Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Prognozowany na 2011 rok spadek zakupów aut przez firmy zmniejszy udział diesli w polskim rynku, informuje "Rzeczpospolita".

W ciągu trzech pierwszych kwartałów sprzedaż samochodów z silnikami Diesla wynosiła 41,7 proc. rynku. W całym 2010 roku udział nowych diesli może być jeszcze większy, bo popyt na te auta napędzają przedsiębiorcy kupujący auta z kratką. Za to w przyszłym roku ta sytuacja będzie się odwracać. Eksperci zakładają, że sprzedaż diesli spadnie.

- Będzie to związane ze zmianami na rynku flotowym - twierdzi prezes Instytutu Samar Wojciech Drzewiecki. Samar zakłada, że likwidacja kratki pozwalającej odpisać od ceny auta VAT doprowadzi do spadku sprzedaży nowych samochodów w granicach od 10 do nawet 27 proc. Za ten spadek odpowiedzialne będą właśnie firmy. A to one częściej kupują diesle.

Więcej w "Rzeczpospolitej".
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ABC Colorex Sp. z o.o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.