Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
ssePremier Beata Szydło spotkała się w czwartek z Markusem Schaeferem z zarządu Mercedes-Benz Cars. Tematem rozmów była inwestycja niemieckiego koncernu w Polsce, który wybuduje fabrykę silników w Jaworze pod Wrocławiem za około pół miliarda euro i stworzy kilkaset miejsc pracy.

"To jest wypełnienie naszego zobowiązania do realizacji programu gospodarczego, „Planu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju”, w którym istotną rolę ma odbudowa przemysłu, reindustrializacja oraz tworzenie nowych, poważnych inwestycji gospodarczych, tworzenie w Polsce nowych miejsc pracy w oparciu o zakłady produkujące najnowocześniejszy sprzęt" - mówiła premier Beata Szydło na czwartkowej konferencji prasowej z udziałem Markusa Schaefera z zarządu Mercedes-Benz Cars.
pi0 3247Szefowa rządu wyraziła satysfakcję, że Mercedes-Benz wybuduję swoją fabrykę w Polsce, na terenie, w którym jest duże bezrobocie. "Cieszę się, że firma o tak ogromnym dorobku i uznanej marce na całym świecie podjęła decyzję o zainwestowaniu w Polsce" – podkreślała szefowa rządu. "Chcemy, by takich inwestycji było w Polsce więcej" - dodała. Jak mówiła, Polska zaprasza do siebie zagranicznych inwestorów i stwarza dla nich dobry klimat.

Premier Beata Szydło podkreślała, że inwestycje takie, jak fabryka Mercedesa w Jaworze dają nie tylko miejsca pracy i przyczyniają się do rozwój regionu. To także nowoczesne firmy, które stanowią zaplecze dla odbywających w nich staże i praktyki studentów czy kadr inżynierskich prowadzących prace naukowo-badawcze.

W spotkaniu szefowej rządu z przedstawicielem Mercedes-Benz Cars wziął też udział wicepremier i minister rozwoju oraz finansów Mateusz Morawiecki. Wicepremier podpisał umowę z dotyczącą budowy fabryki silników w Jaworze koło Wrocławia z koncernem Daimler AG, do którego należy Mercedes-Benz Cars.

Na początku maja Daimler AG ogłosił, że zamierza zainwestować ok. 500 mln euro w budowę nowej fabryki silników w Jaworze pod Wrocławiem i stworzyć tam kilkaset nowych miejsc pracy. Zgodnie z planami budowa zakończy się w 2019 r., a w 2020 r. zakład osiągnie pełne moce produkcyjne, wytwarzając kilkaset tysięcy silników na rok. Będą to zaawansowane technologicznie czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne z przeznaczeniem dla całej gamy modelowej, od najmniejszej klasy A po limuzyny klasy S.

O inwestycji Daimlera - także w komunikacie Min. Rozwoju.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gergonne Polska  Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.