Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
5 października br. firma MAN Truck & Bus Polska przekazała spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje łącznie 18 autobusów elektrycznych. Przez pierwsze dwa miesiące elektrobusy były testowane na miejskich trasach.

Standardowy czas wdrożenia nowatorskiego rozwiązania

- Jak przy każdym nowatorskim rozwiązaniu potrzebny był czas na jego wdrożenie – kwestie, które wymagały przetestowania i optymalizacji związane były przede wszystkim z topografią i zasięgiem elektrobusów. Wszyscy uczymy się elektromobilnościzaznaczył Marcin Grabowski, dyrektor produktu i sprzedaży autobusów MAN Truck & Bus Polska.

- Był to czas pracowity i potrzebny. I już dziś możemy powiedzieć, że są tego efekty. Zakończyła się konfiguracja pojazdów i w ostatnich dniach sprawdzaliśmy ich funkcjonowanie, w bardzo trudnych, bo zimowych warunkach. Nasze nowe pojazdy, pomimo niekorzystnych warunków, tj. przy temperaturze do - 8 stopni C, na różnych liniach, różnicach terenu miasta i dużym natężeniu ruchu w czasie szczytów radzą sobie bardzo dobrze. Najważniejsza informacja jest taka, że to do czego zostały zakupione autobusy, czyli do wykonywania zadań naszej komunikacji miejskiej, realizują należycie. Z powodzeniem zrealizowane zostały przez nie także zadania powyżej 300 km. Autobus elektryczny w bardzo niekorzystnych warunkach przejechał ok. 340 kmpowiedział Piotr Borawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu.

- Firma MAN przeprowadziła konfigurację pojazdów tak, żeby dostosować je do potrzeb komunikacyjnych Gdańska. Skonfigurowano system zasilania
pojazdów, w tym system ogrzewania oraz zarządzania bateriami i w rezultacie osiągnęliśmy pełną sprawność operacyjną. Wykonujemy tymi autobusami, tyle samo średniego przebiegu dziennego, co dieslami. Skonfigurowane autobusy bardzo dobrze sobie radzą. Przebiegi osiągane w niekorzystnych warunkach atmosferycznych świadczą o tym, że gdańskie elektryczne MAN-y mogą osiągać zasięgi w przedziale 300 – 400 km na jednym ładowaniudodał Jerzy Wiatr, wiceprezes ds. operacyjnych spółki GAiT.

Fot._Dominik_Paszliński_2.jpg

Owocna współpraca

Dzięki współpracy wszystkich partnerów oraz niezawodnemu produktowi, jakim są autobusy elektryczne MAN Lion’s City E, produkowane w Starachowicach, założenia spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje w zakresie eksploatacji zakupionych elektrobusów są w 100% spełnione. Są to pierwsze duże autobusy elektryczne eksploatowane w Gdańsku. Przy tak wielu nowatorskich rozwiązaniach wszystkie strony musiały odrobić lekcję z elektromobilności. I to zrobiły. W celu jeszcze bardziej efektywnej eksploatacji MAN Lion’s City E, spółka MAN Truck & Bus Polska realizuje szkolenie z doskonalenia techniki jazdy elektrobusami dla kierowców GAiT, prowadzone przez eksperta MAN-a.

Zakup elektrobusów zarekomendowany do dofinansowania

W kwietniu tego roku GAiT złożył wniosek o dofinansowanie zakupu 18 autobusów MAN Lion’s City E, w ramach programu „Zielony transport publiczny” Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i GospodarkiWodnej. Koszt tej inwestycji to 50,4 mln zł netto. GAiT aplikuje o dotację w wysokości 100 procent kosztów.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Craemer GmbH
YETICO S.A.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
Kempny Komponenty