Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
16 września zarząd należącej do koncernu Stellantis fabryki Fiata poinformował o wprowadzeniu postoju do 23 września i oddelegowaniu przeszło 100 pracowników do Trnavy na Słowacji.

Ponadto, od 4 października tyski Fiat ma produkować tylko na jedną zmianę. Problemy są spowodowane przerwami w dostawach elektronicznych komponentów potrzebnych do produkcji nowych samochodów. - Dla nas są to fatalne informacje, bo będziemy musieli dostosować poziom zatrudnienia do poziomu produkcji we Fiacie. W efekcie pracę może stracić nawet 30 proc. załogi - mówi Grzegorz Duda, przewodniczący „Solidarności” w MA Polska. Jak podkreśla, spółka niemal w 100 proc. jest uzależniona od Fiata, któremu dostarcza karoserie. - Wykonujemy jeszcze inne elementy, np. drzwi dla innych europejskich producentów samochodów, ale są to znikome ilości. Fiat jest naszym głównym kooperantem - dodaje Grzegorz Duda.

Przewodniczący zakładowej „S” podkreśla, że pracodawca już zaczął ograniczać zatrudnienie. W pierwszej kolejności wypowiedzenia otrzymało 25 osób zatrudnionych za pośrednictwem agencji pracy tymczasowej. - Zostało nam już tylko kilku pracowników z agencji, w najbliższych dniach wypowiedzenia mają otrzymywać pracownicy zatrudnieni na czas określony - podkreśla Grzegorz Duda.

Spółka MA Polska zatrudnia ok. 1,5 tys. pracowników. W ostatnich miesiącach załoga firmy zmniejszyła się o jedną czwartą. Jak informuje Grzegorz Duda, część osób odeszła na emerytury, część znalazła inną pracę.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RADMOT Sp. z o.o.
GABEC
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
TIMRET Sp. z o.o.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.