Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
scania_logo Scania Citywide to nowy typoszereg autobusów niskopodłogowych i niskowejściowych o charakterystycznym, „sympatycznym” wyglądzie, a przez to bez trudu rozpoznawalnych w miejskim otoczeniu.

Wnętrzu nadano ciepły, przyjazny dla pasażerów charakter. Kierowcy mogą cieszyć się nowoczesnym, ergonomicznym stanowiskiem pracy. W opcji jest dostępna regulowana deska rozdzielcza, zgodna z niemieckimi normami. Do wyboru są silniki zasilane olejem napędowym, biodieslem, gazem, biogazem lub etanolem. Nadwozia autobusów wykonano w całości z aluminium, w celu obniżenia masy i ułatwienia recyklingu.

Strategia Scania przewiduje oferowanie kompletnych autobusów klientom z każdego segmentu rynku. Dlatego firma stale rozszerza ofertę tych pojazdów na całym świecie. Najnowszym elementem oferty jest nowy typoszereg autobusów Scania Citywide o stylizacji akcentującej pokrewieństwo ze Scania Touring.

Typoszereg Scania Citywide
Typoszereg Scania Citywide obejmuje autobusy miejskie i podmiejskie niskopodłogowe i niskowejściowe, dwu- i trzyosiowe, a także przegubowe.

Pojazdy te mogą być napędzane silnikami zasilanymi olejem napędowym/biodieslem, gazem ziemnym/biogazem lub bioetanolem, z których każdy spełnia normę emisji spalin EEV. Tym samym Scania oferuje największy na rynku wybór silników na paliwa alternatywne, co umożliwia operatorom korzystanie z rozwiązań proekologicznych spełniających wymagania większości klientów. Poza obszarem Unii Europejskiej są oferowane także inne poziomy emisji spalin.

Wszystkie modele Scania Citywide powstają w fabryce Scania w Słupsku utworzonej w 1993 r., która obecnie specjalizuje się w produkcji aluminiowych nadwozi autobusów Scania.
scania citywide le
Charakterystyczny wygląd zewnętrzny
Autobusy Scania Citywide zaprojektowano tak, by wyróżniały się na tle miejskiego krajobrazu. Osiągnięto to poprzez nadanie nadwoziu dynamicznych, dostojnych linii, zgodnych ze współczesnymi trendami w projektowaniu. Jednocześnie pojazdy te wykazują wyraźne podobieństwo do innych modeli z nowej gamy autobusów Scania.

Znamiennym elementem tej nowej stylizacji jest motyw „panoramicznego T”, uformowany przez przód pojazdu z charakterystyczną pokrywą serwisową i lampami zespolonymi oraz dużą, jednoczęściową szybą czołową z integralną tablicą informacyjną. Ściana czołowa w sposób płynny łączy się, poprzez zamaskowane słupki przednie, z bogato przeszklonymi ścianami bocznymi.

Poza zastosowaniem nowego zderzaka i powiększonego grilla chłodnicy - powiększonego ze względu na wymagania przyszłych silników dotyczące wydajności chłodzenia - tył autobusu nie uległ poważniejszym zmianom. Zawiera typową dla Scania tylną szybę o kształcie odwróconego trapezu, diodowe lampy (LED) i dużą pokrywę silnika.

Ogólnie rzecz biorąc, stylizacja nadwozia ma akcentować zwrotność i solidność pojazdu. Kształty ściany czołowej i ścian bocznych optycznie wyrażają stabilność i nisko położony środek ciężkości.

Spójność stylizacji podkreśla przednia szyba, która płynnie przechodzi w standardową tablicę informacyjną (o szerokości do 1800 mm). W opcji jest dostępny również większy, nieco wysunięty moduł dachowy, przeznaczony do tablic informacyjnych o szerokości do 2060 mm. Tablice informacyjne są mocowane w sposób zapewniający ich jak najlepszą czytelność, zarówno z pewnej odległości, jak i z bliska, przez osoby stojące na chodniku obok autobusu.

Przód pojazdu
Istotnym nośnikiem marki są przednie lampy zespolone, nawiązujące kształtem do tych stosowanych w Scania Touring. Szczególną uwagę poświęcono integracji wszystkich funkcji oświetlenia, w tym świateł dziennych i pozycyjnych, które są wykonane w technologii LED. W wersji standardowej funkcję świateł mijania i drogowych realizują reflektory halogenowe. W opcji można wybrać reflektory LED.

Jednoczęściowa, wklejana szyba czołowa zapewnia doskonałą widoczność. Lewe lusterko zewnętrzne umieszczone blisko dolnej krawędzi szyby, czyli blisko kierowcy, zapewnia szerokie pole widzenia. Prawe lusterko zewnętrzne jest zamocowane przy górnej krawędzi szyby, by nie stwarzało zagrożenia dla osób stojących na przystanku.

Pośrodku ściany czołowej znajduje się otwierana pokrywa. Dostęp serwisowy ułatwiają również zdejmowane pokrywy reflektorów. Trzyczęściowy zderzak jest
łatwy w naprawie. Posiada „pamięć kształtu”, dzięki czemu po niezbyt mocnych uderzeniach powraca do swojego pierwotnego stanu.

Atmosfera wnętrza
Wnętrze również emanuje nowoczesnością. Doskonalsze materiały wykończeniowe i nowa, jaśniejsza kolorystyka potęgują wrażenie harmonii i przestronności w całym wnętrzu autobusu.
Modele niskopodłogowe zapewniają płynny ruch pasażerów i oferują dużo przestrzeni dla wózków inwalidzkich, wózków dziecięcych i pasażerów zajmujących miejsca stojące. Z kolei w modelach niskowejściowych wszystkie fotele są skierowane do przodu, pozywając pasażerom cieszyć się maksymalnym komfortem podczas dłuższych przejazdów. Wszystkie zakątki wnętrza i materiały wykończeniowe są łatwe w czyszczeniu.

