Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
sseTramwajowej rewolucji w Toruniu ciąg dalszy. Po otwarciu w czerwcu br. nowej linii na Bielany, teraz do grodu Kopernika trafił swing - pierwszy z dwunastu nowoczesnych tramwajów, które miasto kupiło w ramach unijnego projektu BiT City od bydgoskiej PESY.

W lipcu 2013 r. Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu ogłosił przetarg na dostawę supernowoczesnych tramwajów. Wygrała go bydgoska fabryka PESA, która zaoferowała pojazdy za cenę 92,5 mln zł brutto. Zakup 12 tramwajów niskopodłogowych Swing jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach projektu "Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu – BiT-City". Będzie to 6 wagonów 3-członowych o długości 19 m, mieszczących do 123 osób (miejsc siedzących 25) i tyle samo 5-członowych o długości 30 m, w których zmieści się nawet 207 osób (miejsc siedzących 40).

- Komunikacyjnie, tramwajowo, wkraczamy w nową epokę pojazdów nie tylko proekologicznych, ale także szybkich, trwałych i bezpiecznych. To wszystko sprawia, że miejski transport szynowy ma coraz więcej zwolenników. Jestem przekonany, że torunianie będą coraz chętniej jeździli  tramwajami, skoro będą mieli do dyspozycji tak wygodny tabor. To milowy krok w stronę polepszenia komfortu podróżowania - mówi prezydent Torunia Michał Zaleski.

18 grudnia 2013 r. MZK podpisało umowę na zakup nowego taboru.  W jej myśl pierwsze składy miały dotrzeć do Torunia rok od daty jej zawarcia, a więc pod koniec 2014 r. Ostatni tramwaj do końca września 2015 r. Tymczasem pierwszy Swing trafił do Torunia już teraz,  by po przejściu niezbędnych formalności wozić torunian oraz studentów, którzy właśnie zaczną nowy rok akademicki.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Deltax Programming Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
GREG-PLAST
WOLMOT Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.