Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
samar
W maju 2010 sprzedano 25 647 nowych samochodów, czyli zaledwie o 1,27 proc. (+ 321 sztuk) więcej niż rok wcześniej i o 1,32 proc. (+ 333 sztuki) więcej niż w ubiegłym miesiącu, informuje ISRM Samar.

Łącznie od początku roku nabywców znalazło 130 077 aut, czyli o 8,41% mniej niż w analogicznym okresie 2009 r. Chociaż skumulowana sprzedaż nadal jest niższa niż rok wcześniej, to pozytywnym sygnałem może być zmniejszenie się różnicy o 2,11 pkt. proc. w porównaniu do kwietnia. Spadek sprzedaży sumarycznej wynosił po 4 m-cach roku 12 273 sztuki, podczas gdy obecnie jest mniejszy – wynosi 11 951 sztuk. Dzięki temu notowane od początku 2010 r. zmniejszenie popytu jest nieco łagodniejsze. Trzeba jednak pamiętać, że aktualna sytuacja w Polsce nie sprzyja sprzedaży nowych aut. Co prawda powódź,  która w drugiej połowie maja nawiedziła Polskę, wywarła stosunkowo niewielki wpływ na poziom popytu, jednak wraz z drugą, a może i trzecią falą, sytuacja może się zmienić.

Spośród 10 najpopularniejszych na polskim rynku marek aż 9 odnotowało spadek sumarycznej sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku; a 4 z nich miały spadki dwucyfrowe – Fiat, Toyota, Volkswagen i Opel. W maju liderem sprzedaży nadal była Skoda. Uzyskany wynik na poziomie 2 897 sztuk jest tylko o 4,01% mniejszy niż rok wcześniej, natomiast skumulowana sprzedaż wyniosła 15 114 sztuk, o 6,08% mniej niż w 2009 r.

Na drugim miejscu rankingu najczęściej kupowanych aut uplasował się Fiat, który na koniec kwietnia zajmował 3. miejsce. Skumulowany wynik 10 927 sztuk jest jednak aż o 27,16% (4 074 sztuki) mniejszy niż w 2009 r. Na trzecim miejscu znajduje się Toyota (spadek o 1 pozycję w porównaniu do wyników z kwietnia), której skumulowany wynik na koniec maja wyniósł 10 558 sztuk, o 18,52% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Kolejne miejsca zajmują Volkswagen, Ford, Opel, Renault, Kia, Peugeot i Hyundai. O ile największą miesięczną sprzedaż w maju osiągnęły kolejno Skoda, Ford, Fiat, VW i Toyota, najdynamiczniejszy wzrost miesięcznej sprzedaży wykazał Renault – o 29,47% rok do roku, dzięki czemu skumulowane wyniki utrzymują poziom ubiegłoroczny. Renault notuje duży popyt przede wszystkim na modele Megane, nowe Clio oraz Fluence. Dwucyfrowe wskaźniki wzrostu sprzedaży w maju zanotowały również Peugeot i Hyundai.

Więcej w serwisie IBRM Samar.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

YETICO S.A.
LINEX Sp. z o.o.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
Takoni Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.