Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
inter_groclin_auto_logo W 2013 r. Inter Groclin Auto S.A. (IGA) osiągnął 170,4 mln zł ze sprzedaży. To o 1,9 proc. mniej (-3,33 mln zł) niż w tym samym okresie zeszłego roku.

Strata netto wzrosła do 8,5 mln zł wobec 6,93 mln zł w 2012 roku.

Natomiast skonsolidowane przychody Grupy Inter Groclin wyniosły 285,4 mln (2012 r.: 144,37 mln zł) przy zysku 30,58 mln zł (2012 r.: 0,49 mln zł).

W zeszłym roku kluczowym wydarzeniem było zawarcie transakcji przejęcia przez Inter Groclin Auto S.A. (IGA) 100% udziałów w spółce Kabel-Technik-Polska Sp. z o.o. (KTP). W wyniku tej operacji, dotychczasowi udziałowcy Kabel-Technik-Polska Sp. z o.o., stali się większościowymi akcjonariuszami spółki notowanej na GPW w Warszawie.

Obecnie Grupa Groclin to podmiot obecny w trzech segmentach działalności tj. poszyciach samochodowych, wiązkach elektrycznych oraz szafach sterowniczych i systemach zarządzania energią. Produkty oferowane są klientom w segmentach: motoryzacyjnym, energetycznym, transportowym, kolejowym oraz maszyn przemysłowych i pojazdów użytkowych.

W lipcu rozpoczęto proces integracji obu organizacji. Działania skupiały się na opracowaniu modelu funkcjonowania połączonej Grupy, budowaniu zespołu menedżerskiego, transferze technologii produkcji wiązek elektrycznych z fabryki w Czaplinku do Grodziska Wlk., rozpoczęciu wdrożenia systemu ERP dla spółki Inter Groclin Auto S.A., a także zaplanowaniu zmian kapitałowych i prawnych zmierzających do uproszczenia struktury Grupy i zwiększenia jej transparentności.

W 2013 roku prowadzone także działania zmierzające do uzyskania certyfikatów w zakresie systemów zarządzania. W ich wyniku Inter Groclin Auto S.A. otrzymała certyfikat zawierający rozszerzenie zakresu certyfikacji o produkcję wiązek elektrycznych dla przemysłu motoryzacyjnego.

Czy wszystkie cele zrealizowano zgodnie z pierwotnymi założeniami? Przede wszystkim transfer produkcji wiązek elektrycznych do fabryki w Grodzisku Wielkopolskim przebiega wolniej niż zakładał to harmonogram projektu. Pomimo, iż udało się osiągnąć lepsze parametry operacyjne, takie jak: precyzja dostaw, czy jakość produkcji uruchomionej w Grodzisku w porównaniu do produkcji realizowanej wcześniej w Czaplinku, zostało to osiągnięte przy wyższych kosztach działalności. Z uwagi na stopień pracochłonności produkcji, istotnym elementem jest konieczność wcześniejszego zatrudnienia i przeszkolenia kilkuset osobowej załogi nowych pracowników w fabryce w Grodzisku Wielkopolskim, przy jednoczesnym uruchomieniu nowych projektów w Czaplinku.

W 2013 roku Grupa poniosła istotne koszty związane z tym procesem. Ponadto transfer produkcji dotyczy kontraktów aktualnie realizowanych, co powoduje konieczność zwiększenia poziomu zapasów materiałów do produkcji, a by zapewnić jej ciągłość.

Wyniki finansowe osiągnięte w 2013 roku, przede wszystkim w odniesieniu do poziomu zysku netto są jednymi z najlepszych wyników w historii Grupy. Istotny wpływ na zaprezentowany wynik miała transakcja przejęcia KTP, ale również transakcje o charakterze jednorazowym. Między innymi dokonano odpisu aktywów trwałych, przeglądu wcześniej skapitalizowanych kosztów prac rozwojowych, zrewidowano podejście do wyceny zapasu materiałów wolnorotujących, dokonano przeglądu zyskowności poszczególnych projektów, tworząc jednocześnie rezerwy na straty na projektach nierentownych.

Wyniki skonsolidowane nie obejmują wyników osiągniętych przez Inter Groclin Auto S.A. i spółki zależne w pierwszym półroczu 2013 roku. Wynika to z charakteru transakcji odwrotnego przejęcia zrealizowanej w czerwcu br. gdzie jednostką konsolidującą wyniki spółek jest Kabel-Technik-Polska Sp. z o.o.

Zarząd Grupy w 2014 roku będzie skupiał się na poprawie produktywności i redukcji kosztów, a także wykorzystaniu potencjału, jaki tworzy nowa Grupa Groclin. Uważnie też przygląda się rozwojowi wypadków na Ukrainie. Grupa posiada w tym kraju dwie ważne inwestycje, które są ważne dla możliwości realizacji naszych planów w kolejnych latach. Jak na razie zakład w Użgorodzie funkcjonuje bez zakłóceń.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Shapers’ Polska Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.