Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Grupa GEFCO, europejski lider w logistyce dla branży motoryzacyjnej i światowy ekspert w zakresie multimodalnego łańcucha dostaw, wprowadza na rynek rozwiązanie łączące usługi fizyczne i technologie cyfrowe. Moveecar to platforma stworzona przez GEFCO i zewnętrznych ekspertów IT, która oferuje logistykę pojazdów na każdym etapie ich eksploatacji dla klientów z branży motoryzacyjnej i podmiotów działających w obszarze mobilności.

To kolejne już rozwiązanie z obszaru nowych technologii w ofercie GEFCO. We wrześniu firma obchodziła 20-lecie działalności na polskim rynku. Podczas spotkania z mediami zarówno Prezes Zarządu Grupy GEFCO Luc Nadal, jak i Dyrektor Generalny GEFCO Polska Rafał Krajewski podkreślali znaczenie innowacji w rozwoju obu spółek.

Platforma cyfrowa Moveecar umożliwia podmiotom działającym w branży usług samochodowych (Car as a Service), takim jak producenci samochodów, dealerzy, zarządcy flot, wypożyczalnie i firmy leasingowe czy komisy, organizację efektywnej logistyki niezależnie od wieku pojazdu. Każdego roku w Europie sprzedaje się 15 milionów nowych samochodów, a właściciela zmienia 45 milionów aut używanych. Transport tego typu pojazdów odbywa się często w małych grupach lub w ramach pojedynczych dostaw, co znacznie komplikuje sprawę. Moveecar wykorzystuje doświadczenie GEFCO w logistyce nowych pojazdów gotowych, aby bezproblemowo przewozić je w obrębie danego kraju, jak i poza granicami.

Usługi STAART

Oprócz transportu samochodów używanych Moveecar wprowadzi usługi dodatkowe, które mogą być świadczone przez cały cykl życia pojazdu. Pakiet Moveecar STAART obejmuje magazynowanie, transport, administrację, ekspertyzy i naprawę. Klienci mogą korzystać z tych usług w dowolnym miejscu i czasie. Moveecar buduje sieć lokalnych partnerów, którzy będą oferować usługi STAART. Mogą być one dostosowywane i oferowane pod marką Moveecar lub marką klienta.

Dwa przykłady zastosowania usług Moveecar

Usługi typu key-to-key

Dzięki Moveecar klienci otrzymują powiadomienie, że ich leasing samochodu wygasa. Wówczas mogą skorzystać z aplikacji, aby zamówić naprawę, zanim samochód zostanie zwrócony do firmy leasingowej. Leasingobiorca może zaplanować i przeprowadzić kontrolę również za pomocą aplikacji. Jeśli klient chce sprzedać samochód, poprzez Moveecar może odnowić pojazd przed transakcją, a później przetransportować go do nowego właściciela. Usługa "key-to-key", która zadebiutuje już niedługo, pokaże szeroki wachlarz rozwiązań oferowanych przez Moveecar w okresie całego życia samochodu.

Usługi mobilne

Rozwój usług wspólnego użytkowania samochodów i innych rozwiązań w zakresie mobilności pozwoli Moveecar na rozszerzenie oferty. W niedalekiej przyszłości Moveecar dostarczy czysty i zatankowany do pełna samochód pod dom klienta o dowolnej wybranej przez niego porze, a później ponownie go od niego odbierze. Aplikacja pozwala na zarządzanie wszystkimi tego typu zadaniami.

Ekspansja międzynarodowa

Najwięksi internetowi kupcy i sprzedawcy pojazdów w Europie korzystają już z usług Moveecar w zakresie pojedynczych i wielokrotnych transgranicznych dostaw samochodów we Francji, Portugalii i Wielkiej Brytanii. Do końca 2019 r. usługi w zakresie kontroli i napraw pojazdów będą oferowane w wielu krajach, a inne usługi STAART będą stopniowo wprowadzane na rynek. W 2020 r. uruchomione zostaną usługi typu key-to-key oraz usługi concierge dla klientów indywidualnych. Więcej informacji znajduje się na stronie Moveecar.com.


Trzy pytania do Rafała Krajewskiego, Dyrektora Generalnego GEFCO Polska na temat usług logistycznych dla branży produkcyjnej i motoryzacyjnej:

Rafał Krajewski Dyrektor Generalny GEFCO Polska

Czego w obecnej sytuacji oczekują firmy produkcyjne od operatorów logistycznych?

Od dłuższego czasu obserwuję rosnące oczekiwania w zakresie elastyczności biznesu. Producenci i dystrybutorzy chcą maksymalnie szybko reagować na zachowania konsumentów, dostosowywać produkcję do popytu, dywersyfikować biznes pod kątem ekonomicznym, ale i geograficznym, bez uzależnienia od polityki czy warunków gospodarczych danego regionu. W GEFCO widzimy, że wszystkie te potrzeby spaja i musi za nimi nadążyć logistyka i transport.

Co radyklane zmiany w budowie aut elektrycznych oznaczają dla logistyki?

Zmiany są nieuniknione. Na logistykę produkcji wpływa już sama budowa układów napędowych do pojazdów elektrycznych. Silniki elektryczne mają wielokrotnie mniej części ruchomych od tych spalinowych, co przekłada się na wolumeny transportowanych części i podzespołów na produkcję. Z drugiej strony elektromobilność oznacza nowe wyzwania. Na przykład zarządzanie transportem baterii, klasyfikowanych jako towary niebezpieczne klasy 9 i podlegających przepisom o międzynarodowym transporcie drogowym (ADR) i morskim (IMDG) towarów niebezpiecznych, wymaga lepszej identyfikowalności towaru i zgodności w transporcie oraz zarządzaniu.

To może stanowić wyzwanie dla operatorów logistycznych i przewoźników?

Tak szeroki i precyzyjny zakres usług mogą zapewnić tylko eksperci w zarządzaniu łańcuchem dostaw, wyspecjalizowani w branży motoryzacyjnej. Baterie to nie wszystko - samochód elektryczny waży średnio około 300 kg więcej od auta z silnikiem spalinowym. W odniesieniu do jednego lub kilku pojazdów ta liczba nie robi wrażenia, ale w skali makro oznacza konieczność dopasowania środków transportu i zmianę dotychczasowych schematów. Wielu ekspertów twierdzi, że nie stoimy u progu rewolucji, ale już jesteśmy w jej sercu, a zmiany w logistyce dotyczą motoryzacji i każdego innego sektora gospodarki. Część osób kojarzy GEFCO z branżą motoryzacyjną i przemysłową, bo taki mamy rodowód, ale rzeczywistość jest taka, że jako operator logistyczny jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do wykorzystania potencjału cyfrowej zmiany w pracy dla klientów z każdego sektora.

0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Bimax Sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
FABER CNC
QualityHUB24
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.