Škoda po raz czwarty została liderem polskiego rynku motoryzacyjnego. W poprzednich latach tytuł ten trafił do Škody w 2005, 2006 i 2009 roku.
Marka Škoda nieprzerwanie od dziesięciu lat plasuje się w pierwszej trójce, jeśli chodzi o roczne wyniki sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce.
W 2010 roku Škoda wyprzedziła drugiego w zestawieniu Volkswagena o prawie 10 tys. sprzedanych samochodów. Na trzeciej pozycji znalazł się Ford, a Fiat, który w 2009 roku zajmował drugie miejsce, w 2010 spadł na czwarte. Trzecia w 2009 roku Toyota, w 2010 znalazła się dopiero na 5. miejscu.
Komentując wyniki sprzedaży, Łukasz Zadworny - Członek Zarządu Skoda Auto Polska S.A. powiedział: „Bardzo cieszę się z uzyskanego poziomu sprzedaży w minionym roku. Realizujemy swoją strategię, która jest efektywna, ale przede wszystkim jest długookresowa. Oznacza to, że już dzisiaj myślimy w perspektywie tego, co wydarzy się na polskim rynku motoryzacyjnym za 2 - 3 lata.”
„Jeżeli miałbym krótko wskazać kluczowe czynniki sukcesu marki w roku 2010, to z pewnością zwróciłbym uwagę na szerszą paletę modelową Škody. W naszym asortymencie w roku 2010 pojawił się przede wszystkim Superb Combi. W odpowiedzi na sukcesy sportowe rajdowej Fabii S2000 - wprowadziliśmy na rynek Škodę Fabia RS. Bardzo ważnym momentem było oczywiście pojawienie się odświeżonych modeli Fabii oraz Roomstera. Warto również podkreślić ofertę Škody dotyczącą modeli z homologacją ciężarową, którą zaproponowaliśmy klientom instytucjonalnym i przedsiębiorcom. Jestem przekonany, że w pełni wykorzystaliśmy potencjał rynku, przygotowując najbardziej atrakcyjną i najszerszą ofertę. Co ciekawe, to właśnie Octavia była najchętniej kupowanym w 2010 roku flotowym modelem w Polsce.”
Według wstępnych danych rynkowych prezentowanych przez SAMAR, sprzedaż w wysokości 37 785 aut dała marce Škoda 11,33% udziału w rynku, dzięki czemu udało się wyprzedzić Volkswagena o 9 917 szt. sprzedanych samochodów (prawie 3 punkty procentowe przewagi). Tak wysoką różnicę pomiędzy liderem rynku, a marką na drugiej pozycji zanotowano ostatnio w 2004 roku. Škoda została nie tylko liderem sprzedaży za 2010 rok, ale również w każdym z miesięcznych rankingów zajmowała pierwsze miejsce.
Marka Škoda nieprzerwanie od dziesięciu lat plasuje się w pierwszej trójce, jeśli chodzi o roczne wyniki sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce.
W 2010 roku Škoda wyprzedziła drugiego w zestawieniu Volkswagena o prawie 10 tys. sprzedanych samochodów. Na trzeciej pozycji znalazł się Ford, a Fiat, który w 2009 roku zajmował drugie miejsce, w 2010 spadł na czwarte. Trzecia w 2009 roku Toyota, w 2010 znalazła się dopiero na 5. miejscu.
Komentując wyniki sprzedaży, Łukasz Zadworny - Członek Zarządu Skoda Auto Polska S.A. powiedział: „Bardzo cieszę się z uzyskanego poziomu sprzedaży w minionym roku. Realizujemy swoją strategię, która jest efektywna, ale przede wszystkim jest długookresowa. Oznacza to, że już dzisiaj myślimy w perspektywie tego, co wydarzy się na polskim rynku motoryzacyjnym za 2 - 3 lata.”
„Jeżeli miałbym krótko wskazać kluczowe czynniki sukcesu marki w roku 2010, to z pewnością zwróciłbym uwagę na szerszą paletę modelową Škody. W naszym asortymencie w roku 2010 pojawił się przede wszystkim Superb Combi. W odpowiedzi na sukcesy sportowe rajdowej Fabii S2000 - wprowadziliśmy na rynek Škodę Fabia RS. Bardzo ważnym momentem było oczywiście pojawienie się odświeżonych modeli Fabii oraz Roomstera. Warto również podkreślić ofertę Škody dotyczącą modeli z homologacją ciężarową, którą zaproponowaliśmy klientom instytucjonalnym i przedsiębiorcom. Jestem przekonany, że w pełni wykorzystaliśmy potencjał rynku, przygotowując najbardziej atrakcyjną i najszerszą ofertę. Co ciekawe, to właśnie Octavia była najchętniej kupowanym w 2010 roku flotowym modelem w Polsce.”
Według wstępnych danych rynkowych prezentowanych przez SAMAR, sprzedaż w wysokości 37 785 aut dała marce Škoda 11,33% udziału w rynku, dzięki czemu udało się wyprzedzić Volkswagena o 9 917 szt. sprzedanych samochodów (prawie 3 punkty procentowe przewagi). Tak wysoką różnicę pomiędzy liderem rynku, a marką na drugiej pozycji zanotowano ostatnio w 2004 roku. Škoda została nie tylko liderem sprzedaży za 2010 rok, ale również w każdym z miesięcznych rankingów zajmowała pierwsze miejsce.