„Nowa Corsa miała doskonały start. Klienci nie mogli jeszcze obejrzeć samochodu w salonie ani tym bardziej odbyć jazd próbnych, a mimo to już otrzymujemy wiele zamówień. To dowód, że przygotowaliśmy atrakcyjną ofertę pod względem stylistyki, technologii i ceny” - powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Grupie Opel. „Piąta generacja kontynuuje historię sukcesu Corsy. Samochód jest ważnym elementem ofensywy modelowej, która pozwoli znacznie zwiększyć nasz udział w rynku w ciągu najbliższych kliku lat” - dodał Küspert.
Nowa Corsa miała światową premierę podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu na początku października. Jako pierwsi zamówienia zaczęli przyjmować dealerzy niemieccy, ale teraz Corsę można zamawiać już na niemal wszystkich dużych rynkach.
Corsa jest jednym z najważniejszych modeli w portfolio marki Opel, którego sprzedaż wynosi około jednej czwartej ogólnej sprzedaży. Od premiery pierwszej generacji Corsy 32 lata temu sprzedano 12,4 miliona egzemplarzy tego samochodu. W latach 2006–2014 klienci kupili prawie 3 miliony egzemplarzy poprzedniego modelu.
W bieżącym roku Corsa D była najczęściej sprzedawanym modelem Opla w Europie, a we wrześniu prowadziła w rankingu rejestracji nowych pojazdów w swoim segmencie w Niemczech. W Polsce Opel Corsa D po dziewięciu miesiącach br. jest liderem polskiego rynku nowych samochodów osobowych rejestrowanych przez klientów indywidualnych.
Atutami nowej Corsy są niemiecka myśl techniczna, wzbudzająca emocje stylistyka i znakomita relacja wartości produktu do jego ceny. Od strony technicznej na uwagę zasługują systemy podnoszące bezpieczeństwo i wspomagające kierowcę, a także ultranowoczesne silniki i skrzynie biegów.
Nowa Corsa ma odegrać jedną z głównych ról w ofensywie modelowej Opla, w ramach której do 2018 r. firma zamierza wprowadzić na rynek 27 nowych samochodów i 17 nowych silników. Przykładem takich nowości jest Opel KARL, którego premierę zaplanowano na przyszły rok. Nowy model bazowy, Corsa E i stylowy ADAM - trzy samochody wprowadzane w ciągu niespełna dwóch i pół roku — sprawią, że najsilniejsze portfolio małych samochodów w historii marki Opel będzie jednocześnie jednym z najmłodszych na rynku motoryzacyjnym.