Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Firmy z Japonii należą do jednych z ważniejszych inwestorów przemysłowych w Polsce. W naszym kraju działa ponad 70 firm z Kraju Kwitnącej Wiśni. Na początku października 2020 r. seryjną produkcję uruchomił kolejny dostawca motoryzacyjny.

Mabuchi Motor Co. Ltd., bo o nim mowa, to producent małych silników DC, z centralą w mieście Matsudo w prefekturze Chiba. Spółka utrzymuje stały wzrost działalności w całej swojej ponad 60-letniej historii. Produkcja na poziomie 1,4 mld sztuk rocznie (FY 2019) plasuje ją na pierwszym miejscu na świecie w tym segmencie rynku. Wytwarzane silniki są wykorzystywane w różnych branżach, na przykład w przemyśle motoryzacyjnym, AGD. W motoryzacji są stosowane w lusterkach, przednich reflektorach, zamkach drzwi, systemach podnoszenie/opuszczania szyb, fotelach czy systemach bezpieczeństwa. Wśród klientów Mabuchi są producenci wiodących marek samochodowych z całego świata.

Japoński producent jest także dostawcą silników do automatyki przemysłowej, small mobility products, czyli do takich produktów jak rowery elektryczne, hulajnogi elektryczne czy mobilne roboty typu AGV. Działalność japońskiej grupy obejmuje obecnie praktyczne cały świat, od Azji po Amerykę Północną. Jeszcze niedawno Mabuchi posiadało 14 fabryk zlokalizowanych w Chinach, Tajwanie, Wietnamie oraz Meksyku. Przed kilkoma latami zainteresowanie kierownictwa japońskiej firmy zostały skierowane na Europę.

Kierunek - Polska!
Potrzeba uruchomienia produkcji w Europie wynikała z rosnącego zapotrzebowania na małe silniki DC wśród klientów zlokalizowanych na Starym Kontynencie. Mabuchi brało pod uwagę także inne lokalizacji w Europie ale ostatecznie wybrano Polskę jako najbardziej stabilny i stwarzający największe perspektywy rozwoju kraj regionu. W listopadzie 2016 r. japoński koncern ogłosił decyzję o budowie swojego najnowszego zakładu na terenie krakowskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Bocheńskiej Strefie Aktywności Gospodarczej. Mabuchi zadeklarowało inwestycje w wysokości 360 mln złotych oraz utworzenie do 2023 roku około 400 miejsc pracy.

Wmurowanie kamienia węgielnego nastąpiło 12 lipca 2017 roku. W uroczystości wzięli udział Hiroo Okoshi, prezes Mabuchi Motor, Wojciech Przybylski, prezes Krakowskiego Parku Technologicznego, który zarządza SSE, władze Bochni oraz Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Pan Hiroo Okoshi podkreślił w swoim przemówieniu, że budowana w Polsce fabryka będzie bardzo ważnym centrum produkcyjnym firmy, odpowiadającym na rosnące zapotrzebowanie ze strony europejskiego przemysłu, jak i na oczekiwania już posiadanych klientów na naszym kontynencie. - We wszystkich krajach, w których działamy dążymy do tworzenia nowych miejsc pracy oraz transferu technologii, a także prowadzenia korzystnej dla nich działalności gospodarczej - zadeklarował prezes Mabuchi Motor.

Do października 2018 r. powstał obiekt o powierzchni 26 tys. m2, w którym rozpoczęto montaż linii produkcyjnych. Proces rekrutacyjny rozpoczął się wcześniej, z końcem 2017 r. Część zatrudnionych pracowników odbyło praktyki w zakładach Mabuchi w Wietnamie i Chinach.

Rozpoczęcie seryjnej produkcji odbyło się na początku października 2020 roku. Aktualnie spółka Mabuchi Motor Poland Sp. z o.o. dysponuje kilkoma liniami produkcyjnymi. - Nasz harmonogram zakłada, że do końca 2023 roku zostaną uruchomione kolejne linie montażowe - mówi Katsuya Hayashi, dyrektor zarządzający Mabuchi Motor Poland. Silniki elektryczne DC z polskiej fabryki są montowane w autach głównych europejskich producentów - Produkujemy także na potrzeby sektora AGD, urządzeń automatyki przemysłowej, i tak zwanych small mobility products - dodaje Katsuya Hayashi.

Pełna wersja artykułu jest dostępna w najnowszym wydaniu kwartalnika AutomotiveSuppliers.pl review.
automotivesuppliers pl review 44 Pobierz kwartalnik
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Galwanizer Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.
Bimax Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
ProfilGate
ABC Colorex Sp. z o.o.