Zakład Volkswagen Poznań w Antoninku przygotowuje się do uruchomienia seryjnej produkcji Caddy piątej generacji.

Podczas dwutygodniowej przerwy produkcyjnej wykonane zostaną ostatnie prace przygotowawcze. Pierwszy nowoczesny, multifunkcyjny Caddy 5 ma zjechać z linii produkcyjnej już w połowie października.

„Naszym absolutnym priorytetem, do którego dążymy od blisko trzech lat jest wdrożenie do produkcji nowego modelu. Od realizacji tego celu dzielą nas dzisiaj zaledwie dni. W tym czasie infrastruktura zakładu zostanie ostatecznie dostosowana do produkcji Caddy 5. W planie mamy 89 finalnych przebudów, których koszt to blisko 100 milionów pln” mówi Dietmar Mnich dyrektor zakładu w Poznaniu oraz prezes zarządu Volkswagen Poznań.

O zakresie przebudów w hali budowy karoserii, lakierni i montażu mówią kierownicy tych obszarów:

Marcin Kanturski, kierownik hali budowy karoserii: „Aktualnie w obszarze działu budowy karoserii trwają ostatnie prace przygotowawcze związane z budową nowych stacji oraz demontażem urządzeń do produkcji Caddy 4. Są to prace, które nie mogły być wykonane wcześniej ze względu na trwającą produkcję modelu Caddy 4. Przykładem są tu prace w obszarze linii Nadwozia, gdzie w ciągu 2 tygodni musi nastąpić demontaż starej linii budowy dachów i montaż nowej. Dużym modernizacjom podlega również linia finiszowa, gdzie integrowane są manipulatory do montażu części zabudowy takich jak drzwi i klapy, oraz przebudowywana jest linia zabudowy tychże części dla modelu T6.1.”

Robert Pleśnierowicz, kierownik hali lakierni: „W obszarze Lakierni prowadzone są obecnie 3 duże projekty. Automatyzacja aplikacji masy PVC na wymienne elementy karoserii ( Roboty FAD), Automatyzacja aplikacji podkładu w części ładunkowej dla modelu Caddy i T.6 ( Roboty wewnętrzne – Fuller) oraz wymiana stacjonarnych walców przygotowujących karoserie pod kątem czystości do aplikacji podkładem (EMU) na elastyczne roboty. W lakierni prowadzonych jest równolegle szereg prac mających na celu poprawę sprawności technicznej zainstalowanych urządzeń oraz prowadzone są prace czyszczące kabin lakierniczych, suszarek oraz urządzeń napowietrzających lakiernie. Obecnie wykorzystywany jest maksymalnie dwutygodniowy postój na wszelkie prace gdzie przy przerwach weekendowych ze względu na ograniczony czas są one nie możliwe do przeprowadzenia. Wszystkie prace przebiegają w tej chwili zgodnie z planem.

Sebastian Rozenkowski, kierownik obszaru montażu: „Wrześniowy przestój to czas intensywnych prac. W obszarze podmontażu silnika przebudowujemy stacje przykręcania przedniej belki oraz układu napędowego. Powstaje tu również w pełni zautomatyzowana stacja skręcania tylnej osi. Ogromnym wyzwaniem są dla nas także inwestycje związane z nowymi manipulatorami kokpitu jak i frontu. Te dwa tygodnie są też okresem szczegółowych przeglądów urządzeń i zawieszek transportowych, a także modernizacji kabin rolkowych.”

Inwestycje w infrastrukturę i nowoczesną technologię
Na przygotowanie zakładu i dostosowanie linii produkcyjnych do budowy samochodów nowej generacji spółka zainwestowała w ostatnich blisko trzech latach 2 miliardy złotych, a znaczną część tej kwoty stanowiły środki wydane na budowę nowych hal, zakup maszyn i urządzeń i przeszkolenie pracowników
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Aplast Krawczyk s.c.
P.H.U.P. KRAK-OLD Sp. z o.o.
MM Systemy Sp. z o.o.
Georg Utz Sp. z o.o.
KLG Sp. z o.o.
3M Poland Sp. z o.o.