Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
volkswagen ag logo Koncern Volkswagen dopasowuje swoje działania inwestycyjne w obszarze samochodów do aktualnej sytuacji. Nakłady na inwestycje rzeczowe planowane na przyszły rok mogą wynieść maksymalnie 12 miliardów euro.

W poprzednich okresach planowana wartość wynosiła 13 miliardów euro rocznie.

„Przechodzimy przez okres zmienności i niepewności, musimy się z tym zmierzyć”, powiedział Matthias Müller, Prezes Zarządu Volkswagen AG, w piątek podczas regularnego posiedzenia Rady Nadzorczej. „Będziemy ustalać priorytety dla wszystkich planowanych inwestycji i wydatków. Co nie jest absolutnie konieczne, zostanie, zgodnie z zapowiedziami, skreślone lub zrealizowane później”.

Müller oświadczył w związku z tym, że wydatki na alternatywne napędy powinny zostać zwiększone w przyszłym roku o 100 milionów euro. „Nie popełnimy błędu polegającego na takim oszczędzaniu, które zagrażałoby naszej przyszłości. Dlatego nadal zamierzamy zwiększać wydatki na rozwój pojazdów elektrycznych i cyfryzacji”, powiedział Müller. Na pierwszym planie nadal pozostaje szybki rozwój elektrycznych źródeł napędu w markach Volkswagen Samochody Osobowe, Audi i Porsche.

Duża część inwestycji rzeczowych jest przeznaczana na nowe produkty, dalszy rozwój konstrukcji modułowych oraz na dokończenie prac związanych z rozszerzeniem możliwości produkcyjnych. Chodzi na przykład o nowe modele, jak Golf kolejnej generacji czy Audi Q5, o nową fabrykę Craftera w Polsce czy inwestycje w modułowe konstrukcje w obszarze aut elektrycznych (MEB). Około połowa z inwestycji rzeczowych przypadnie na 28 zakładów koncernu znajdujących się w Niemczech.

Müller wymienił ponadto pierwsze przykładowe projekty, w wypadku których nakłady zostaną przesunięte lub cofnięte. I tak, nie dojdzie do budowy planowanego centrum designu w Wolfsburgu; pozwoli to zaoszczędzić 100 milionów euro. Poza tym, rozważona zostanie budowa lakierni w Meksyku. Jeśli chodzi o nowe produkty, nastąpi przesunięcie produkcji następcy Phaetona, który będzie miał wyłącznie elektryczny napęd. „W ciągu najbliższych tygodni rozważymy kolejne wydatki i jeśli będzie taka potrzeba zrezygnujemy z nich lub opóźnimy ich realizację, nie narażając jednak naszej przyszłej konkurencyjności”, oświadczył Müller i dodał: „Wspólnie z przedstawicielami Rady Zakładowej nadal będziemy robić wszystko, by utrzymać stałą załogę”.

Nie ujęte w bilansie, a tym samym nie ujęte w przytoczonych liczbach są wspólne przedsiębiorstwa (spółki) w Chinach. Spółki te w 2016 roku planują inwestycje na zapowiedzianym wcześniej poziomie i wydatki w wysokości 4,4 miliarda euro. Inwestycje te będą finansowane ze środków własnych tych przedsiębiorstw.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

TIMRET Sp. z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.