Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
polaris blue_logo4 lutego 2019 r. z linii montażowej fabryki Polaris Poland, zjechał pierwszy egzemplarz kultowego motocyklu, INDIAN Scout.

Jeszcze w tym roku w opolskim zakładzie ma zostać wyprodukowanych prawie 3 tys. egzemplarzy motocykli „mid-size” INDIAN Scout i INDIAN Bober.
1s
Zdolności linii montażowej pozwalają wytwarzać 10 tys. motocykli rocznie.

Polaris Poland działa od września 2014 r. W zakładzie wytwarzane są pojazdy offroadowe typu ATV (all-terrain-vehicle) oraz SxS (side by side). W 2018 roku, wyprodukowano ponad 16 tys. pojazdów ORV. - Fabryka Polaris Poland sprawdziła się już w produkcji pojazdów terenowych i ma zasoby oraz know-how, żeby produkować Indiany - mówi Bogusław Dawiec, Dyrektor zakładu. - Budowa linii montażowej motocykli, wymagała optymalizacji i wykorzystania powierzchni składowania części surowych na potrzeby spawalni jak i dotychczasowych linii montażowych, w tym budowy automatycznych magazynów składowania pionowego, ale również uruchomienia zewnętrznego magazynu dla składowania niektórych komponentów produkcyjnych.

Oprócz wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań zarządzania (materiałem produkcyjnym) linia produkcji motocykli, będzie obsługiwana przez automatyczne wózki montażowe, które wpisują się w ideę koncepcji Przemysłu 4.0. Na potrzeby nowej  linii produktowej zatrudniono ponad 50 osób. Ponadto plan firmy na 2019 rok, zakłada wzrost zatrudniania o 30 pracowników.
5s
Najnowsza inwestycja w Opolu to nie tylko nowe miejsca pracy. Ale po ustabilizowaniu produkcji motocykli rozpocznie się faza poszukiwania lokalnych dostawców komponentów. Plan budowy lokalnego zaplecza kooperacyjnego, będzie oparty na sieci firm, z częścią których, nawiązano już współpracę na potrzeby wytwarzanych pojazdów ORV. Portfolio dostawców, będzie rozwijane o producentów,  specjalizujących się w dostawach części, podlegających ponadprzeciętnym wymogom jakościowym (w tym, dotyczących aspektów wizualnych), które, są kluczowe dla użytkowników motocykli - szczególnie tak prestiżowymi, jakimi są, motocykle Indian. - Przedstawicieli działu zakupów Polaris Poland będzie można spotkać na tegorocznej edycji spotkania zakupowego Automotive CEE Day (Opole, 28-29 marca) - zaznacza Bogusław Dawiec.

Indian to,  założona w 1901 roku, najstarsza amerykańska marka motocykli. W 2008 roku, została przejęta przez Polaris Industries Inc., który w 2011 roku przeniósł produkcję z Nowego Jorku do Spirit Lake, w stanie Iowa.

Motocykle Indian, stają się coraz bardziej popularne w Europie. W 2017 i 2018 roku sprzedano w rejonie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) około 10 tys. motocykli Indian. Plany na kolejne lata, mając szczególnie na uwadze, uruchomienie produkcji w Opolu, ale również wejście marki Indian w nowe segmenty motocykli, zakładają znaczącą popularyzację marki, a tym samym, zwiększenie udziału w ogólnej sprzedaży motocykli w Europie.

Najważniejszymi rynkami zbytu są: Niemcy i Francja na które, przypada prawie połowa sprzedaży motocykli Indian w rejonie EMEA.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Craemer GmbH
RADMOT Sp. z o.o.
LINEX Sp. z o.o.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
HQ Plastics