Szacuje się, że do roku 2020 połowę produkowanych na świecie aut stanowić będą samochody elektryczne. Producenci tradycyjnych aut zmuszeni są zatem do wprowadzania zmian i poszukiwania nowych sposobów na bycie konkurencyjnymi. Zmieni się nie tylko proces produkcji, ale także kompetencje firm i pracowników. Niegdyś bardzo ceniona wiedza mechaniczna zastępowana jest obecnie znajomością komponentów elektrycznych i mechatroniki.
Producenci samochodów elektrycznych mają odmienne poglądy na to, jakie baterie stosować, jak je produkować i w której części auta montować. Produkowanie własnych baterii przez producentów aut jest kosztownym procesem. Rynek samochodów elektrycznych notuje zatem duże zapotrzebowanie na standaryzację procesów produkcji baterii, jak również obsługi stacji ładujących.
Branża samochodów elektrycznych jest stosunkowo młoda, dlatego proces rozwoju baterii nie zdążył jeszcze wyewoluować. Obecnie dostępnych jest kilka typów baterii o różnych rozmiarach i kształtach. Część z nich wytwarzają sami produceni aut, inne zaś dostawcy baterii, który produkują je i instalują bezpośrednio w fabrykach. Tak, jak baterie różnią się od siebie, tak różnią się procesy ich produkcji. Wszystkie jednak muszą spełniać wysokie standardy bezpieczeństwa, aby zapobiegać spięciom oraz chronić zarówno sprzęt produkcyjny, jak i personel przed materiałem znajdującym się wewnątrz baterii. Proces produkcji musi także charakteryzować się wysokim stopniem identyfikowalności, aby zagwarantować wysoką jakość. Dla osiągnięcia tego poziomu produkcji niezbędny jest odpowiedne maszyny i systemy.
Stworzenie linii do produkcji baterii samochodowych jest wyzwaniem, ponieważ każdy proces produkcji wygląda inaczej. Ważne jest zatem dopasowanie każdego rozwiązania do konkretnych potrzeb klienta. FlexLink wiele wysiłku wkłada w opracowanie elastycznych rozwiązań, odpowiadających jak największej liczbie producentów. Naszym zadaniem jako dostawcy inteligentnych i zautomatyzowanych systemów jest wpływ na produkcję pojazdów o znikomym wpływie na środowisko. Obniżenie emisji CO2 jest jednym z kluczowych czynników wpływających na spowolnienie procesu zmian klimatycznych, co tym samym czyni go jednym z głównych celów firmy FlexLink. Jest to jeden z głownych powodów, dla których chcemy uczestniczyć w rozwoju tegp procesu.