Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
W ciągu sześciu miesięcy 2011 r. fabryki zlokalizowane w Polsce wyeksportowały łącznie 1454 autobusy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 5 ton. To o 29 pojazdów mniej niż rok wcześniej.



To oznacza brak spodziewanego „odbicia” zagranicznej sprzedaży i przełamania impasu, który ogarnął nasz eksport w zeszłym roku. Wówczas polskie fabryki sprzedały wysłały za granicę 3385 autobusów, czyli o 592 szt. mniej niż w 2009 r. (-14,88%).

Po I połowie br. najlepiej wśród eksporterów radzi sobie MAN z wynikiem 554 autobusów miejskich. Główne kierunki eksportu fabryk zlokalizowanych w Sadach i Starachowicach to Niemcy, a następnie Szwecja i Francja. Najczęściej w I ołowie roku zagraniczni klienci wybierali modele Lion`s City (198 szt.) i Lion`s City G (183 szt.) Dodatkowo niemiecki producent wyeksportował ponad 335 podwozi autobusowych, które trafiły głównie do Hiszpanii, Izraela, Niemiec Singapuru i Szwajcarii. Po raz pierwszy na tej liście pojawiła się W. Brytania.

Drugie w rankingu jest Volvo, które po 6. miesiącach br. odnotowało wynik 398 szt. Podstawowe kierunki eksportu szwedzkiej firmy to Norwegia, Szwecja i Niemcy.

Trzecie miejsce w eksportowym rankingu ma Solaris Bus & Coach, który w I połowie 2011 r. sprzedał za granicami naszego kraju 297 autobusów, w tym aż 7 autobusów międzymiastowych InterUrbino 12. Częściowo były to pojazdy demonstracyjne, które trafiły jednak na tak potencjalnie ważne rynki, jak Serbia czy Rosja. W tym roku zaszły też zapowiadane zmiany w kierunkach eksportu. O ile zeszły rok upłynął na skandynawskiej dominacji Szwecji i Norwegii (plus oczywiście Niemcy), tak ten rok zaczynamy od prowadzenia Francji, Niemiec … i Szwecji.

Czwarte miejsce w eksportowym rankingu zajmuje Scania Bus Production Słupsk, która w I połowie br. wysłała do swoich zagranicznych klientów 147 autobusów oraz ponad 140 podwozi do montażu przemysłowego (m.in. do W. Brytanii, Izraela, Hiszpanii i Australii). Kompletne pojazdy trafiły w zdecydowanej większości do Szwecji. Listę polskich eksporterów autobusów w I połowie 2011 r. zamykają firmy:
- Kapena (47 szt.)
- CMS Auto (16 szt.)
- Autosan (5 szt.)

Eksport autobusów z Polski w I połowie 2011 r.
Producent 01-06.2011 proc. 01-06.2010
MAN Bus Sp. z o. o. 554 38,10 proc. 384
Volvo Polska 389 27,37 proc. 441
Solaris Bus & Coach 287 19,74 proc. 227
Scania Production Słupsk 147 10,11 proc. 386
inni 68 4,68 proc. 45
RAZEM 1 454
100 proc. 1 483
Źródło: JMK analizy rynku transportowego

Więcej w serwisie www.infobus.pl

0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Takoni Sp. z o.o.
WOLMOT Sp. z o.o.
Etisoft Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.