Tyska fabryka, produkująca najnowocześniejsze na świecie układy kierownicze wspomagane elektrycznie (EPS), jest obecnie jednym z największych zakładów koncernu pod względem zatrudnienia oraz produkcji.
- Na przestrzeni kolejnych miesięcy kontynuować będziemy rozpoczęte w roku 2009 projekty. Ponadto już w styczniu roku 2010 w tyskiej fabryce rozpoczynamy następny projekt, nad wdrożeniem którego pracujemy od kilku miesięcy. Nie poprzestajemy jednak na tym i w perspektywie kilkunastu miesięcy rozpoczniemy realizację kolejnych innowacyjnych projektów dla największych światowych koncernów motoryzacyjnych. O szczegółach poinformujemy wkrótce - mówi Rafał Wyszomirski, dyrektor tyskiego zakładu Nexteer Automotive.
Rafał Wyszomirski objął stanowisko dyrektora zarządzającego i jednocześnie prezesa zarządu Nexteer Automotive w Polsce we wrześniu 2010 roku. Do zespołu Nexteer Automotive dołączył w roku 2003, pracując początkowo w australijskim oddziale firmy. Od roku 2010 pełnił funkcję dyrektora ds. personalnych w polskiej fabryce koncernu w Tychach. Doświadczenia te pozwoliły mu na podpisanie jednego z pierwszych porozumień płacowych ze związkami zawodowymi na Śląsku na rok 2011, które zawarte zostały pod koniec września b.r., gdy pełnił już funkcję dyrektora tyskiej fabryki.
- Dzięki nowym inwestycjom i wdrożeniu specjalistycznych technologii w roku 2009, tyski zakład dostarcza obecnie najbardziej zaawansowane układy kierownicze dla największych światowych producentów samochodów. Posiadamy rozwiązania dla niemal wszystkich segmentów pojazdów produkowanych w Europie i na innych kontynentach, poczynając od samochodów miejskich po auta klasy SUV. Choć pozycja Nexteer Automotive na rynku europejskim jest obecnie bardzo mocna, jesteśmy przekonani, że dzięki nowym projektom i wyróżniającej się na tle innych krajów doskonale wykształconej kadry będzie ona jeszcze silniejsza i w najbliższych latach wyprowadzi nas na pozycję samodzielnego lidera rynku - dodaje Rafał Wyszomirski.
Rafał Wyszomirski posiada tytuł magistra inżyniera uzyskany na Wydziale Inżynierii Chemicznej i Procesowej Politechniki Warszawskiej oraz tytuł MBA zdobyty w Melbourne Business School. Swoją karierę zawodową rozpoczynał w firmie BASF, gdzie pracował do 2003 roku.
Rafał Wyszomirski zastąpił na stanowisku dyrektora tyskiego zakładu Nexteer Automotive Gonzalo Herrerę, który pełnił swoją funkcję od 2008 roku.
***
W polskich zakładach Nexteer Automotive (w Gliwicach i w Tychach) wyprodukowano dotychczas około siedmiu milionów układów kierowniczych wspomaganych elektrycznie (EPS), co stanowi połowę produkcji koncernu na świecie. Wśród modeli, dla których w polskich fabrykach produkuje się układy EPS, są m.in.: Citroen C3 i DS3, Alfa Romeo MiTo, Fiat 500, Fiat Panda, Lancia Y, nowy Ford Ka czy Opel Corsa. Światowym producentom polskie zakłady dostarczają także zaawansowane technologicznie hydrauliczne układy kierownicze (HPS), które w Gliwicach montowane są między innymi dla modelu Opel Insignia oraz nowego Fiata Doblo.
Łącznie w trakcie roku produkowanych jest ok. trzech milionów układów i kolumn kierowniczych (elektrycznych i hydraulicznych), nad czym w obu polskich fabrykach pracuje sztab 1400 osób. W roku 2009 firma zainwestowała ponad 40 milionów Euro w nowoczesne systemy kontrolujące proces produkcji (m.in. SPEPS), które wdrożone zostały w tyskim i gliwickim zakładzie koncernu.