Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Ponad sześć tysięcy nowoczesnych układów kierowniczych wyprodukowanych dziennie to wynik, jaki każdego dnia osiągają specjaliści firmy Nexteer Automotive w polskich fabrykach koncernu, w Gliwicach i Tychach.

Dostawca układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym do najnowszych modeli największych światowych producentów samochodów, w 2010 roku planuje usprawnić produkcję i dzięki zastosowaniu unikalnych systemów zwiększyć bezpieczeństwo czynne najpopularniejszych modeli światowych koncernów.

W roku 2009, zatrudniająca 1200 osób tyska fabryka Nexteer Automotive (dawniej Delphi) rozpoczęła produkcję Single Pinion EPS (Electric Power Steering), najnowocześniejszego układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym, w który wyposażony jest nowy model grupy PSA – Citroen C3. Dzięki zastosowaniu technologii stworzonych przez inżynierów koncernu, pozwala on na poprawienie właściwości jezdnych auta i tym samym bezpieczniejsze zachowanie w trakcie jazdy. Ponadto wpływa na zmniejszenie wagi samochodu i zużycia paliwa (nawet do czterech procent), co znacząco wpływa na środowisko naturalne.

- Zwiększenie produkcji w ubiegłym roku oraz rozpoczęcie nowych projektów świadczą o tym, że nasze zakłady w Polsce mają bardzo mocną, ugruntowaną na rynku pozycję i tym samym możemy śmiało patrzeć w przyszłość. Z pewnością potwierdzeniem tego jest rozpoczęcie produkcji jednego z najbardziej zaawansowanych układów kierowniczych, przeznaczonego dla nowej, zaawansowanej technologicznie wersji Citroena C3 - mówi Gonzalo Herrera, dyrektor tyskiej fabryki Nexteer Automotive.

- Choć dla wielu zakładów produkcyjnych z branży motoryzacyjnej, także tych umiejscowionych w Polsce, poprzedni rok oznaczał ograniczenie inwestycji lub nawet wstrzymanie produkcji w związku z kryzysem, sytuacja ta nie dotyczyła naszych fabryk. Doskonałym tego przykładem jest rozpoczęcie w Gliwicach nowych projektów dla koncernu General Motors oraz Fiat - dodaje Wojciech Brzegowy, dyrektor gliwickiej fabryki Nexteer Automotive.

Wśród nowych przedsięwzięć Nexteer Automotive w Polsce jest także, realizowany w Gliwicach, projekt EPSILON II, w którym produkowane są układy kierownicze dla nowych modeli: Opla – Insignii i następcy obecnego modelu Corsy (rozpoczęcie produkcji w roku 2013) oraz marki Saab – modelu 95. Także w Gliwicach, dla koncernu Fiat, Nexteer Automotive wprowadził produkcję przekładni hydraulicznej dla nowego modelu Doblo (model 2009). W tyskiej fabryce, prócz produkcji dla nowego modelu Citroena C3, układy EPS produkowane są także dla obecnego modelu Forda Ka oraz następców obecnych modeli Opla Corsy (projekt prowadzony także w Gliwicach) oraz Lancii Y (rozpoczęcie produkcji w roku 2011).

By zwiększyć niezawodność elementów produkowanych w tyskim zakładzie, pod koniec 2009 roku zdecydowano się także na wprowadzenie zaawansowanych systemów kontroli produkcji. Najważniejsze z nich to RFID (Radio Frequency Identification) - pozwalający na zbieranie danych na każdym etapie procesu produkcyjnego (i wychwytywanie ewentualnych błędów) oraz  AOI (Automatic Optical Inspection) - system kontroli wizyjnej pozwalający na szczegółowe badanie jednego z  najważniejszych etapów produkcji. Wprowadzone w tyskiej fabryce zmiany są częścią procesu, którego koszt wynosi blisko 40 mln Euro. 

- Jako lider w branży nie możemy pozwolić sobie na błędy konstrukcyjne. Dlatego też zdecydowaliśmy się na zastosowanie specjalistycznych systemów kontroli, które umożliwiają jeszcze bardziej szczegółowy nadzór nad każdym etapem procesu produkcji i dają naszym odbiorcom pewność, że otrzymują niezawodny, wielokrotnie sprawdzony i gruntownie przetestowany produkt – dodaje Gonzalo Herrera.

Elektryczne układy kierownicze EPS należą do najnowocześniejszych tego typu systemów na świecie. Od rozpoczęcia produkcji do dnia dzisiejszego, na drogach całego świata pojawiło się 12 mln samochodów, w których zastosowano technologię stworzoną w centrach inżynieryjnych Nexteer. Wśród modeli, dla których w Tychach i Gliwicach produkuje się układy EPS, są m.in.: Alfa Romeo MiTo, Fiat 500, Fiat Panda, Lancia Y, nowy Ford Ka czy modele Opla - Corsa oraz Insignia. Od początku swojego istnienia tyska i gliwicka fabryka produkują także hydrauliczne układy kierownicze (HPS).

Obecnie w Polsce znajdują się dwa zakłady Nexteer Automotive: w Tychach (o powierzchni 13,666 tys. m2) oraz w Gliwicach (12,200 tys. m2). Łącznie w trakcie roku produkują one ok. 3 mln układów i kolumn kierowniczych, nad czym pracuje sztab 1400 osób. W ramach tyskiej fabryki funkcjonuje także centrum inżynieryjne, które tworzy specjalistyczne rozwiązania dla samochodów osobowych produkowanych przez globalne koncerny samochodowe. Tyska fabryka Nexteer Automotive jest zarazem największym zakładem firmy na świecie pod względem zatrudnienia oraz wielkości produkcji (wyprodukowanych tam zostało sześć z 12 milionów układów).
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
GREG-PLAST
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.