Kolejnych dziesięć Lion's City 12 E i 17 Lion's City 18 E zostanie dostarczonych klientom pod koniec roku. Aby przejście na elektromobilność było jak najbardziej płynne, firma MAN zapewniła również odpowiednie rozwiązanie w zakresie ładowania.
- Zrównoważony rozwój jest dla nas kluczową kwestią. Chcemy, aby najpóźniej do 2035 r. działalność lotniska w Monachium nie powodowała emisji CO2 do atmosfery. Kupując eBusy MAN, robimy kolejny ważny krok w tym kierunku - mówi Jost Lammers, dyrektor generalny Flughafen München GmbH (FMG). W pełni elektryczne autobusy solowe i przegubowe są wykorzystywane przez AeroGround na płycie postojowej. Zabierają pasażerów i załogę z terminali do samolotu przed startem lub odbierają po wylądowaniu. W przypadku przewozów ze szczególnie dużą liczbą pasażerów 18-metrowe autobusy przegubowe oferują wystarczającą przestrzeń, aby uzupełnić akumulatorowe autobusy solo.
Innowacyjne funkcje zwiększające bezpieczeństwo i komfort
Lion's City E dostarczony na lotnisko w Monachium imponuje niezawodnością i trwałością, a także licznymi innowacjami w zakresie wyposażenia. Dzięki nowej platformie elektronicznej, która będzie stosowana we wszystkich autobusach MAN od roku modelowego 2024, w Lion's City E pojawi się zupełnie nowy kokpit. Centralnym elementem jest 12-calowy wyświetlacz kierowcy, który jest w pełni cyfrowy. Dzięki wysokiemu poziomowi przyjazności dla użytkownika cyfrowego kokpitu, który spełnia najwyższe standardy ergonomii i ma przejrzysty design, kierowcy mogą jeszcze lepiej skoncentrować się na ruchu na asfalcie. Liczne systemy wspomagania i bezpieczeństwa, które zostaną wprowadzone w roku modelowym 2024, zapewniają jeszcze większe bezpieczeństwo w Lion's City E. Nowością jest wspomagany radarem system wspomagania skręcania dla niewidomej prawej strony autobusu. We wszystkich autobusach zamontowany jest także system ostrzegania przed kolizją z funkcją wykrywania pieszych. Wykrywa cały przód pojazdu i ostrzega kierowcę, jeśli na przykład w drodze do samolotu lub terminalu ludzie przemieszczają się przed autobusem w miejscu wejścia na pokład.
Z jednego źródła: eBusy i odpowiednie rozwiązanie do ładowania
Autobusy MAN eBus mają imponujący zasięg do 350 km. Jeśli zajdzie potrzeba ich ładowania, w przyszłości na lotnisku będzie dostępnych 40 stacji ładowania SBRS. MAN Transport Solutions oferuje klientom MAN odpowiednią infrastrukturę ładowania m.in. we współpracy z SBRS. Celem MAN jest, aby dzięki kompleksowemu doradztwu przejście na pojazdy i usługi elektryczne było dla klientów jak najbardziej bezpieczne, nieskomplikowane i opłacalne.
- Decydującym czynnikiem był dla nas fakt, że nasze e-autobusy i odpowiednie rozwiązania w zakresie ładowania pochodzą z jednego źródła - mówi Helmut Ehrnstraßer, dyrektor zarządzający AeroGround Flughafen München GmbH, i dodaje - Nowe autobusy elektryczne z nowoczesnym wyposażeniem są okręt flagowy lotniska w Monachium, ponieważ jest pierwszym i ostatnim punktem kontaktu dla pasażerów”. Flota pojazdów lotniska w Monachium obejmuje 32 konwencjonalne autobusy miejskie MAN i jest obecnie w sposób zrównoważony modernizowana za pomocą najnowocześniejszych autobusów elektrycznych.