Otoczenie kierowcy
Stanowisko kierowcy cechuje integralność konstrukcji, z otaczającymi kierowcę, wzajemnie dopasowanymi panelami, ergonomią i typową dla Scania funkcjonalnością. Ma odmienną niż przestrzeń pasażerska kolorystykę - jaśniejszą - która niejako zaprasza pasażerów do zajęcia miejsca w autobusie.

Kierowca ma do dyspozycji większą niż dotychczas przestrzeń, wygodny fotel i koło kierownicy o dużym zakresie regulacji. Fotel kierowcy został cofnięty do tyłu i zamocowany niżej, co ułatwia przyjęcie wygodnej pozycji wysokim kierowcom. Koło kierownicy jest blokowane pneumatycznie. Może być pochylane (w zakresie 20 stopni) i regulowane w pionie (w zakresie 85 mm). Dodatkowo, aby łatwiej zająć miejsce w fotelu, można je odchylić do pozycji całkowicie poziomej.

Podczas regulacji ustawienia wraz z kołem kierownicy zmieniają swoje położenie dwie dźwignie znajdujące się na kolumnie kierownicy. które dzięki temu zawsze znajdują się w tej samej pozycji względnej i w zasięgu ręki. Lewa dźwignia służy do włączania kierunkowskazów, świateł głównych oraz wycieraczek i spryskiwaczy przedniej szyby. Prawa dźwignia steruje zmianą biegów (w pojeździe ze Scania Opticruise) i zwalniaczem Scania Retarder. Sterowanie automatyczną skrzynią biegów ZF odbywa się za pomocą przycisków na desce rozdzielczej. Poprzez zamontowanie dźwigni na kolumnie kierownicy zwiększono swobodę ruchów kierowcy.

W ramach wyposażenia dodatkowego Scania oferuje regulowaną deskę rozdzielczą, zgodnie z wymaganiami niemieckiej normy VDV.

Podwieszane pedały pozwalają na wygodne ułożenie stopy i bezpieczne operowanie hamulcem. Przegroda za fotelem kierowcy jest nieprzezroczysta i sięga aż do dachu.

Układ ogrzewania zapewnia skuteczne odmrażanie przedniej szyby. W opcji jest dostępna podgrzewana przednia szyba. Dostępne są także szyby atermiczne, ograniczające przenikanie promieni słonecznych do wnętrza. Odrębne otwory nawiewu kierują strumień powietrza na szybę boczną i stopy.

Aluminiowe nadwozie
Całość poszycia i cały szkielet nadwozia Scania Citywide są wykonane z aluminium - materiału lekkiego, a jednocześnie wytrzymałego. Panele zaprojektowano tak, by umożliwić ich łatwą naprawę lub wymianę w przypadku uszkodzenia. Aluminium dobrze nadaje się do recyklingu i może być wielokrotnie wykorzystywane, nie tracąc przy tym na swej jakości.

Poszczególne sekcje nadwozia zaprojektowano jako moduły pozwalające na daleko idącą elastyczność np. w doborze układu drzwi. W 18-metrowym autobusie przegubowym można zastosować do 4 drzwi.

Scania Citywide LF
Scania Citywide LF to seria autobusów miejskich o nisko poprowadzonej podłodze na całej długości wnętrza pojazdu. Dostępne są następujące wersje: 4
 
 Niskopodłogowy autobus 2-osiowy
 Niskopodłogowy autobus trzyosiowy przegubowy, o długości 18 m

Pojazd jest napędzany umieszczonym poprzecznie z tyłu 9-litrowym silnikiem zgodnym z normą emisji spalin EEV, w jednej z następujących wersji: o mocy 230 lub 280 KM zasilanym olejem napędowym/biodieslem, o mocy 270 KM zasilanym bioetanolem lub o mocy 270 KM zasilanym gazem ziemnym/biogazem. W tym ostatnim przypadku zbiorniki gazu są zamontowane na dachu. W układzie przeniesienia napędu są wykorzystywane 5- lub 6-biegowe automatycznie skrzynie biegów ZF.

Scania Citywide LE
Niskowejściowy wariant Scania Citywide to efektywne rozwiązanie, w ramach którego ten sam pojazd może pełnić funkcję autobusu miejskiego lub podmiejskiego. Jest oferowany w następujących wersjach:

 2-osiowy autobus niskowejściowy
 3-osiowy autobus niskowejściowy
 3-osiowy autobus niskowejściowy przegubowy, o długości 18 m

Wszystkie wersje są napędzane 9-litrowym silnikiem umieszczonym wzdłużnie z tyłu: o mocy 230, 280 lub 320 KM zasilanym olejem napędowym/biodieslem, o mocy 270 KM zasilanym bioetanolem lub o mocy 270 KM zasilanym gazem ziemnym/biogazem (zbiorniki gazu na dachu). Najlepszym wyborem w przypadku pojazdów obsługujących dłuższe linie poza centrami miast jest 8-biegowa zautomatyzowana skrzynia biegów Scania Opticruise, która dzięki czysto mechanicznemu przenoszeniu mocy zapewnia wyjątkowo niskie zużycie paliwa. Dostępne są również 5- lub 6-biegowe automatycznie skrzynie biegów ZF.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
MESH Works Inc.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
ABC Colorex Sp. z o.o.
RADMOT Sp. z o.o.