Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
supplierJeśli pomoc rządu nie będzie skuteczna, na bruk wyleci 10 tys. osób z przemysłu samochodowego. Jak podaje "Puls Biznesu", branża się zwija. Jest jednak światełko w tunelu. Rząd obiecuje motoryzacji gwarancje pod zamówienia.
Gwałtowny spadek sprzedaży samochodów w Europie zmusił największe koncerny motoryzacyjne do ograniczenia produkcji. Rykoszetem oberwali producenci komponentów. Skutek? Potężna fala zwolnień, także w Polsce. W pierwszej kolejności pracodawcy rezygnują z pracowników tymczasowych.

- Liczba osób zatrudnianych przez agencje na rzecz firm motoryzacyjnych mogła spaść nawet o kilkadziesiąt procent. Dostawcą, który ograniczył liczbę pracowników tymczasowych, jest m.in. TRW Polska w Częstochowie. Z 1,3-1,4 tys. osób spadła ona do 500-600 osób - mówi Rafał Orłowski, analityk rynku motoryzacyjnego z portalu automotivesuppliers.pl.
Przykładów jest więcej. Spadek sprzedaży nowych aut spowodował zmniejszenie zamówień na komponenty wytwarzane w zakładach Delphi w Polsce.
- Zawiesiliśmy do odwołania zatrudnienie tymczasowe w zakładach. Dodatkową elastyczność w planowaniu produkcji zapewniają nam wykorzystanie przez pracowników urlopów wypoczynkowych oraz organizacja zaległych szkoleń dla załogi - mówi "PB" Agnieszka Przymusińska, rzeczniczka Delphi w Polsce.
Pracowników tymczasowych zwalnia też Volkswagen Poznań.
- Nie przedłużamy umów pracownikom tymczasowym, którym z końcem listopada kończą się umowy. To bardzo trudna decyzja, bo sporo zainwestowaliśmy w ich szkolenia - mówi Piotr Danielewicz, rzecznik Volkswagen Poznań.
Więcej w "Pulsie Biznesu".
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Craemer GmbH
Mondi Simet Sp. z o.o.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
SJM EUROSTAT SAS
SAFECHEM Europe GmbH