Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Eksperci z LANXESS zaprezentowali przed blisko setką przedstawicieli polskiego przemysłu motoryzacyjnego przyszłościową koncepcję rozwoju transportu.

Wystarczy jeden rzut oka na sylwetkę pulsującej życiem stolicy Polski, by przekonać się, że jest to ważny ośrodek na mapie europejskiego przemysłu samochodowego! Drapacze chmur pokryte są bilbordami reklamowymi producentów wszystkich znanych marek samochodów i opon. Właśnie dlatego LANXESS zaprosił blisko stu przedstawicieli polskiego przemysłu motoryzacyjnego właśnie tutaj, do Warszawy, by przedstawić im nowoczesne, innowacyjne produkty i rozwiązania technologiczne. Zapoznajmy się zatem z wystąpieniami, których można było wysłuchać podczas konferencji.


Dwudniowa konferencja, gromadząca licznych specjalistów z poszczególnych jednostek biznesowych LANXESS, przebiegała pod hasłem: „Rozwój i innowacje na rzecz współczesnego transportu”, dlatego w jej trakcie omawiano, poza innymi sprawami, również bieżący stan prac rozwojowych w dziedzinie zastosowania energii elektrycznej w transporcie (e-mobility), lekkich konstrukcji samochodowych oraz „zielonych” opon.

Flemming B. Bjørnslev, przedstawiciel LANXESS na Europę Środkową i Wschodnią, otworzył „Lanxess Automotive Days: Poland” o poranku 27 października 2011 r., witając gości słowami: „Będzie mi niezmiernie miło zaprezentować podczas tej konferencji portfolio firmy zarówno naszym obecnym, jak i przyszłym klientom. Już dziś aktywnie formułujemy wyzwania, jakie niesie za sobą przyszłość transportu i chcielibyśmy w ścisłej współpracy z naszymi klientami wypracować dla nich rozwiązania”. Polska jest niezwykle obiecującym rynkiem – ostatecznie to właśnie tutaj przeniosło swoje zakłady produkcyjne wielu wielkich producentów samochodów. Poza Volkswagenem, Fiatem i Oplem swoje fabryki ulokował tu również MAN, który produkuje w Polsce ciężarówki i inne pojazdy.

Nawiązując do mowy powitalnej Bjørnsleva, Wojciech Drzewiecki, prezes znanego Instytutu SAMAR, nakreślił ogólny obraz polskiego przemysłu motoryzacyjnego: „Polska znajduje się na szóstym miejscu w rankingu producentów samochodów w Europie – a w ciągu najbliższych lat pozycja ta jeszcze się poprawi”. Magdalena Miranda, Head of Procurement, oraz Piotr Musielak, kierownik Projektu Local Content spółki Volkswagen Poznań, przedstawili listę kryteriów, jakimi kierują się przy wyborze dostawców, a także dokonali prezentacji swojej firmy..


Po południu uczestnicy konferencji podzielili się na dwie grupy, biorące udział w sesjach „Nowoczesne tworzywa sztuczne” oraz „Wysokojakościowy kauczuk”. Obok innych tematów, omawiano głównie zastosowanie materiałów syntetycznych w dziedzinie e-mobility oraz zastanawiano się nad oszczędnościami oleju napędowego, płynącym ze zmniejszenia wagi pojazdów, w których części metalowe zastąpiono nowoczesnymi tworzywami sztucznymi LANXESS. „Jeszcze kilka lat temu udział tworzyw sztucznych w konstrukcji pojazdów nie przekraczał 7 procent – od tego czasu wzrósł do znaczącej wielkości 20 procent”, zaznaczył Lars Kraus z jednostki biznesowej Semi-Crystalline Products.

Hans-Joachim Matthies, szef marketingu na obszar EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) w jednostce biznesowej Performance Butadiene Rubbers zaprezentował wysokojakościowe kauczuki LANXESS, zaznaczając: „Opory toczenia opon odpowiadają za 20 do 30 procent zużycia paliwa. Kwestia ich zmniejszenia jest szczególnie istotna w dziedzinie transportu elektrycznego. Można ten cel osiągnąć dzięki nowoczesnym kauczukom wytwarzanym przez LANXESS dla przemysłu oponiarskiego”. Temat motoryzacji elektrycznej przywołał również zaproszony na konferencję Maciej Chmieliński, dyrektor ds. rozwoju przedsiębiorstwa w RWE Polska, który przedstawił zebranym najnowszy projekt RWE, wdrażany obecnie w 26 krajach. Podkreślił przy tym, że powodzenie przedsięwzięcia zależy nie tylko od współpracy z innymi przedsiębiorstwami z branży energetycznej, lecz także z przemysłem motoryzacyjnym oraz jego dostawcami, takimi jak LANXESS.

Wieczorem uczestnicy konferencji zebrali się na obiedzie, podczas którego najważniejsze tematy bardziej szczegółowo omawiano z pracownikami LANXESS, zatrudnionymi w różnych jednostkach biznesowych. Rankiem 28 października w trzech wykładach podsumowujących „Lanxess Automotive Days: Poland” skoncentrowano się na dodatkach do kauczuku oraz rozwoju rynku kauczuku syntetycznego – dwóch flagowych produktach LANXESS, których głównym odbiorcą jest przemysł motoryzacyjny. „Wszyscy ważniejsi producenci obecnie zwiększają swoje moce wytwórcze, żeby sprostać wzrostowi popytu na kauczuk butylowy. LANXESS inwestuje znaczne sumy w celu zwiększenia globalnej produkcji. Najszerzej zakrojonym projektem jest budowa największej na świecie fabryki kauczuku butylowego na wyspie Jurong w Singapurze”.

„Lanxess Automotive Days: Poland” w Warszawie były największym jak dotąd wydarzeniem organizowanym w Polsce przez LANXESS, stanowiąc chlubną część serii konferencji „Dni Kauczuku i Przemysłu Motoryzacyjnego”, organizowanych przez LANXESS dla rosnących rynków Europy Środkowej i Wschodniej. Warszawa jest stolicą i największym miastem Polski, liczącym blisko 1,7 mln mieszkańców. Miasto leży nad brzegami Wisły i stanowi kulturalne, gospodarcze i polityczne serce kraju, będąc zarazem jednym z najważniejszych ośrodków komunikacyjnych, biznesowych i handlowych w Europie Środkowej i Wschodniej.

0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Takoni Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
GREG-PLAST