Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
boryszew logo 150Po trzech kwartałach 2018 r. przychody Grupy Boryszew wyniosły 4,7 mld PLN, natomiast zysk netto ukształtował się na poziomie ponad 150 mln PLN.

Skonsolidowana EBITDA Grupy Boryszew wyniosła 311 mln PLN - największy udział miał tutaj Segment Metale - 226 mln PLN, który wygenerował jednocześnie największe przychody (2,9 mld PLN).

Najlepsze wyniki po dziewięciu miesiącach Grupa wypracowała w Segmencie Metale, gdzie przychody r/r wzrosły o 1,4% do 2,9 mld PLN. Poprawie uległ także wynik EBITDA, który wyniósł 226 mln PLN (wzrost o 4,6%) przy zwiększającej się marży EBITDA do 7,9%.

- Nasze wyniki po trzech kwartałach są stabilne, mimo ogólnie mniej optymistycznych nastrojów niż w analogicznym okresie w 2017 r. Narastająco utrzymujemy poziom przychodów minimalnie wyższy od ubiegłorocznego, jednak spadek obrotów w trzecim kwartale w Segmencie Motoryzacja negatywnie wpłynął na wynik EBITDA w tym okresie. Na koniec września b.r. najlepsze wyniki oraz perspektywy pokazał Segment Metale - powiedział Piotr Lisiecki, Prezes Zarządu Grupy Boryszew.

Po trzech kwartałach 2018 r. Grupa wygenerowała dodatnie przepływy z działalności operacyjnej, które zostały przeznaczone na realizacje inwestycji i obsługę zadłużenia zewnętrznego. Główny wpływ na niższy poziom przepływów z działalności operacyjnej miało nominalne zwiększenie zaangażowania w kapitał pracujący, co było pochodną zwiększonej sprzedaży, kursów metali oraz budową zapasów w związku z wydarzeniami na rynku aluminium oraz budową form wtryskowych, wynikającą z realizacji nowych nominacji w Segmencie Motoryzacja.

Grupie Boryszew nie sprzyjała sytuacja na rynku motoryzacyjnym w trzecim kwartale b.r. We wrześniu rejestracje nowych samochodów z Grupy VW istotnie spadły (- 23,5% r/r), choć trend w pierwszych sześciu miesiącach był umiarkowanie wzrostowy. Spadek przychodów w Segmencie Motoryzacja wynikał głównie z jednorazowego zdarzenia rynkowego – od 1 września 2018 r. obowiązuje nowa procedura testowa do celów homologacji wielkości zużycia paliwa i emisji spalin (WLTP), której wpływ na przychody Grupy w trzecim kwartale b.r. szacowany jest na poziomie 57 mln PLN.

- Komisja Europejska zastąpiła dotychczas używany cykl testowania spalania i emisji szkodliwych substancji NEDC przez nową procedurę WLTP, czego skutkiem jest istotny spadek rejestracji nowych aut. W średnim i długim okresie spodziewamy się jednak pozytywnych zmian w tym obszarze, np. nasz główny odbiorca, Grupa VW, ogłosiła znaczące inwestycje w segmencie aut elektrycznych. Centra elektromobilności powstaną m.in. w fabrykach Zwickau, Emden i Hanowerze, które są naturalnymi odbiorcami naszych zakładów produkcyjnych - powiedział Cezary Pyszkowski, wiceprezes Boryszew S.A. odpowiedzialny za Segment Motoryzacja.

W ciągu dziewięciu miesięcy b.r. spółki Boryszew Automotive Plastics oraz Maflow pozyskały nowe kontrakty o wartości ponad 270 mln EUR, które będą realizowane do 2028 r.

- Wpływ nowych nominacji na przychody będzie widoczny już w 2019 r. Obecnie nowe projekty są w fazie tzw. „project developmentu”, następnym krokiem będzie ich wdrożenie do produkcji seryjnej. Zasoby spółek z sektora motoryzacyjnego są mocno zaangażowane w ten wymagający proces - dodaje Cezary Pyszkowski.

Grupie Boryszew sprzyja sytuacja na rynku wyrobów aluminiowych, które znajdują coraz szersze zastosowanie w wielu segmentach gospodarki. Rewolucja w branży motoryzacyjnej pociąga za sobą coraz szersze zastosowanie lekkich materiałów, w tym właśnie aluminium, co stanowi szanse dalszego rozwoju dla Segmentu Metale.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.