Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners

Samochody klasy niższej średniej, mimo spadku tegorocznej sprzedaży, umocniły swoją pozycję na polskim rynku.

 

Najpopularniejsza grupa samochodów osobowych na polskim rynku to grupa podstawowa. Jej udział w tegorocznej sprzedaży wynosi 81,1%, nieco mniej niż rok wcześniej (85,8%). Liderem w grupie podstawowej jest segment aut klasy niższej średniej, które zostały kupione w I kwartale roku przez 27 887 klientów, co stanowi 35,3% krajowego rynku (o 2,1 pproc. więcej niż przed rokiem). Marzec był pierwszym miesiącem bieżącego roku, kiedy sprzedaż segmentu przekroczyła pułap 10 tysięcy sztuk.

Kolejny pod względem popularności jest segment aut małych. Sprzedaż w I kwartale wyniosła 22 039 sztuk, o 20,5% mniej niż rok wcześniej. Taki spadek sprzedaży skumulowanej osłabił pozycję segmentu, a jego udział w rynku wynosi 27,9%, o 3,6 pproc. mniej niż przed rokiem.

Na trzecim miejscu znalazł się segment aut klasy średniej, których sprzedano niespełna 9 tysięcy sztuk. Ponad 15-procentowy spadek na przestrzeni roku również osłabił pozycję segmentu, aczkolwiek nieznacznie - o 0,7 pproc., do 11,3%.

 

Więcej w serwisie IBRM Samar.

0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Impel Group
Etisoft Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.
Kempny Komponenty