automatyzują się najszybciej, a także imponującymi, przewyższającymi 70 proc. udziałami w Japonii, Korei Pd., Tajwanie i Indiach. Podobne cele przyświecają działalności firmy w Polsce, gdzie FANUC systematycznie rośnie w siłę. Obecnie firma FANUC Polska Sp. z o.o. zatrudnia 24 pracowników i generuje roczny przychód na poziomie 30 mln zł.