Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Firma POSCO International Corp. poinformowała, że zwiększy moce produkcyjne rdzeni do silników elektrycznych poza Koreą Południową, aby zapewnić sobie odpowiedni czynnik wzrostu.

Niedawno zarząd firmy podjął decyzję o budowie drugiej fabryki w Meksyku do marca 2025 roku i nowego zakładu w Polsce do maja przyszłego roku, podała spółka w wydanym oświadczeniu.

Decyzja wpisuje się w cel firmy, jakim jest utworzenie w 2030 roku globalnej sieci produkcji i dystrybucji o mocy ponad 7 milionów rdzeni do silników rocznie i osiągnięcie 10-procentowego udziału w światowym rynku rdzeni. Rdzenie do elektrycznych silników napędowych są kluczowym elementem pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych modeli benzynowych.

POSCO International ma obecnie cztery fabryki rdzeni - dwie w Korei Płd. i po jednej w Meksyku i w Chinach. Ich łączna moc produkcyjna wynosi 2,25 miliona sztuk rocznie. Po dodaniu w przyszłym roku zakładów w Meksyku i w Polsce, a w ciągu kilku lat także w Indiach, dostawca będzie posiadać siedem fabryk w pięciu krajach.

Pod koniec grudnia 2023 roku Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna "INVEST-PARK" (WSSE) wydała decyzję o wsparciu dla polskiej spółki POSCO International. POSCO Mobility Solutions Poland ma zainwestować 183 mln złotych (42,3 mln euro) w zakład rdzeni, który powstanie w Brzegu (opolskie).

WSSE nie poinformowała wówczas kiedy zaplanowano uruchomienie produkcji w Brzegu ani o liczbie utworzonych miejsc pracy przez koreańskiego dostawcę. INVEST-PARK podkreśla, że zwiększone moce produkcyjne pozwolą POSCO zaoferować innowacyjne produkty, takim producentom samochodów jak Mercedes, Kia, Hyundai i Volkswagen na Słowacji, w Czechach i Niemczech.

Według "The Korea Herald" zakład w Brzegu ma osiągnąć roczną produkcję na poziomie 1,2 miliona rdzeni do 2030 roku. Fabryka w Polsce pozwoli zabezpieczyć realizację zamówień czołowych klientów w Europie - w styczniu firma otrzymała zamówienie na 1,03 miliona rdzeni Hyundai Motor, który posiada swoje fabryki aut w Noszowicach (Czechy) i na Żylinie (Słowacja).

Natomiast drugi zakład w Meksyku będzie w stanie zaspokoić zapotrzebowanie na 2,72 miliona rdzeni z Hyundai Motor Group Metaplant America, pierwszej fabryce dedykowanej pojazdom w pełni elektrycznym w Stanach Zjednoczonych (stan Georgia).
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Takoni Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.