Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Grupa stawia na rozbudowę usług tłoczenia aluminium i rozwój kompetencji narzędziowych związanych z projektowaniem i wykonywaniem różnego rodzaju tłoczników dla przemysłu.

Pomoże w tym relokacja tłoczni z warszawskiego Hydomatu do ZM Postęp w Gliwicach, dzięki której Grupa nie tylko wykorzysta w pełni efekty synergii, lecz także będzie miała możliwość wydajniejszej organizacji produkcji. W Warszawie nadal rozwijana będzie produkcja różnorodnych modeli, form i narzędzi przeznaczonych dla odbiorców z branży automotive, AGD, meblarskiej, budowlanej i uszczelnień mechanicznych.

- Zależy nam na transferze wiedzy i technologii między spółkami naszej Grupy - podkreśla Janusz Pawełek, prezes zarządu Luma Automation. - Nie ukrywamy przy tym, że ewolucja obu przedsiębiorstw oznacza relokację części produkcji, ale też stworzenie nowych możliwości rozwojowych dla każdego z nich. To kolejny bardzo ważny krok w kierunku rozwoju precyzyjnej obróbki metali w ramach naszej Grupy Kapitałowej, w tym przypadku również opartego na specjalizacji - dodaje.

ZM Postęp SA to działający od blisko 70 lat znany i ceniony na rynku europejskim producent części samochodowych, dostarczanych do najważniejszych zakładów motoryzacyjnych na świecie. Zakład produkuje szeroką gamę elementów z rur, blach i taśm w zakresie 0,5-5 mm. Specjalizuje się w produkcji elementów konstrukcji karoserii i siedzeń samochodowych, komponentów układów wydechowych i detali silników prądu stałego. Każdego dnia z taśm produkcyjnych zjeżdża do 330 tys. części, co w skali roku daje ponad 100 mln wyrobów. Przypomnijmy, że na terenie gliwickiej podstrefy Katowickiej SSE zlokalizowano nowoczesną halę produkcyjno-magazynową o powierzchni ponad 22 tys. m2.

- Gliwice to w pełni świadomy wybór, podyktowany przede wszystkim wymaganiami, jakie stawia przed nami logistyka. To również wykorzystanie faktu, że lokalizacja na Śląsku zdecydowanie skraca i ułatwia dostawy dla naszych najważniejszych partnerów. Ułatwi też, chociaż nie chciałbym jeszcze zbyt wiele o tym mówić, stopniową dywersyfikację odbiorców, wejście w inne segmenty rynku. Zresztą w samej branży automotive, jeżeli tylko spojrzymy poza pojazdy osobowe, jest kilka - bardzo atrakcyjnych z naszego punktu widzenia - obszarów rozwojowych. Stąd tak ważna jest możliwość wdrożenia produkcji nowych elementów. Dzięki przeniesieniu części produkcji z Warszawy z jednej strony zwiększymy bezpieczeństwo produkcyjne, z drugiej - wprowadzimy do oferty wiele nowych wyrobów - podsumowuje Wojciech Derda, prezes zarządu spółki ZM Postęp SA.

Nowe inwestycje w Hydomacie

Powstały w 1966 r. Hydomat znany był przez wiele lat jako producent części tłoczonych oraz narzędzi do obróbki plastycznej m.in. dla branży motoryzacyjnej, gospodarstwa domowego, budownictwa i przemysłu - dla odbiorców zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Po relokacji tłoczni na Śląsk zakład będzie rozwijany jako narzędziownia.

- Chcemy poszerzać możliwości konstrukcyjne, związane nie tylko z konstruowaniem i budową narzędzi (tłoczników) dla klientów, lecz także z ich projektowaniem i - przynajmniej w niektórych przypadkach - wytwarzaniem. Jesteśmy przekonani, że kluczem do sukcesu w przyszłości jest elastyczne i szybkie reagowanie na potrzeby klientów - powiedział Janusz Pawełek.

Aluminium ma przyszłość

Wzrostowi zainteresowania wykorzystaniem aluminium w różnych branżach sprzyja tendencja do „odchudzania” detali przy zachowaniu ich właściwości technicznych. Ponadto aluminium można wielokrotnie i bez obawy o utratę właściwości poddawać recyklingowi. Dzięki temu może ono przyczynić się do ograniczenia wykorzystania stali i tworzyw sztucznych, a w konsekwencji - pozwolić na ograniczenie ilości nieprzetwarzalnych odpadów. Producenci z branży samochodowej i lotniczej stoją przed ogromną transformacją. Nowe przepisy środowiskowe i oczekiwania konsumentów, których świadomość ekologiczna rośnie, zmuszają ich do projektowania pojazdów odznaczających się niską lub zerową emisją.

- Mówimy o metalu, który - choć zdecydowanie lżejszy od żelaza - jest wytrzymały i odporny na korozję. O materiale, który przy dostępnych dziś technologiach jest najlepszą odpowiedzią na postulat zrównoważonej gospodarki. Rozwijając swoje kompetencje w zakresie obróbki aluminium, możemy systematycznie zwiększać komplementarność oferowanych produktów i rozwiązań - podsumowuje prezes Pawełek.

Grupa Kapitałowa Luma Automation inwestuje w firmy specjalizujące się w zaawansowanych technologiach produkcji i obróbki metali. Wciąż się rozwija, zarówno organicznie, jak i poprzez akwizycje. Konsolidując rynek małych i średnich firm, stwarza możliwości wzajemnego rozwoju na podstawie synergii w warunkach stabilności finansowej. Obecnie Grupę tworzy sześć spółek: Odlewnia Kutno, odlewnia cynku i aluminium Saga Poland, narzędziownia Saga Tools, ZM Postęp w Gliwicach, Hydomat z Warszawy oraz IRON-TECH Zrt., jeden z liderów węgierskiego rynku produkcji obrabianych precyzyjnie części metalowych dla przemysłu motoryzacyjnego i kolejowego.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Kempny Komponenty
Nifco Poland Sp. z o.o.
LINEX Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
FORTY Sp. J. A. Korczyński, M. Tytkowska
Mondi Simet Sp. z o.o.