Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
car dealer Związek Dealerów Samochodów, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, Związek Polskiego Leasingu, Polska Izby Stacji Kontroli Pojazdów, Polska Izba Motoryzacji, Stowarzyszenie Techniki Motoryzacyjnej i Stowarzyszenie Forum Recyklingu Samochodów wystosowały wspólne stanowisko "Program dla polskiej motoryzacji „Wizja 2019".

W komunikacie czytamy:

"Motoryzacja jest jednym z głównych filarów polskiej gospodarki, zapewnia setki tysięcy miejsc pracy, generuje miliardowe wpływy z podatków i na całym świecie jest traktowana jako wskaźnik rozwoju i dobrobytu społeczeństwa. Polska jednak nigdy do tej pory nie miała wizji strategii rozwoju branży motoryzacyjnej i strategii spełnienia potrzeb mobilności i aspiracji motoryzacyjnych własnych obywateli. Polacy chcą jeździć sprawnymi, bezpiecznymi i ekologicznymi pojazdami. I chcą aby było ich na to stać. Zmiana filozofii podejścia do branży motoryzacyjnej, traktowanie jej jako koła napędowego gospodarki jest cywilizacyjnym obowiązkiem wobec własnych obywateli.

Celem niniejszego dokumentu jest wskazanie rozwiązań wspierających zrównoważony rozwój branży motoryzacyjnej i ograniczających problemy takie jak nadmierne emisje, obecność niesprawnych technicznie pojazdów na naszych drogach czy nielegalny demontaż wraków w sposób zagrażający środowisku naturalnemu. Co więcej, odpowiedzialne Państwo musi zadbać aby obywatel czuł się bezpiecznie zarówno poruszając się po polskich drogach jak i decydując się na zakup pojazdu.

Zasady jakimi powinno kierować się odpowiedzialne za kreowanie i rozwój motoryzacji Państwo:
  1. Państwo przestrzega zasadę neutralności podatku VAT w  działalności gospodarczej. Wprowadzenie  pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych nabywanych lub leasingowanych przez przedsiębiorców i wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej, co spowoduje zwiększenie konkurencyjności polskiej gospodarki i w ciągu kilku lat zwiększone wpływy budżetowe.
  2. Państwo wspiera zrównoważony rozwój branży motoryzacyjnej. Zastąpienie podatku akcyzowego od samochodów, który pełni tylko funkcję fiskalną, tzw. podatkiem uzależnionym od parametrów ekologicznych, który będzie promował zakup samochodów nowszych, ekologicznych i w dobrym stanie technicznym  a także wspierał złomowanie pojazdów.
  3. Państwo dba o poszanowanie prawa i zdrowe zasady konkurencji. Ograniczenie „szarej strefy” w usługach motoryzacyjnych, polegające w szczególności na zwiększeniu efektywności prowadzonych kontroli przestrzegania prawa, w tym w obszarze napraw i obrotu częściami samochodowymi oraz funkcjonowania nielegalnych stacji demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji i nielegalnych warsztatów samochodowych.
  4. Państwo gwarantem bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Poprawa funkcjonowania systemu  kontroli pojazdów, podniesienie rangi, znaczenia oraz rzetelności wykonywanych badań, które mają bardzo istotny wpływ bezpieczeństwo ruchu drogowego.
  5. Państwo współodpowiedzialne za stan techniczny pojazdów. Wprowadzenie zmian w przepisach, które będą gwarantować rzetelność wykonywanych napraw, uniemożliwią poruszanie się po drogach  niesprawnych technicznie pojazdów. Wprowadzenie rozwiązań prawnych zapewniających prawidłową przebudowę pojazdów po rejestracji oraz dotyczących dodatkowych badań technicznych z tytułu istotnych szkód w pojeździe mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Wyeliminowanie z rynku pojazdów trwale uszkodzonych m.in. w przypadku szkody całkowitej poprzez zapewnienie ich złomowania i zakaz powtórnej rejestracji.
  6. Państwo dba o zrównoważony rozwój wszystkich sektorów branży motoryzacyjnej. Systemowe zmiany w sektorze recyklingu pojazdów, w szczególności ograniczenie nielegalnych stacji recyklingu, przegląd obowiązków prawnych.
  7. Państwo zapewnienia obywatelom oraz podmiotom gospodarczym minimum bezpieczeństwa w obrocie pojazdami. Zapewnienie wszystkim dostępu historii pojazdów gromadzonych w Centralnej Ewidencji Pojazdów oraz walka z oszustwami w handlu samochodami m.in. penalizacja fałszowania przebiegu lub stanu technicznego pojazdów.
  8. Państwo zapewniające dopływ fachowej kadry dla przemysłu. Podjęcie działań naprawczych w szkolnictwie  zawodowym, które zapewnią kształcenie specjalistów niezbędnych dzisiejszym producentom pojazdów. Intensyfikacja i promowanie współpracy pomiędzy szkołami zawodowymi, a przemysłem."
Program otrzymały wszystkim kluby parlamentarne, Nowoczesnapl i Paweł Kukiz.

0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
FABER CNC
MESH Works Inc.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
GABEC
Kempny Komponenty