Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
solaris logo19 czerwca br. pierwsze Tramino zostało oficjalnie zaprezentowane Gminie Olsztyn. Tym samym po pięćdziesięciu latach przerwy szynowy transport miejski powrócił do stolicy Warmii i Mazur.

Jeszcze w tym roku wszystkie 15 Solarisów znajdzie się u zamawiającego.

Zgodnie z umową zawartą w 2012 roku pomiędzy Gminą Olsztyn a Solarisem 19 czerwca tego roku zaprezentowano pierwszy z piętnastu nowoczesnych, dwukierunkowych oraz w pełni niskopodłogowych tramwajów o długości 29,3 metra i szerokości 2,5 metra.

„Tramwaj, którym będziemy jeździć po Olsztynie, jest nie tylko piękny, ale także komfortowy, nowoczesny i całkowicie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jestem przekonany, że nasi mieszkańcy chętnie będą nim podróżować, korzystając z klimatyzowanego wnętrza i dostępu do bezprzewodowego Internetu. I co istotne - czas przejazdu tramwajem będzie zdecydowanie krótszy niż innymi środkami transportu” - powiedział Piotr Grzymowicz, Prezydent Olsztyna.
„Jesteśmy dumni, iż Solaris zapisuje się w najnowszej historii Olsztyna. To dla nas ogromna radość i jednocześnie odpowiedzialność móc uczestniczyć w procesie przywracania miastu transportu tramwajowego. Dołożyliśmy wszelkich starań by dostarczyć pojazd najlepszej jakości, z którego komfortu i niezawodności mieszkańcy oraz przewoźnik będą w pełni zadowoleni. Zależy nam, aby Tramino jak najlepiej wpisało się w miejski krajobraz” - oświadczył w trakcie prezentacji Zbigniew Palenica, Członek Zarządu Solarisa ds. Pojazdów Szynowych, Sprzedaży i Marketingu.

W 2015 roku do klienta dostarczone zostaną wszystkie zamówione tramwaje. Oficjalną premierę Solarisa Tramino Olsztyn oraz jego zaprezentowanie opinii publicznej zaplanowano podczas tegorocznych wrześniowych Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku.

Solaris Tramino Olsztyn – opis techniczny
Każda z trzech sekcji Tramino Olsztyn osadzona została na tzw. wózku. Dwa skrajne są wózkami napędowymi, a środkowy to wózek toczny. Wszystkie wózki są w pełni skrętne. Układ napędowy stanowią łącznie cztery asynchroniczne silniki trakcyjne o mocy 120 kW każdy. Tramwaj zabiera na pokład ponad 200 podróżujących, z czego 43 na miejscach siedzących. Sześć par podwójnych drzwi po każdej ze stron pozwala pasażerom na szybkie i komfortowe wejście oraz opuszczenie pojazdu. Klimatyzowana przestrzeń pasażerska monitorowana jest za pomocą systemu kamer. Na całej długości pojazdu, jak i przy jego wejściach nie ma ani jednego stopnia, a podłoga jest w całkowicie płaska, pozbawiona jakichkolwiek wzniesień czy nachyleń.

Solaris zrealizował dotychczas tramwajowe zamówienia dla Poznania (45 sztuk) oraz niemieckiej Jeny (5 sztuk pojazdów dwukierunkowych). W tym roku zakończy się również dostawa pojazdów szynowych polskiego producenta do Brunszwiku (18 sztuk) oraz Olsztyna (15 sztuk). Z kolei w latach 2016-2020 do Lipska pojedzie 41 egzemplarzy Tramino.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Sigfox Poland Sp. z o.o.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
Impel Group
QualityHUB24