Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Duży wzrost rejestracji samochodów Porsche w Polsce - w pierwszych sześciu miesiącach 2022 r. zanotowano ich blisko 40% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Tymczasem to właśnie ubiegły rok był (jako całość) najlepszym w historii obecności luksusowej marki w Polsce.

Od stycznia do czerwca kluczyki do nowego Porsche odebrało 1337 klientów – to dokładnie 39,27% więcej niż w pierwszej połowie 2021 r. (960 zarejestrowanych samochodów). Jeśli porównamy tegoroczne statystyki do pandemicznego 2020 r., to wzrost jest jeszcze bardziej imponujący (o prawie 85%) – w takim samym okresie odnotowano wtedy 723 rejestracje aut ze Stuttgartu-Zuffenhausen.

Tradycyjnie hitem sprzedażowym w Polsce jest SUV Porsche Macan – nowe samochody trafiły do 409 klientów. Mimo zapowiedzi producenta, że kolejna generacja będzie już całkowicie elektryczna, Macan najwyraźniej nie zamierza zwalniać Na drugim miejscu plasuje się większy SUV Porsche – Cayenne (w sumie 341 egzemplarzy, z czego 200 w wersji nadwoziowej Coupé). Co ciekawe, największy procentowo wzrost zanotowało kultowe, sportowe 911, dzięki czemu ten model zajął trzecie miejsce na liście – zarejestrowano ich aż 219 sztuk, czyli 55% więcej niż przed rokiem.

Stabilna jest sprzedaż luksusowej limuzyny Porsche – model Panamera trafił do 166 nabywców, to o 5 sztuk więcej niż przed rokiem. Ciekawie dzieje się natomiast na kolejnych miejscach. Po raz pierwszy na koniec czerwca na piątej lokacie znalazł się pierwszy całkowicie elektryczny samochód sportowy z Zuffenhausen. Porsche Taycan zanotował największy wzrost procentowy. Ponaddwukrotny wzrost sprzedaży (z 64 egzemplarzy w 2021 r. do 130 egzemplarzy w 2022 r.) dowodzi, że Polacy coraz bardziej przekonują się do samochodów elektrycznych, do czego przyczynia się także rozwój infrastruktury ładowania.

Rosnąca popularność Taycana zepchnęła na ostatnią lokatę modele 718, choć i w tym przypadku mieliśmy do czynienia z niewielkim wzrostem. Porsche Cayman oraz Boxster trafiły do 72 nowych właścicieli, o 5 więcej niż w podobnym okresie 2021 r.

W ostatnich latach nie brakuje wyzwań, jeśli chodzi o produkcję samochodów. Jest dla nas dużą satysfakcją, że mimo tych przeszkód – pandemii, wojny w Ukrainie i zakłóconych łańcuchów dostaw - udaje się nam zwiększać liczbę rejestracji nowych aut Porsche – mówi dyrektor generalny marki Wojciech Grzegorski. - Cieszymy się też, że z każdym rokiem powiększa się „rodzina Porsche” w Polsce, grono ludzi, którzy realizują swoje dziecięce marzenia o sportowym samochodzie i dzielą pasję do marki. Porsche łączy ludzi, co widać każdego roku podczas światowego Sportscar Together Day, który w Polsce ma postać parady przemierzającej najpiękniejsze zakątki kraju - dodaje.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
BARIBAL Group
Takoni Sp. z o.o.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.