Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
groclin group logoGrupa Groclin zwiększyła wolumen sprzedaży w III kwartale 2016 roku o 35 proc. w porównaniu do roku poprzedniego osiągając poziom 60,1 mln zł.

Skonsolidowana sprzedaż za 9 miesięcy 2016 roku wyniosła 194,1 mln zł i była większa o 25 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

Rentowność również uległa znacznej poprawie w trzecim kwartale 2016 i EBIDTA osiągnęła poziom 4,4 mln zł, co stanowi 7,3 proc. wartości przychodów ze sprzedaży i wskazuje na kontynuację pozytywnego trendu. Poprawa rentowności w III kwartale była silnie wspierana przez działania niemieckiej spółki Groclin SedisTec, a także spółki córki CADM działającej w segmencie inżynieryjnych usług projektowych. EBIDTA za 9 miesięcy 2016 roku osiągnęła poziom 14,2 mln zł, co stanowi 7,3% naszych przychodów ze sprzedaży i wskazuje na silną poprawę jaką udało się osiągnąć w okresie ostatnich 9 miesięcy.

Sprzedaż w zakresie projektu VW T6 pozostaje wysoka, prognozy na kolejne miesiące również są pozytywne. Wolumen sprzedaży programu Ford ustabilizował się na niższym poziomie i Grupa nie spodziewa się dalszych jego spadków. Wolumeny
projektu Opel wykazują na pozytywny rozwój, wskazując nawet wzrosty w nadchodzących miesiącach.

W IV kwartale 2016 rozpoczyna się seryjną produkcję i dostawy w ramach programów VW Crafter i Opel Insignia. Dla programu VW Fastback (wcześniej określany jako CC) dostarczane są wolumeny przedseryjne, produkcja seryjna planowana jest na I kwartał 2017 roku.

Strategia dotycząca zakładów na Ukrainie pozostaje niezmienna i sukcesywnie zwiększane są wolumeny, które produkowane są w tych zakładach co w przyszłości powinno dodatkowo wpłynąć pozytywnie na rentowność.

Przychody ze sprzedaży z działalności kontynuowanej wyniosły w trzech kwartałach 2016 roku 194 127 tys. PLN i wzrosły w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego o 39 689 tys. PLN. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł w trzech kwartałach 2016 roku 25 875 tys. PLN i stanowił 13,3 proc. przychodów ze sprzedaży (trzy kwartały 2015 roku: strata 10 450 tys. PLN).

Zysk z działalności operacyjnej wyniósł w trzech kwartałach 2016 roku 5 143 tys. PLN i stanowił 2,6 proc. przychodów ze sprzedaży (trzy kwartały 2015 roku: strata 43 679 tys. PLN). Wynik EBITDA wyniósł 14.201 tys. PLN i stanowił 7,3 proc. przychodów ze sprzedaży (trzy kwartały 2015 roku: strata 27.267 tys. PLN).

W trzech kwartałach 2016 roku przychody finansowe osiągnęły poziom 1 113 tys. PLN (18 tys. PLN w trzech kwartałach 2015 roku), a koszty finansowe 2 704 tys. PLN (5 664 tys. PLN w trzech kwartałach 2015 roku). Największą pozycję przychodów finansowych w trzech kwartałach 2016 roku stanowią dodatnie różnice kursowe w kwocie 1 083 tys. PLN, natomiast największą pozycję kosztów finansowych stanowią odsetki od kredytów i pożyczek w wysokości 1 343 tys. PLN.

Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 3 552 tys. PLN (trzy kwartały 2015 roku: strata 49 325 tys. PLN), zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 3 667 tys. PLN (trzy kwartały 2015 roku: strata 52 608 tys. PLN).

Przychody ze sprzedaży z działalności kontynuowanej w III kwartale 2016 roku wyniosły 60 101 tys. PLN i wzrosły w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego o 15 715 tys. PLN. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł w trzecim kwartale 2016 roku 7 965 tys. PLN i stanowił ponad 13 proc. przychodów ze sprzedaży (III kwartał 2015 roku: strata 20 694 tys. PLN).

W analizowanym okresie, podobnie jak w latach poprzednich podstawą działalności i źródłem przychodów Grupy była sprzedaż na rynkach zagranicznych, która w trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 127.186 tys. PLN tj. 66% przychodów ze sprzedaży. Dominującymi kierunkami sprzedaży w trzech kwartałach 2016 roku były następujące kraje: Niemcy 63%, Polska 34%, Wielka Brytania 1%, Francja 1%. Do podstawowych segmentów rynku obsługiwanych przez Grupę, zarówno w kraju, jaki zagranicą należy rynek automotive.

Największymi klientami Grupy Groclin w trzech kwartałach 2016 roku byli: Volkswagen 37%, Faurecia 18%, Lear 11% i Johnson Controls 10%.

EBITDA za dziewięć miesięcy 2016 roku osiągnęła wartość 14.201 tys. PLN, czyli 7,3% przychodów ze sprzedaży (trzeci kwartał 2016 roku 4.416 tys. PLN, czyli 7,3% przychodów ze sprzedaży) i wzrosła w stosunku do trzech kwartałów 2015 roku o 41.468 tys. PLN. W trzech kwartałach 2016 roku rentowność kapitału wyniosła 2,5%, a rentowność aktywów 1,2%.

Strategicznym celem Spółki na dalsze lata jest rozwój działalności w segmencie poszyć i elementów wyposażenia w branży motoryzacyjnej zmierzającej do osiągnięcia pozycji dostawcy pierwszego wyboru dla największych koncernów dostarczających elementy wyposażenia i części zamienne dla przemysłu motoryzacyjnego oraz utrzymywanie dodatniej dynamiki wzrostu przychodów i zwiększenia udziału w rynku.

Zarząd Groclin S.A. zakłada, iż dalszy rozwój będzie następował poprzez pozyskiwanie i realizację większej ilości kontraktów o coraz wyższej wartości jednostkowej (rozwój organiczny) oraz poprzez połączenia lub przejmowanie podmiotów działających w branży świadczących usługi komplementarne, które będą uzupełniały dotychczasowy wachlarz oferty i kompetencje firmy w obszarze kompleksowości świadczonych usług (rozwój poprzez przejęcia).

Przesłanką dla przeprowadzania akwizycji wybranych podmiotów jest dążenie do osiągnięcia i realizacji efektu synergii w postaci potencjału wzrostu, zwiększenia siły rynkowej, konsolidacji nadmiernych zdolności produkcyjnych, poprawy efektywności zarządzania prowadzących do pozyskania bardziej efektywnego kierownictwa oraz obniżenia kosztów.

Ponadto spółka zamierza zwiększyć zaangażowanie w projekty rozwojowe oraz badania i rozwój nad nowymi innowacyjnymi produktami dla branży motoryzacyjnej. W ocenie zarządu związek działalności operacyjnej z działem badań i rozwoju powinien być bardzo silny i wynikać ze stałego dążenia Spółki do optymalizacji realizowanych procesów biznesowych i wprowadzania innowacji do praktyki przemysłowej w celu zapewnienia klientom rozwiązań dostosowanych do ich potrzeb.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
ProfilGate
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.