Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
altNa przełomie września i października br. autobus hybrydowy Volvo 7700 Hybrid zostanie zaprezentowany mieszkańcom Białegostoku podczas zaplanowanych na trzy tygodnie testów.

Począwszy od 23 sierpnia, aż do 13 września 2012 autobus hybrydowy Volvo będzie jeździł kolejno we flocie Komunalnego Zakładu Komunikacyjnego, Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego i Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Białymstoku.

Białystok to już kolejne polskie miasto, w którym  Volvo prezentuje swój flagowy pojazd oparty o najnowocześniejszą technologię i spełniający najwyższe normy ekologiczne. Wcześniej  jazdy testowe zostały przeprowadzone m.in. we Wrocławiu, Lublinie, Siedlcach,  Opolu, Szczecinie, Gdyni, Olsztynie i Gliwicach.

Przy zużyciu paliwa niższym aż do 37% i dużo mniejszym oddziaływaniu na środowisko niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych silników typu diesel, autobusy hybrydowe marki Volvo okazały się ogromnym sukcesem rynkowym.
Volvo 7700 Hybrid 2009 061
Volvo Buses rozpoczęło produkcję autobusów hybrydowych w 2010 roku. Od tamtej pory firma sprzedała ponad 650 hybryd w osiemnastu krajach, m.in. w Szwecji, Norwegii, Danii, Luksemburgu, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii i Hiszpanii. To czyni Volvo wiodącym dostawcą autobusów hybrydowych w Europie. Ich łączny przebieg jak dotąd odpowiada długości 200 okrążeń naszej planety.

Korzyści płynące ze stosowania technologii hybrydowej, takie jak niskie zużycie paliwa, niska emisja spalin i cichość działania, wzbudzają ogromne zainteresowanie wielu operatorów.

Coraz więcej klientów decyduje się na autobusy hybrydowe, a sama technologia jest także nieustannie rozwijana. Technologia hybrydowa stanowi wielki krok naprzód dla środowiska miejskiego. Emisja zanieczyszczeń jest o połowę mniejsza od tej oferowanej przez najlepsze autobusy z silnikiem diesla, również poziom hałasu jest znacznie niższy.

Napęd hybrydowy szczególnie dobrze spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania z miejsca i dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.

Autobus wyposażony jest w silnik diesla spełniający rygorystyczne wymagania norm środowiskowych EEV oraz silnik elektryczny. Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie.

Ogromną zaletą równoległej technologii hybrydowej Volvo jest fakt, iż silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach. Autobus rusza ponownie jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla. To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
RADMOT Sp. z o.o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
Linde  Material Handling Polska Sp. z o. o.
Mondi Simet Sp. z o.o.